کد خبر: 927593
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸
گفت وگوی "جوان آنلاین" با کارشناس والیبال در پی نتایج تیم ملی در رقابتهای قهرمانی جهان
در مرحله دوم رقابت های والیبال قهرمانی جهان ، تیم ملی والیبال کشورمان بلغارستان میزبان ۳ بر یک شکست خورد تا راه صعودش به مرحله سوم سخت تر شود. در این مرحله از ۱۶ تیم حاضر ۴ تیم سر گروه بعلاوه تیم دوم گروه ها به مرحله سوم صعود می کنند. این رقابتها که هر چهار سال یک بار برگزار می شود ،  و تیم ملی کشورمان موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند ، عنوانی که بهترین مقام کسب شده در ادوار گذشته رقابت های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : در مرحله دوم رقابت های والیبال قهرمانی جهان ، تیم ملی والیبال کشورمان بلغارستان میزبان ۳ بر یک شکست خورد تا راه صعودش به مرحله سوم سخت تر شود. در این مرحله از ۱۶ تیم حاضر ۴ تیم سر گروه بعلاوه تیم دوم گروه ها به مرحله سوم صعود می کنند. این رقابتها که هر چهار سال یک بار برگزار می شود ،  و تیم ملی کشورمان موفق شد در دوره گذشته عنوان ششمی را کسب کند ، عنوانی که بهترین مقام کسب شده در ادوار گذشته رقابت های قهرمانی جهان برای والیبال ایران بوده است.

بهنام محمودی بازیکن سابق و کارشناس تیم ملی والیبال در گفت و گو با " جوان آنلاین" درباره شکست تیم ملی والیبال مقابل بلغارستان گفت: به نظر من دیشب بازیکنان تیم ملی در حد و اندازه خود ظاهر نشدند. تصورم بر این است که آنها در بدترین شرایط جسمانی و روانی خود قرار داشتند و نتوانستند عملکرد خوبی را ارائه دهند. ما در مرحله اول ، قرعه خوبی نصیب مان شد و طبق انتظار باید به دور بعد صعود می کردیم که کردیم.  در مرحله دوم هم هم گروهی با بلغارستا ، کانادا و امریکا خوب است . در بازی دیشب ، تیم بلغارستان به لحاظ فنی از تیم ما برتر نبود اما اشتباهات فردی بازیکنان ما باعث شد تا حریف برتر میدان شود.

وی با اشاره به این که در دریافت ها بسیار ضعیف ظاهر شدیم اظهار داشت: ملی پوشان ما در این چند بازی که در این رقابتها انجام دادند نشان دادن که در دفاع روی تور خوب هستند اما در بازی دیشب ما در انتهای زمین مشکل اساسی داشتیم. مشکلی در نهایت باعث باخت تیم ملی منجر شد. البته نباید از سرویس های پرشی هدفمند بلغارها هم به سادگی گذشت. ما باید در بازی امشب برابر کانادا این نقص ر ابر طرف کنیم. یکی مواردی که در بازی دیشب بسیار محسوس بود نزدن سرویس پرشی بود. تیم ملی ما نشان داده که اگر از سرویس پرشی استفاده کند قطعا امتیاز بیشتری کسب می کنند. بچه ها نباید از این موضوع ترسی داشته باشند و بیشتر سرویس پرشی بزنند. ما اگر در بازی دیشب باهوش ترعمل می کردیم می توانستیم پیروز شویم. دیدیم که در ست سوم حتی ما پیش افتادیم اما از آنجا که روز خوب بلغارستان بود توانستند در نهایت این بازی را به نفع خود به پایان برسانند.

کارشناس تیم ملی والیبال درباره دو بازی باقیمانده برابر کانادا و امریکا گفت: هر چند که می بایست برابر بلغارستان پیروز می شدیم اما هنوز رقابت ها به اتمام نرسیده و اگر دو بازی باقیمانده را با پیروزی پشت سر بگذاریم، شانس برای صعود داریم. ما پیش از این بارها و بارها برابر کانادا مسابقه داده ایم و نفر به نفر بازیکنان حریف شناخت داریم همان طور که آنتیگا سرمربی کانادا از تیم ما شناخت خوبی دارد. ملی پوشان ما در ابتدا بازی باخت دیشب را به فراموشی بسپارند و با یک هماهنگی و انسجام به بازی برگردنند. بلغارستان تیمی نبود که بتواند ما را ببرد آنها اگر ۱۰ بار دیگر هم برابر ما مسابقه دهند نمی تواند برنده میدان باشند همان طور که در مرحله اول در همین رقابتها ۳ بر یک نتیجه را به تیم ایران واگذار کردند. اما همان طور که گفتم دیشب روز بد ما و روز خوب بلغارها بود و نتیجه بدست آمده یک استثنا بود. به نظر ما در این مرحله شانس بیشتری برای صعود داریم و حتی می توانیم برابر امریکا پیروز میدان شویم. پیش از این هم بارها و بارها برابر تیم مهای بزرگ ، برنده میدان بوده ایم.

محمودی در پاسخ به سئوال "جوان آنلاین" مبنی بر اینکه چرا ما با وجود حضور در رقابت های مهمی همچون قهرمانی جهان ، هنوز در زدن سرویس پرشی با مشکل مواجه هستیم اظهار داشت: اینطور نیست که بچه ها توانایی زدن سرویس پرشی را نداشته باشند. اما این مستلزم شرایط روحی و روانی بچه ها دارد. اگر بچه ها بتوانند در طول مسابقه بازی همیشگی خودشان را انجام دهند قطعا امتیاز بیشتر می توانند از سرویس ها کسب کنند. ضمن این که بلغارستان که در بازی اول از ما شکست خورده بود با آنالیز بهتری پا به میدان گذاشت و با شناخت خوبی که داشت توانست ما را شکست دهد. آنها با زدن سرویس ها، نگذاشتند توپ به راحتی در اختیار معروف قرار بگیرد .

وی درپاسخ به این سوال که آیا خستگی در رقابتهای آسیایی جاکارتا باعث شده تا تیم اینگونه نتیجه بگیرد گفت: ببینید اینکه همه مشکلات را بخواهیم گردن این موضوع بیاندازیم صحیح نیست البته حضور در آن رقابتها و حستگی بی تاثیر نیست اما نکات فنی در امتیاز دهی در این دوره بیشتر مشهود است ضمن این که در برخی لحظات ، شانس هم همراه بلغارها بود و تواسنتند امتیازات حساسی را نصیب شوند.

بازیکن سابق تیم ملی با اشاره به این که توانایی صعود به مرحله سوم را داریم اظهار داشت : همان طور که عرض کردم در این گروه ما و امریکا شانس اصلی صعود هستیم به شرطی که بازی دیشب فراموش شده باشد. بچه های ما در دفاع عالی هستند و هر وقت اراده کردند توانستند امتیاز بگیرند . آنها باید با آرامش بیشتری در دریافت ها عمل کنند تا توپ بهتر به معروف برسد تا بتواند به بهترین شکل ممکن برای امتیاز گیری داشته باشند. سطح مسابقات قهرمانی جهان بعد از المپیک بالاترین سطح را دارد و تیم ها سعی می کنند تا با کمترین اشتباه بازی کنند.

وی در پایان درباره اینکه کولاکوویچ باید آرامش را به نیمکت تیم ملی بیاورد خاطرنشان کرد: مسائل روحی و روانی در تیم هنگام بازی مهمی آن هم در این سطح بسیار حائز اهمیت است. هر چه آرامش روی نیمکت بیشتر باشد تیم ملی هم با آرامش بیشتر کار را ادامه خواهد داد. ما  اکبری و رضایی را روی نیمکت داریم که باید به کولاکوویچ مشاوره دهند. ما در برخی لحاط در بازی دیشب می توانستیم با تایم اوت در روند بازی وقفه بی اندازیم و جریان بازی را به نفع خود کنیم که نکردند. در کل برای تیم ملی در رقابت های قهرمانی جهان، آرزوی موفقیت دارم و مردم باید توقعات معقول از تیم ملی داشته باشیم. تیم ملی ما اگر بتواند نتیجه دوره قبل که عنوان ششمی جهان را کسب کرده ، کسب کند نتیجه عالی گرفته است .

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار