کد خبر: 926715
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
به همت جهادگران بسیجی اسلامشهری انجام شد:
در راستای اشتغال زایی برای بانوان روستایی ، یک کارگاه تولیدی ، آموزشی در روستای شهید جعفری (قلعه سیمون ) افتتاح شد .
بهاره عشقی صابر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر،کارگاه آموزشی وتولیدی زنان روستایی به همت جهاد گران بسیجی در شهرستان اسلامشهر با حضور جانشین سازمان بسیج مستضعفین ،مسئولان بسیج سازندگی کشور، فرمانده سپاه ناحیه سید الشهداء اسلامشهر ، امام جمعه چهاردانگه وجمعی از مسئولین استانی و شهرستانی در روستای سیمون این شهرستان افتتاح گردید.
این کارگاه که مراحل آموزش تئوری و عملی به کارورزان را می گذراند، باهمکاری سپاه ناحیه سید الشهدا ،معاونت جهاد سازندگی ،انجمن معلولان اسلامشهروجمعی از خیرین در سال اقتصاد مقاومتی وباهدف آموزش و ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانوار وبدسرپرست راه اندازی شده است.
زنان روستایی قرار است در این کارگاه ،قالی بافی، دوخت کیف و کفش و پوشاک توسط مربی فنی حرفه ای بیاموزند ومدرک کسب مهارت را از فنی وحرفه ای اسلامشهر دریافت کنند.
گفتنی است در این کارگاه در حال حاضر 70 نفر ازبانوان روستای سیمون در دونوبت صبح و عصر مشغول فراگیری هنر قالی بافی وچرم دوزی ، دوخت کیف و کفش وپوشاک هستند تا در آینده ای نزدیک باتولید این محصولات هم امرارمعاش نمایند و هم چرخ تولید کشور را در سال اقتصاد مقاومتی ودرراستای حمایت از کالای ایرانی،بچرخانند.
لازم به ذکر است اهالی روستای سیمون کشاورز بوده ودر زمینه های کشاورزی کار می کنند ودرآمد بسیار ناچیزی دارند ومقرر گردیده پس از اتمام دوره آموزشی مشغول به کار شده وحداقل حقوق وزارت کار را همراه با بیمه دریافت نمایند.
انتهای پیام/

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر