کد خبر: 927148
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
پسر ۱۷‌ ساله‌ای که پس از قتل کارمند خدماتی بیمارستانی در غرب تهران به شهرستان ارومیه گریخته بود پس از دستگیری ماجرا را شرح داد.

به گزارش خبرنگار ما، ساعت ۱۰‌ دقیقه بامداد روز یک‌شنبه بیستم‌خردادماه امسال بود که مردی با اداره پلیس تماس گرفت و گفت: یکی از بستگانش در خانه مجردی‌اش در خیابان هجرت حوالی پیامبر مرکزی در غرب تهران به قتل رسیده است. با اعلام این خبر تیمی از مأموران کلانتری ۱۴۰‌باغ‌فیض راهی محل حادثه شدند. مأموران در محل حادثه که داخل پذیرایی خانه‌ای در طبقه دوم ساختمان مسکونی هشت‌واحدی بود با جسد خونین مرد ۴۷‌ساله‌ای به نام محمود روبه‌رو شدند که با هفت ضربه چاقو که سه‌ضربه به کمر و چهار ضربه دیگر به سینه و شکم به قتل رسیده بود. بدین ترتیب بازپرس ویژه قتل دادسرای امور جنایی تهران همراه تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در محل تحقیقات خود را آغاز کردند.

نخستین بررسی‌ها نشان داد مقتول کارمند خدماتی بیمارستانی در غرب تهران بود و از روز پنج شنبه که محل کارش را ترک کرده و دیگر به بیمارستان مراجعه نکرده است. همچنین مشخص شد محمود در این خانه به صورت مجردی زندگی می‌کرده و لحظه حادثه قاتل او را غافلگیر کرده‌است و ابتدا از پشت ضرباتی با جسم برنده به وی زده‌است و در ادامه ضربات دیگری به شکم و سینه‌اش وارد کرده است.

قاتل گوشی‌های مقتول را سرقت کرده بود
مردی که موضوع را به مأموران خبر داده بود، گفت: مقتول شهرستانی بود و خانواده‌اش در شهرستان زندگی می‌کنند. محمود روز پنج‌شنبه در محل کارش حاضر می‌شود و تا پایان وقت اداری کار می‌کند و بعد به خانه‌اش بر می‌گردد، اما روز شنبه به محل کارش مراجعه نمی‌کند. سرپرست خدمات بیمارستان تا عصر منتظر محمود بود، اما وقتی خبری از او نمی‌شود و تلفنش را هم جواب نمی‌دهد موضوع را به خانواده وی خبر می‌دهد که خانواده محمود هم از من خواستند به خانه مجردی او بروم و خبری از او پیدا کنم. وقتی به خانه‌اش آمدم کسی در را باز نکرد که با کمک همسایه‌ها و قفل‌سازی در را باز کردیم و با این صحنه روبه‌رو شدیم.
تیم جنایی در ادامه تحقیقات دریافت مقتول دو دستگاه گوشی تلفن همراه گرانقیمت داشته است که قاتل پس از حادثه آن‌ها را سرقت می‌کند.

دستگیری اولین مظنون به قتل
بدین ترتیب مأموران برای شناسایی قاتل اقدام به ردیابی گوشی مقتول کردند تا اینکه مدتی بعد متوجه شدند یکی از گوشی‌های مقتول در اختیار مرد میانسالی به نام ساسان فعال شده است. پس از آن مأموران ساسان را به عنوان مظنون حادثه بازداشت کردند، اما وی قتل کارمند خدماتی بیمارستان را انکار کرد و گفت: اصلاً مقتول را نمی‌شناسد. وی گفت: مدتی قبل در پارک قدم می‌زدم که بسته را پیدا کردم. وقتی بسته را باز کردم این گوشی داخلش بود و من هم وسوسه شدم و آن را برداشتم و فعال کردم.

دستگیری قاتل ۱۷‌ ساله در ارومیه
تحقیقات مأموران حکایت از این داشت ساسان نقشی در قتل مرد میانسال نداشته و گوشی را در پارکی پیدا کرده است. در چنین شرایطی مأموران تحقیقات خود را ادامه دادند تا اینکه دریافتند گوشی دوم مقتول در شهرستان ارومیه فعال شده است. بنابراین مأموران با گرفتن نیابت قضایی راهی ارومیه شدند و پسر ۱۷‌ساله‌ای را در پایانه مسافربری ارومیه که گوشی مقتول را در اختیار داشت بازداشت کردند. صبح دیروز متهم برای بازجویی به دادسرای امور جنایی تهران منتقل شد و از سوی بازپرس پرونده مورد بازجویی قرار گرفت.

وی با اظهار پشیمانی به قتل اعتراف کرد و گفت: روز حادثه با پدرم مشاجره لفظی داشتم و از خانه قهر کردم و به داخل پارکی در غرب تهران رفتم. چند ساعتی آنجا بودم تا اینکه ظهر شد. کسی از خانواده‌ام با من تماس نگرفت و من هم سرگردان داخل پارک و خیابان‌ها بودم. عصر شده بود و خیلی خسته بودم که مردی داخل پارک کنارم نشست و با من شروع به حرف زدن کرد. حال و حوصله نداشتم که او پرسید چرا ناراحتی و من هم به او گفتم که با پدرم قهر کرده‌ام و دوست ندارم به خانه‌مان بروم و الان هم جایی ندارم بروم. او خیلی با من حرف زد و اعتماد مرا جلب کرد و از من خواست به خانه او بروم و شب پیش او بمانم. مرد غریبه گفت که تا زمانی که با پدرم آشتی نکرده‌ام می‌توانم خانه او باشم و من که جایی برای ماندن نداشتم قبول کردم و همراه او راهی خانه‌اش شدم. ما با بی. آر. تی به خانه او رفتیم. مرد غریبه خیلی از من پذیرایی کرد و برای من شام سفارش داد و با هم خوردیم تا اینکه فهمیدم قصد سرقت پول و کارت عابر بانک مرا دارد. همچنین احساس کردم او نیت بدی هم نسبت به من دارد که به بهانه آب خوردن به آشپزخانه رفتم و چاقویی برداشتم و به سراغش آمدم و ناگهان چند ضربه از پشت به او زدم. خون فوران کرد که از ترس چند ضربه دیگر هم از جلو زدم. پس از این وسایل خانه‌اش را بهم ریختم تا مأموران فکر کنند سارقان به خاطر سرقت او را به قتل رسانده‌اند و بعد هم دو گوشی او را سرقت کردم و از خانه‌اش بیرون آمدم.

عذاب وجدان داشتم
وی ادامه داد: ابتدا به داخل پارکی رفتم و چاقو و یکی از گوشی‌ها را داخل پارک رها کردم و از آنجا به شهرستان ارومیه پیش دوستان و بستگانم رفتم. مدتی آنجا بودم تا اینکه چند روز قبل از دستگیری گوشی مقتول را به مبلغ ۶۰۰‌هزار تومان به یکی از دوستانم فروختم. در این مدت عذاب وجدان داشتم و به طوریکه چهار بار دست به خودکشی زدم، اما هر بار از مرگ نجات یافتم. آنقدر خسته شده بودم که تصمیم گرفتم به تهران برگردم و خودم را معرفی کنم که مأموران مرا در پایانه مسافربری ارومیه شناسایی و دستگیر کردند.

متهم پس از تحقیقات به کانون اصلاح تربیت معرفی شد و پرونده وی هم برای ادامه تحقیقات به دادسرای ویژه اطفال فرستاده شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار