کد خبر: 925928
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۶
عملیات موشکی ایران علیه تروریست‌ها در شمال عراق رسماً تأیید شد
هفت رد سپید و ابری در آسمان مناطق مرزی غرب ایران، خبر از شلیک هفت فروند موشک از خاک ایران می‌داد. همزمان از اقلیم کردستان عراق خبر رسید که مقر حزب دموکرات کردستان و مرکز آموزش این حزب واقع در استان اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته است، آن هم یک ساعت پس از آغاز برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب. «حزب» البته برای آنکه روی یک گروه تروریستی گذاشته شود،
كبري آسوپار
هفت رد سپید و ابری در آسمان مناطق مرزی غرب ایران، خبر از شلیک هفت فروند موشک از خاک ایران می‌داد. همزمان از اقلیم کردستان عراق خبر رسید که مقر حزب دموکرات کردستان و مرکز آموزش این حزب واقع در استان اربیل عراق مورد حمله موشکی قرار گرفته است، آن هم یک ساعت پس از آغاز برگزاری جلسه کمیته مرکزی حزب. «حزب» البته برای آنکه روی یک گروه تروریستی گذاشته شود، زیادی سیاسی است. خاطره‌های مردم ایران از این مثلاً دموکرات‌های حزبی این‌قدر هم سیاسی و اتوکشیده نیست و همکاری در حملات مسلحانه و شهادت مرزبانان کرد و غیوری که گناه‌شان صرفاً وطن‌دوستی و پاسداری از مرز‌های ایران‌مان بود، تنها بخشی از این خاطرات است. برای همین هم همان دقایق اولیه انتشار خبر موشکباران دفتر مرکزی این گروه تروریستی، گرچه خبر رسمی هنوز منتشر نشده بود، موج شادی کاربران ایرانی در فضای مجازی شروع شد؛ یک شعف مقتدرانه از موشکبارانی که برای رسیدن به صلح پایدار انجام شد؛ جنگ برای صلح؛ تلاشی موفق برای تثبیت امنیت ایران.

اجازه نمی‌دهیم تروریست‌ها امنیت کشور را به مخاطره بیندازند
 
روز گذشته سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر و توضیحاتی در مورد عملیات موشکی ایران علیه تروریست‌ها به ملت ایران ارائه داد. بیانیه‌ای تا مردم مثل همیشه بدانند نیرو‌های مسلح کشورمان پای امنیت این ملت و این سرزمین ایستاده‌اند؛ تا تروریست‌ها بدانند دوران «بزن در رو» خیلی وقت است به پایان رسیده است؛ تا دنیا بداند با امنیت ایران نمی‌شود بازی کرد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: بسم الله الرحمن الرحیم. در پی شرارت‌های ماه‌های اخیر گروهک‌های تروریستی وابسته به استکبار جهانی از اقلیم کردستان علیه مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران، که با اعزام تیم‌های متعدد تروریستی، ایجاد ناامنی و ارتکاب اعمال خرابکارانه و سلب امنیت و آرامش مردم غیور استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه را دنبال می‌کردند و با هوشمندی و آمادگی رزمندگان نیروی زمینی سپاه از جمله در عملیات‌های هفته‌های گذشته در مناطق مرزی مریوان و کامیاران ضربات مهلکی را دریافت کرده بودند، تنبیه و برخورد با متجاوزان در دستور کار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت.

متعاقباً بی‌اعتنایی سران این گروهک‌ها به هشدار‌های جدی مسئولان اقلیم کردستان عراق، مبنی بر عزم جمهوری اسلامی برای برچیدن پایگاه‌های آنان و ضرورت پایان بخشیدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزکارانه و تروریستی ضد ایران اسلامی، یگان موشکی نیروی هوافضای سپاه با مشارکت یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه، روز شنبه ۱۷ شهریور ماه در یک عملیات موفق، محل استقرار و جلسه سران یکی از گروهک‌های پلید و جنایتکار و مرکز آموزش تروریست‌های وابسته را با ۷ فروند موشک زمین به زمین کوتاه برد، مورد هدف قرار داد. بر اساس گزارش‌های موثق و مستند دریافتی در این عملیات، این مرکز توطئه علیه امنیت ملی ایران منهدم شد و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملیاتی گروهک به هلاکت رسیده و زخمی شدند.

این عملیات قاطع و ویرانگر نشان داد، فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیرو‌های مسلح و نهاد‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور، مصمم به صیانت از مرز‌ها و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامی بوده و اجازه نخواهند داد تروریست‌های اجیر شده سازمان‌های جاسوسی دشمنان بیگانه، امنیت مثال‌زدنی کشور را به مخاطره اندازند.

در پایان با قدردانی از سربازان گمنام امام زمان (عج) و انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی‌تر مرز‌های مشترک، به گروهک‌های تروریستی و ضد انقلاب و حامیان آنان هشدار می‌دهیم: پاسداران انقلاب و بسیجیان دلاور و بومی مستقر در مرز‌های میهن اسلامی با اشراف اطلاعاتی و آمادگی‌های همه‌جانبه، به فضل الهی و با همکاری مردم عزیز منطقه، تکرار شرارت و شیطنت از سوی آن‌ها را با پاسخ‌های سخت‌تر و کوبنده‌تر مواجه خواهند ساخت.

فتح فاتحان ۱۱۰

همزمان با انتشار بیانیه سپاه پاسداران، تصاویر رسمی حمله موشکی به مقر تروریست‌ها هم منتشر شد. منابع حزب دموکرات پیش‌تر گفته بودند که همزمان با اصابت موشک‌ها به مقر حزب، پهپاد‌هایی هم در آسمان مشغول پرواز بوده‌اند. روشن بود که این هواپیما‌های بدون سرنشین برای ثبت اطلاعات لحظه اصابت موشک‌ها در آن منطقه حضور دارند. با انتشار بیانیه سپاه، بخش‌هایی از تصاویری که پهپاد‌های ایرانی ضبط کرده بودند، منتشر شد و لحظه اصابت موشک به دفتر مرکزی تروریست‌ها نشان داده شد. علاوه بر آن لحظه شلیک موشک‌ها از خاک ایران هم به نمایش درآمد و برخی رسانه‌ها از روی تصاویر نوع موشک‌ها را معرفی کردند. موشک فاتح ۱۱۰ موشکی بود که در این عملیات موشکی مورد استفاده قرار گرفت. از فاصله ۲۲۰ کیلومتری شلیک شده و از دقیق‌ترین موشک‌های ایرانی هستند که در انواع فاتح ۱۱۰ (۳۰۰ کیلومتر)، فاتح ۳۱۳ (۵۰۰ کیلومتر)، فاتح مبین (۵۰۰ کیلومتر)، ذوالفقار (۷۰۰ کیلومتر)، خلیج فارس و هرمز (دریایی-۳۰۰ کیلومتر) تولید شده‌اند. موشک فاتح ۱۱۰ دارای سرجنگی به وزن ۵۰۰ کیلوگرم است. موشک‌های فاتح ایرانی در عملیات ضدتروریستی مذکور در یک مانور قدرت، اقتدار ایرانی را به رخ دنیا کشیدند تا روشن شود تعرض به امنیت مردم ایران بی جواب نخواهد ماند.

پاسخ ایجاد ناامنی برای ایران مرگ است

کمیسیون سیاسی نظامی حزب دموکرات کردستان در وب‌سایت رسمی این حزب اعلام کرده که در این حمله، ۱۴ کشته، دو ناپدید و ۴۰ زخمی داده است. اغلب کشته شدگان مطابق این اعلام از اعضای کمیته مرکزی این حزب هستند. مصطفی مولودی، دبیر کل فعلی و خالد عزیزی، دبیرکل پیشین حزب نیز در میان مجروحان هستند. کرمی مهدوی (کریم سقزی)، ابراهیم ابراهیم (ابراهیم زیوهی)، نسرین حداد، رحمان پیروتی و سهیلا قادری، از اعضای اصلی کمیته مرکزی حزب دموکرات بودند که در این عملیات موشکی به هلاکت رسیدند.

اگر به هشدار‌های قبلی ایران برای توقف ایجاد ناامنی در مرز‌ها و همکاری‌ها در عملیات‌های تروریستی علیه مردم ایران توجه می‌شد، امروز نیازی نبود تروریست‌ها عزادار هلاکت سران خود باشند. اما پاسخ ناامنی برای مردم ایران جز مرگ تروریست‌ها نخواهد بود. روز جمعه هم سپاه پاسداران عملیاتی علیه تیمی از تروریست‌های پژاک داشت که به هلاکت شش تن از آن‌ها انجامید. در حالی که همین گروهک‌ها یک ماه و نیم پیش با حمله به پایگاه بسیج یکی از روستا‌های مرزی کردستان، ۱۰ بسیجی ایرانی را به شهادت رسانده بودند؛ بسیجی‌هایی که همگی از هموطنان کرد و اغلب اهل تسنن بودند. روشن است که پاسخ آنان جز مرگ نمی‌توانست باشد.

انتظار از اقلیم کردستان

ناظم دباغ، نماینده اقلیم کردستان عراق در ایران، درباره حمله موشکی به مقر حزب دموکرات کردستان می‌گوید: «این اتفاق واکنش به اقداماتی است که داخل ایران انجام شد. دولت ایران نیز قبلاً ابلاغ کرده بود که به اقدامات حزب دموکرات واکنش نشان خواهیم داد. حزب دموکرات اخیراً در منطقه مریوان و اشنویه اقداماتی انجام داده است.» حالا یقیناً مسئولان اقلیم کردستان عراق هم هشدار‌های ایران برای عدم اجازه به تروریست‌ها برای استفاده از خاک این اقلیم علیه ایران را بیشتر جدی خواهند گرفت، همان‌طور که در بیانیه سپاه هم «انتظار از اقلیم کردستان برای مراقبت و کنترل جدی‌تر مرز‌های مشترک» مورد اشاره قرار گرفته بود. اقلیم کردستان عراق اگر می‌خواهد آنچنان که مسعود بارزانی گفته، سرزمینش به میدان درگیری و رقابت ایران و تروریست‌ها تبدیل نشود، باید از حضور تروریست‌هایی که علیه مردم ایران دست به اسلحه می‌روند، در خاک اقلیم ممانعت کند. خیلی بدیهی است که نه ایران و نه هیچ کشور دیگری نمی‌تواند صرفاً نظاره‌گر تعرض به امنیت و جان شهروندانش باشد. موشک‌های ایرانی هم فقط برای مانور و یا پر کردن انبار‌ها ساخته نشده‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
درود بر شما فرزندان ایران درود بر سپاه و درود بر وزارت اطلاعات . دشمنان ایران را در هر کجا که هستند و در هر لباسی بکشید و امانشان ندهید . هر کس در هر لباسی که بر علیه ایران اقدام کند سزایش مرگ است .
said
|
Switzerland
|
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۹
0
0
سلام. این روند باید ادامه پیدا کند و حتی تشدید هم شود . کاشکی ۳۰ موشک به این خودفروخته ها هدیه می کردند ۷ عدد خیلی کم است !
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار