کد خبر: 923719
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
گفت و گوی "جوان آنلاین" با سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری در پی نتایج پولادمردان در بازی آسیایی جاکارتا
تیم ملی وزنه برداری کشورمان در هجدهمین دوره رقابتهای آسیایی جاکارتا در حالی با کسب دو طلا ، یک نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داد که بهداد سلیمی روی تخته ، کفش هایش را درآورد و با بوسیدن وزنه، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری :تیم ملی وزنه برداری کشورمان در هجدهمین دوره رقابتهای آسیایی جاکارتا در حالی با کسب دو طلا ، یک نقره و یک برنز به کار خود خاتمه داد که بهداد سلیمی روی تخته ، کفش هایش را درآورد و با بوسیدن وزنه، با دنیای قهرمانی خداحافظی کرد.

سجاد انوشیروانی ملی پوش و سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت و گو با "جوان آنلاین" درباره ارزیابی از عملکرد پولادمردان در این دوره از رقابتها گفت: عملکرد ملی پوشان را باید از چند زاویه مورد بررسی قرار داد. مثل همیشه در سبک وزن هیچ حرفی برای گفتن نداشتیم. مجید عسگری نا آماده را به مسابقات اعزام کردیم. البته این مشکل فدراسیون نبود و فقط بخاطر بی برنامه گی میزبان این اتفاق رخ داد. در ۸۵ کیلوگرم هم علی مکوندی جوان و کم تجربه هم توان رویارویی با حریفان را نداشت و نتوانست روی سکو برود. به نظرم در کوچینگ برخی اوزان نتوانستیم خوب عمل کنیم و روی سکو برویم . رکورد شکنی و کسب طلای سهراب مرادی مرهمی برای تمام این دردها بود. در سنگین وزن با کسب یک طلا و یک نقره مثل همیشه خوب بودیم و توانست جور بقیه را بکشد.

وی درباره حذف کیانوش رستمی در این دوره از رقابتهای آسیایی اظهار داشت: ببینید قضیه کیانوش رستمی فلسفه ای دارد که نباید همه اشتباهات متوجه کیانوش شود. به نظر من کیانوش بازیچه فردی شد که در پشت پرده باعث بوجود آمدن تا این بدبختی ها است هر چند که در این موضوع خود کیانوش هم بی تقصیر نیست. فردی که همه فکر می کنند حامی کیانوش است باید گفت که فقط به فکر خودش است. کارهای این آقا از سر دلسوزی نیست . من چند سال با این آقا ،چه زمانی که ملی پوش بودم و چه زمانی که سرمربی بودم ، کار کرده ام . اولویت اول و آخر تمام کارهایش خودش است.هر چی به مصلحتش باشد انجام می دهد و در غیر این صورت نه.

اوت شدن کیانوش در این دوره فنی و یا به لحاظ عدم آمادگی جسمانی نبود بلکه فقط و فقط مسائل روحی و روانی باعث شد تا کیانوش نقره نگیرد. رستمی از دوستان خوب من است و دوست داشتم او را روی سکو ببینم. او در دو جام معتبر نتوانسته روی سکو برود برای همین کاری سختی برای بازگشت به سکو دارد. بخصوص این که او بی دلیل به یک وزن بالا آمد تا خود را برای مسابقات جهانی آماده کند. البته انفرادی تمرین کردن او را قبول ندارم اما می دانم اگر با مربی کار می کرد و یک مربی او را کوچینگ می کرد قطعا تمرکز بهتری روی تخته می داشت و می توانست مدال آور باشد. در کل همان طور که گفتم اگر مقصر تمام این ناکامی ها پیدا کنیم باید گفت که مقصر اصلی مرادی ، رئیس فدراسیون است که در برابر تمام خواسته های او تسلیم شد. اصلا بنظرم تمام این کارها از قبل تعیین شده بود تا کیانوش را خراب کنند که کردند. کاری کردند که وزنه برداری که دو مدال المپیک دارد حالا در آسیا حرفی برای گفتن نداشته باشد و این فاجعه است. البته هنوز هم می گویم که با انفرادی تمرین کردن کیانوش مخالفم چرا که زمانی که وزنه برداران در شمال در اردو بودند کیانوش در کرمانشاه طبیعت گردی می کرد و عکس سلفی در شبکه های مجازی می گذاشت بدون اینکه کسی پیگیر عملکرد او باشد.

سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری درباره وزنه زدن براری و هاشمی گفت: واقعا شوکه شدم که چرا محمدرضا براری این طور وزنه زد. قبل از مسابقات همواره از مطبوعات می شنیدم که شرایط جسمانی بچه ها ایده آل است اما اتفاقاتی که افتاد بیانگر چیز دیگری است. چهار اوتی برای وزنه برداری کشورمان خیلی بد است و فدراسیون باید جوابگو باشد. در ۱۰۵ کیلوگرم علی هاشمی خیلی خوب کار کرد. او حقش بود که در این مسابقات یک مدال بگیرد که گرفت .البته در دوضرب می توانست کمی بهتر کار کند که فکر کنم بدنش خالی کرد و نتوانست خوب وزنه بگیرد.

انوشیروانی درباره مدال طلا و نقره سنگین وزن ها در این دوره از رقابتها اظهار داشت: واقعا حیف شد که بهداد سلیمی از تیم ملی خداحافظی کرد.  بهداد اسطوره وزنه برداری ما بود و می توانست تا مسابقات جهانی هم  حضور داشته باشد اما باید به تصمیم او احترام گذاشت و خوشحالم که با کسب مدال طلای آسیا برای همیشه از کنار رفت. نقره حسینی هم قابل پیش بینی بود ضمن اینکه دید حتی می توانست مدالش خوش رنگ تر شود. برای ما همین که دو ایرانی طلا و نقره را گرفتند بسیار خوب است. ما همیشه در سنگین وزن خوب بوده ایم. من از قبل می دانستم که طلا و نقره برای اسطوره های ما خواهد بود. در تمرینات هم این دو وزنه بردار همیشه باهم دوست و رقیب بودند. واقعا حس خوبی بود که دو ایرانی روی تخته برای طلا جنگیدند.هر چند که وزنه بردار ازبک هم خوب وزنه زد اما در کل حرفی برای گفتن نداشت. یادمان باشد هر چند سنگین وزن های ما در این دوره از رقابتها بسیار عالی درخشیدند و خوب جنگیدند اما مرادی در کسوت رئیس فدراسیون اشتباهاتی داشته که باید پاسخگو باشد .او نباید پشت مدال های سنگین وزن ها پنهان شود و باید پاسخگوی برخی کارها از جمله حمایتهای بی جا از کیانوش رستمی باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار