کد خبر: 926979
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس:
نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: رتبه‌بندی معلمان که یکی از نیازها و دغدغه معلمان است که در مجلس به جد پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سیدمهدی فرشادان در اولین همایش یک روزه مدیران مدارس شهرستان سنندج که در اردوگاه سلیمان‌خاطر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این برای استان کردستان یک افتخار است که رتبه پنجم در کشور داریم.

وی گفت: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه‌ای اصلاح می‌شود مشکلات بسیار زیادی در کشور وجود دارد و یکی از دغدغه‌های نمایندگان در حوزه معیشت مردم است.

این نماینده مجلس اذعان کرد: افرادی به عنوان حق‌التدریس، آموزگار و غیره در آموزش و پرورش خدمت می‌کردند و به آینده و امنیت شغلی امیدی نداشتند که مجلس شورای اسلامی در کمیسیون‌های مختلف بر سر این موضوع بحث می‌کند تا به این افراد کمک شود.

فرشادان خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات ما وجود مدارس تخریبی در استان است 27 هزار واحد آموزشی در استان داریم که قسمتی فرسوده است و با حمایت تاکنون 155 پروژه فعال در استان وجود دارد اگر 150 مدرسه دیگر درست می‌شد تا حدی مشکل کمبود فضا حل می‌شد.

وی تصریح کرد: رتبه‌بندی معلمان که یکی از نیازها و دغدغه معلمان است در مجلس به جد پیگیری می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: تاکنون 16 هزار مترمربع فضای آموزشی در استان تغییر کاربری شده است.

وی در پایان گفت: حدود یک میلیارد تومان تجهیزات هوشمند مدارس خریداری شده که با توجه به نیاز مدارس به آنها تحویل می‌شود.

سرانه فضای آموزشی در کردستان 5.5 و در ناحیه یک سنندج 3.2 مترمربع است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج هم اظهار کرد: 51 هزار و 322 دانش‌آموز در سطح شهرستان سنندج وجود دارد که 45 هزار و 276 نفر در شهر، 6 هزار و 46 نفر در روستا، 4 هزار و 325 نفر پیش‌دبستانی، 27 هزار و 14 نفر ابتدایی، 11 هزار و 65 نفر متوسطه اول و 8 هزار و 918 نفر در متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

سیدفواد حسینی در ادامه گفت: از نظر زیرساختی رتبه 25 در کشور هستیم اما از نظر آموزش و عملکرد رتبه پنجم کشوری داریم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج خاطرنشان کرد: سرانه فضای آموزشی در کشور 8 مترمربع، در استان کردستان 5.5 مترمربع و در ناحیه یک سنندج 3.2 مترمربع است.

وی اضافه کرد: علی‌رغم تمام مشکلات، تلاش مضاعف همکاران باعث شده تا در کشور شاخص باشیم و برترین رتبه‌ها را کسب کنیم.

حسینی اذعان کرد: برگزاری این همایش به منظور هماهنگی بین مدیران است و امیدواریم بتوانیم هرساله این همایش را برگزار کنیم

وی افزود: آموزش و پرورش در راستای خدمت‌رسانی وارد خدمات دیجیتال و سازماندهی الکترونیک شد که این ساماندهی با موفقیت به اتمام رسید البته مشکلاتی در دریافت نامه و ایمیل داریم که امنیت کار بسیار پایین است امیدواریم بتوانیم در سال آینده به کمک دوستان در حوزه معاونت پژوهشی این مشکل را حل کنیم

مدیر آموزش و پروش ناحیه یک سنندج تصریح کرد: این ناحیه در پروژه مهر موفق به تعمیر 111 مدرسه در سطح شهرستان شد.

شیوه مدیریت مدیران با اولیا و دانش‌آموزان بهتر از قبل باشد

فرماندار سنندج هم در این نشست اظهار کرد: اگر مشکلات آموزش و پرورش حل شود مشکلات کشور حل می‌شود.

محمدابراهیم زارعی در ادامه گفت: امروزه مشکل کمبود فضای آموزشی داریم اما با تلاش مدیران مدارس این کمبودها به چشم نمی‌آید.

فرماندار سنندج اذعان کرد: باید شیوه مدیریت مسوولان مدارس و تعامل با اولیا و دانش‌آموزان بهتر از قبل باشد و باید همیشه مراقب باشیم که چگونه صحبت می‌کنیم.

وی گفت: شما بهترین پتانسیل را در اختیار دارید پس باید درست از آن استفاده کنید و همیشه با آگاهی سر کلاس بروید ما می‌دانیم که مشکلات معیشتی معلمان زیاد است ولی شرایط کشور اینگونه است و باید با همدیگر مشکلات اقتصادی را حل کنیم.

زارعی در پایان افزود: قطعا با اجرای کمیسیون ماده 5 تحولی در آموزش و پرورش اتفاق می‌افتد و باید امیدوار به تغییرات در آینده‌ای نه چندان دور باشیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر