کد خبر: 927155
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
ناکامی پلیس در پیداکردن عامل یا عاملان قتل دو مرد جوان که در جریان دو پرونده جداگانه به قتل رسیده بودند، موجب شد اولیای‌دم آن‌ها درخواست دیه از بیت‌المال را مطرح کنند.
به گزارش خبرنگار ما، اولین پرونده در سال‌۸۷ با قتل پسر جوانی به نام پرهام تشکیل شد. شواهد نشان می‌داد قتل به انگیزه سرقت اتفاق افتاده و در ادامه بررسی‌ها مشخص شد مقتول مدتی قبل خانواده‌اش را ترک و با دوستانش زندگی می‌کرده است. به این ترتیب چند نفر از دوستان وی به عنوان مظنون بازداشت شدند، اما مدرکی علیه آن‌ها به دست نیامد به همین دلیل همگی تبرئه و آزاد شدند.
همچنین در روند تحقیقات با بررسی فهرست مکالمات تلفن همراه مقتول، مأموران به رابطه پنهانی مقتول با دختری به نام فهیمه پی بردند. بنابراین فهیمه بازداشت شد، اما با انکار جرم به مأموران گفت: «بعد از آشنایی من و پرهام او به رابطه من با پسر دیگری مشکوک شد به همین خاطر رابطه‌ام را با او قطع کردم تا اینکه متوجه شدم در خانه‌اش کشته شده است.»

از آنجائیکه ردی از عامل یا عاملان قتل به دست نیامد پرونده بعد از گذشت ۱۰ سال از حادثه با درخواست اولیای‌دم مبنی بر پرداخت دیه از بیت‌المال به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت و ابتدای جلسه مادر مقتول گفت: «پسرم سبک زندگی مرا دوست نداشت به همین خاطر با دوستانش راحت‌تر بود. بعد از مدتی فهمیدم او به مواد مخدر معتاد شده است آنجا بود که برای خودش خانه مجردی اجاره کرد و خانه را ترک کرد.»
مادر سالخورده گفت: «وقتی همسرم فوت کرد از او خواستم به خانه برگردد، اما قبول نکرد. می‌دانستم با چند نفر درگیر است و از آن‌ها پول طلب دارد تا اینکه فهمیدم کشته شده است. حالا با گذشت ۱۰ سال از قتل درخواست دیه از بیت‌المال دارم تا این مبلغ را به دیگر فرزندانم بدهم که زندگی راحتی داشته باشند.» درپایان هیئت قضایی وارد شور شد.

قتل پس از سرقت
دومین پرونده سال‌۹۱ با قتل مرد ۳۹‌ساله‌ای به نام مرتضی تشکیل شد که در غیاب همسر و فرزندانش در خانه‌اش به قتل رسیده بود. پسر مقتول که در محل حاضر بود به مأموران گفت: «وقتی به خانه برگشتم با جسد پدرم روبه‌رو شدم در حالیکه سیم دور گردنش پیچانده شده بود و وسایل گرانقیمت خانه‌مان سرقت شده بود.» با انتقال جسد به پزشکی قانونی تحقیقات در این زمینه آغاز شد و چند نفر از آشنایان مقتول به عنوان مظنون دستگیر شدند، اما مدرکی علیه آن‌ها به دست نیامد بنابراین همگی تبرئه و آزاد شدند. در حالیکه تلاش پلیس برای شناسایی عامل یا عاملان قتل ناکام مانده بود، پرونده با درخواست دیه از بیت‌المال از سوی اولیای‌دم به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.
صبح دیروز فرزندان مقتول در دادگاه حاضر شدند و پسر مقتول گفت: «پدرم، مرد بی‌آزاری بود و با کسی مشکلی نداشت. نمی‌دانم چه کسی و با چه انگیزه‌ای پدرم را کشته است. بعد از قتل پدرم زندگی را به سختی می‌گذرانیم و خانواده‌ام تحت فشار مالی شدید هستند. به همین خاطر تقاضای دیه از بیت‌المال داریم.»
در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار