کد خبر: 927498
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
پلیس راهور تهران به حالت آماده باش درآمد
شناور شدن ساعات کاری کارمندان در دو هفته اول مهرماه، آماده‌باش مأموران پلیس راهور تهران و ممنوعیت‌های مقطعی برای شناور شدن ترافیک از جمله برنامه‌های پلیس راهور تهران برای بازگشایی مدارس است.
سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در توضیح شناور شدن ساعت کاری کارمندان در دو هفته آغازین مهرماه گفت: امسال در دو هفته ابتدایی مهرماه با مصوبه شورای ترافیک استان تهران ساعات آغاز کار کارمندان شناور شده و بین ساعات‌۷ تا ۸:۳۰‌شناور شده است. وی با تأکید بر اینکه این تغییر ساعت تنها مربوط به دو هفته ابتدایی مهرماه است، ادامه داد: در مورد برخی از موارد استثنا نیز موارد به کارمندان اطلاع داده شد و مشاغلی همچون کارمندان بانک‌ها و دستگاه‌های خدماتی برابر ضوابط موجود فعالیت خواهند کرد.
درخواست پلیس از والدین دانش‌آموزان
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از والدین خواست برای جابه‌جایی فرزندانشان به مدارس حتماً از سرویس‌های مجاز که دارای برچسب است، استفاده کنند و به هیچ عنوان از افراد ناشناس و خودرو‌های غیرمجاز برای این کار استفاده نکنند. سردار محمدرضا مهماندار ادامه داد: آمار‌های پلیس در سال‌های اخیر نشان می‌دهد که سرویس‌های مجاز مدارس امن‌ترین وسیله برای حمل و نقل دانش‌آموزان و کم‌تصادف‌ترین وسیله برای جابه‌جایی و حمل و نقل دانش‌آموزان بوده است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ افزود:، اما اگر امکان استفاده از سرویس مدرسه وجود نداشت، بهتر است والدین پیاده یا با استفاده از حمل و نقل عمومی فرزندان خود را به مدرسه ببرند و اگر هم مجبور به استفاده از وسیله نقلیه شخصی هستند آن را در محل مجاز پارک کرده و فرزندشان را تا دم در مدرسه همراهی کنند.
آماده باش پلیس
وی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی در اول مهرماه مأموران پلیس در آماده‌باش خواهند بود، گفت: مأموران پلیس راهور با حداکثر توان خود در معابر استقرار خواهند داشت و به آنان تأکید شده که به دانش‌آموزان و والدین آن‌ها به ویژه در اطراف مدارس کمک کنند. به طوری که یکی از وظایف کلی در روز‌های آغازین مهرماه همراهی دانش‌آموزان از محل پیاده شدن از سرویس‌ها در ورودی مدرسه است.
پرهیز از تردد‌های غیرضروری
وی با اشاره به ترافیک اول مهرماه نیز گفت: توزیع زمان سفر به ویژه در ساعات آغازین روز نقش مهمی در کاهش حجم سنگین ترافیک دارد از این رو توصیه ما به شهروندان این است که از ابتدای مهرماه ضمن پرهیز از تردد غیرضروری از وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوس استفاده کنند و اگر مجبور به استفاده از خودرو هستند، زمان سفر خود را مدیریت کنند تا دچار ترافیک‌های سنگین نشویم. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ به برخی از ممنوعیت مقطعی به منظور روان‌سازی ترافیک در این ایام نیز اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال از ساعت‌۶ تا ۹‌صبح کامیونت‌ها و وانت‌های توزیع مواد غذایی و بار اجازه تردد در معابر شهر را ندارند؛ چراکه این کامیون‌ها مقابل سوپرمارکت‌ها و مغازه‌ها توقف کردند و هنگام تخلیه بار سبب ایجاد ترافیک می‌شوند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار