کد خبر: 927637
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
ارائه وام‌های اشتغالزا برای کارآفرینان
هستند سازمان‌ها و نهاد‌هایی که به آرامی حرکت می‌کنند و با تمام توان به ایجاد شغل آن هم در مناطق محروم و نیازمند می‌پردازند. مثل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی، تمام امکانات و توان خود را...
سجاد مرسلی
چند سالی است که بحث بیکاری و ایجاد شغل برای جامعه جویای کار از جمله مهم‌ترین مباحث کشور به شمار می‌آید. با اینکه دولت‌های اخیر قبل از روی کار آمدن شعار ایجاد اشتغال را یکی از بهترین راه‌های جمع‌آوری رأی برای خود قرار داده‌اند و در نهایت کار چندانی هم انجام نداده‌اند، اما هستند سازمان‌ها و نهاد‌هایی که به آرامی حرکت می‌کنند و با تمام توان به ایجاد شغل آن هم در مناطق محروم و نیازمند می‌پردازند. مثل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید و کالای ایرانی، تمام امکانات و توان خود را برای ایجاد اشتغال در کشور به‌کار گرفته است.

حدود ۱۰ سال است که از تأسیس بنیاد برکت توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌گذرد و این بنیاد با تمام وجود تلاش کرده در کنار و همراه مردم و با مشارکت‌های مردمی، در جهت ارائه خدمات به آن‌ها گام بردارد و در همین رابطه، هدف بنیاد برکت از مشارکت اقتصادی با کارآفرینان، محرومیت‌زدایی، اشتغالزایی، توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است. بر همین اساس مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر این‌که هدف این بنیاد از مشارکت‌های اقتصادی، توانمندسازی اقتصادی و اشتغالزایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و نه تصدی‌گری و سودآوری، می‌گوید: «بررسی‌هایی روی آثار نوسانات نرخ ارز بر قرارداد‌هایی که با شرکت‌ها منعقد کرده‌ایم انجام شده است که نتیجه و خروجی آن ظرف چند روز آینده عملیاتی خواهد شد.»

مهندس سعید جعفری که برخی گرانی‌ها را به عنوان مانعی برای پیشرفت کار‌ها در کند شدن حرکت شرکای اقتصادی خود در زمینه تولید و اشتغالزایی می‌داند، خواستار هم‌افزایی و ایجاد یک شبکه‌ی تعامل عملیاتی و اجرایی میان شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد برکت شده و ادامه می‌دهد: «تأکید داریم که شرکت‌ها برنامه‌محور بوده و روی مباحث شرکت‌داری، بازاریابی، صادرات و بودجه‌بندی مناسب اقدامات مؤثری داشته باشند.»

وام‌های اشتغالزا برای کارآفرینان

ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه اشتغال و اقتصاد مقاومتی، توجه ویژه‌ای به اشتغالزایی دارد و تمرکز خود را روی این حوزه قرار داده است تا نتیجه‌ی فعالیت‌ها به اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستا‌ها منجر شود. تیرماه سال‌جاری بود که براساس تفاهمنامه منعقد شده بین بنیاد برکت وابسته به این ستاد و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه به طرح‌های اشتغالزایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در روستا‌ها و مناطق محروم اختصاص یافت.

حال با در نظر گرفتن رویکرد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی که نگاهی سیستماتیک به‌ویژه در مناطق محروم، کمتر توسعه یافته و روستایی است تا منابع، این اقدام منجر به تولید، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار می‌شود. مدیرعامل بنیاد برکت راهبری، ارزیابی و رتبه‌بندی شرکت‌هایی که با این بنیاد همکاری دارند را مورد توجه جدی قرار داده و می‌گوید: «با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات، هستند شرکت‌هایی که با پیش‌بینی شرایط امروز و اتخاذ رویکرد‌های کارشناسی‌شده و هوشمندانه توانسته‌اند خود را از بحران مصون دارند و در یک حاشیه امنیت قرار بگیرند.»

وی با تأکید بر این‌که باید فضای کسب‌وکار در یک رقابت پرتلاطم پایدار بماند، ادامه می‌دهد: «لازم است که جایگاه و موقعیت خود را با رویکرد‌ها و ابزار‌های جدید حفظ کنیم. صادرات‌محوری و پرکردن ظرفیت‌های اشتغال در راستای همین هدف بزرگ است.»جعفری از مدیران شرکت‌های طرف قرارداد با بنیاد برکت در حوزه‌ی توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم می‌خواهد که از سرمایه‌ی معنوی بنیاد نهایت بهره را ببرند و تصریح می‌کند: «در شرایط امروز باید به اقتصاد مقاومتی توجه ویژه داشت. کشور در شرایط یک جنگ اقتصادی است و در معرض تهاجم اردوگاه دشمن قرار دارد که البته در نهایت همه این توطئه‌ها با اتحاد و تلاش ما خنثی خواهد شد.»وی هم چنین از مدیران شرکت‌های مشارکتی در استان‌ها می‌خواهد، در زمینه مسئولیت‌های اجتماعی و فعالیت‌های عام‌المنفعه و خیریه در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بیش از گذشته ایفای نقش کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار