کد خبر: 926345
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی:
معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به قیمت پایین انگور سیاه سردشت گفت: قیمت انگور سیاه سردشت با هزینه های تولید آن همخوانی ندارد.

محمودزاده با اشاره به اهمیت انگور سیاه سردشت در سطح کشور اظهار داشت: استان آذربایجان غربی با سطح ۵ هزار هکتار کشت انگور سیاه در سردشت و پیرانشهر در رتبه چهارم کشور جای گرفته است.

وی با تاکید بر همکاری رسانه ها در شناساندن انگور سیاه سردشت در عرصه ملی و بین المللی، افزود: استفاده مناسب از ظرفیت اقتصادی انگور تولید شده در سردشت می تواند منجر به افزایش سرانه درآمد مردم منطقه شود.

معاون پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه انگور ارگانیک تولید شده در سردشت باید از روش سنتی خارج و حالتی علمی به خود بگیرد، تصریح کر: علمی سازی روند تولید محصولات کشاورزی موجب افزایش بهره وری می شود.

وی خطاب به باغداران گفت: باید سطح پنج و نیم تن در هر هکتار که یک نرخ پایین در بین باغات انگور سیاه سردشت است با تحقیقات ارتقا پیدا کرده و به میانگین کشوری برسد.

محمودزاده اظهار داشت: انگور رشه سردشت یک محصول کاملا ارگانیک است که بدون استفاده از سم و کود کشت می شود و در نوع خود در کشور بی نظیر است که باید پیگیر ارتقای کمی و کیفی این نوع انگور در سردشت باشیم و فقط به برگزاری جشنواره بسنده نکنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر