کد خبر: 927500
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی عنوان کرد:
رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: افزایش قیمت‌ها هزینه ساخت پارک فناور استان را از 700 میلیون تومان به سه میلیارد تومان رسانده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: افزایش قیمت‌ها هزینه ساخت پارک فناور استان را از 700 میلیون تومان به سه میلیارد تومان رسانده است.

دکتر محمد رفیعی رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی یکی از استان‌های مهم کشور به لحاظ صنعتی، کشاورزی، فناوری، خدماتی و مواصلاتی است که در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب وارد شده است، اما نمادی از فناوری در خود ندارد.

وی تصریح کرد: وجود یک مرکز و پارک فناور می‌تواند برای دانشجویان و دانش‌آموزان و حتی هیات‌های بازدیدکننده از استان بسیار موثر باشد چراکه فضایی برای نمایش و ارائه ماکت‌ها، برنامه‌ها و واقعیت‌های مجازی از پتانسیل‌های مختلف استان باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی با اشاره به اینکه استارت احداث این پارک فناور در استان زده شده است، گفت: این مرکز در فضایی به وسعت 700 در سایت اصلی پارک علم و فناوری استان در نظر گرفته و زیرساخت‌های آن در گام اول برای دانش‌آموزان نیز آماده شده است.

وی با بیان اینکه در گام اول و ویژه بازدید دانش‌آموزان تجهیزاتی مانند شکست نور، آشنایی با عدسی‌ها، لیزرها و وسایل جذاب برای محصلین در نظر گرفته شده است تا روند خریداری آنها و راه‌اندازی پارک انجام گیرد و به مظهری از فناوری برای دانش‌آموزان تبدیل شود، اضافه کرد: در محیطی ویژه دانش‌آموزان نیز موزه فناوری استان نیز در نظر گرفته شده است که تکنولوژی‌های موجود در استان و صنایع بزرگ را در قالب ماکت، عکس، افتخارات و فعالیت‌های انجام شده به نمایش درآیند.

رفیعی مشکل موجود در این حوزه را مباحث مالی دانست و گفت: برای ایجاد فاز دانش‌آموزی پارک رقمی حدود 700 میلیون تومان برآورده شده بود که متاسفانه با افزایش قیمت‌ها این ارقام به سه تا 4 میلیارد تومان رسیده است که عملا از توان اعتباری پارک علم و فناوری استان خارج است.

رئیس پارک علم و فناوری استان مرکزی افزود: برای تسریع در اجرای این پروژه موثر نیازمند عنایت مجموعه مدیریتی استان و خیرین هستیم و حتی می‌توان تغییر رویکرد و ذهنیت را از مدرسه‌سازی به ایجاد پارک‌های فناور سوق داد که عملا به ایجاد خلاقیت، نوآوری و شغل ختم می‌شود. 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر