کد خبر: 927698
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
از 31 شهریور 59 تا 31 شهریور 97، از صدام تا آل سعود
از همین دیروز، آخرین روز تابستان دیگر فقط سالگرد حمله صدام به مردم ایران نیست؛ ۳۱ شهریور حالا روز پیوند دو جنایت است؛ سالروز حمله صدام به ایران و روز حمله گروهکی تروریستی به مردم اهواز؛ مردمی که در سالروز آغاز جنگ تحمیلی و برای دیدن رژه نیرو‌های مسلح کشورشان در بلوار قدس اهواز جمع شده بودند، ناگاه با شلیک رگبار تروریست‌ها مواجه شدند
کبری آسوپار
از همین دیروز، آخرین روز تابستان دیگر فقط سالگرد حمله صدام به مردم ایران نیست؛ ۳۱ شهریور حالا روز پیوند دو جنایت است؛ سالروز حمله صدام به ایران و روز حمله گروهکی تروریستی به مردم اهواز؛ مردمی که در سالروز آغاز جنگ تحمیلی و برای دیدن رژه نیرو‌های مسلح کشورشان در بلوار قدس اهواز جمع شده بودند، ناگاه با شلیک رگبار تروریست‌ها مواجه شدند. رد جنایت دولتی انگار از ۳۱ شهریور ۵۹ و از دستان حزب بعث تا ۳۱ شهریور ۹۷ و تا دلار‌های نفتی آل سعود آمده است. جنایتکاران و تروریست‌ها همیشه و همه جا مثل هم هستند؛ کورکورانه شلیک می‌کنند و به هر کسی خورد، مهم نیست. کودکان را می‌کشند؛ زنان را می‌کشند؛ ارتشی و سپاهی و بسیجی را می‌کشند. آن‌ها فقط می‌خواهند بترسانند. ایرانی‌ها هم همیشه و همه جا مثل هم هستند؛ ایستاده و مقاوم؛ زنان‌مان مقاومت می‌کنند؛ مردان‌مان مقاومت می‌کنند؛ ارتشی و سپاهی و بسیجی‌مان مقاومت می‌کنند؛ ما قربانیان مظلوم و سرافراز تروریسم. اهوازمان هم ایستاده و مقاوم است، از صدام تا آل سعود.
دلار‌های نفتی آل‌سعود پشتیبان تروریست‌ها
ساعت ۹ صبح روز شنبه و در حالی که دقایقی از آغاز رژه نیرو‌های مسلح در اهواز می‌گذشت، ناگاه صدای تیراندازی ممتد از پشت جایگاه مسئولان شنیده شد. یگان‌های حاضر در رژه و حتی بسیاری از مردم تصور کردند شاید بخشی از رژه است یا اشتباهی روی داده است، اما ثانیه‌هایی بعد فریاد روی زمین بخوابید و درگیری نیرو‌های امنیتی با تروریست‌ها نشان داد ماجرا جدی است. آن طور که سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح توضیح می‌دهد «چهار تروریست که از چند روز قبل، سلاح‌هایی را در یک پارک واقع در نزدیکی منطقه رژه مخفی کرده بودند، خودشان را به محل رژه نیرو‌های مسلح نزدیک کردند و با سلاح‌های کلاشینکف خود، مردمی را که برای تماشای رژه آمده بودند به رگبار بستند. در بین شهدای عزیز حمله تروریستی امروز در اهواز، کودکی با سن و سال کم و جانباز ویلچری هم وجود دارد. تعدادی از تیر‌های تروریست‌ها هم به نیرو‌های رژه‌رونده و مجریان مراسم اصابت کرد. نیرو‌های امنیتی با دقت و سرعت عمل بالا، سه تروریست را درجا در همان منطقه به درک واصل کردند و یک نفر را هم که مجروح شده بود دستگیر کردند که البته این تروریست هم به دلیل شدت جراحات در بیمارستان به درک واصل شد.» گروهکی که پیش از این خط گیری و وابستگی‌اش به وهابی‌های سعودی روشن شده بود، مسئولیت این عملیات را بر عهده گرفت و در حالی که تصاویر کودکانی که تحت حمایت نیرو‌های سپاه و ارتش از محل درگیری به منطقه امن برده می‌شدند، منتشر شد، سخنگوی این گروهک تروریستی که خود را «جنبش عربی آزادی‌بخش الاحواز» می‌نامند، مدعی شد که هیچ شهروند عادی هدف قرار نگرفته است: «جایگاه مهمانان ویژه هدف قرار گرفت که با محل افراد عادی فاصله داشت. جزئی از استراتژی ما است که شهروندان عادی هیچ‌وقت هدف قرار نمی‌گیرند.» او البته اشاره نکرد که چطور کودکی چهار ساله که پدرش می‌خواست او را به مهدکودک ببرد، یکی از شهدای حادثه تروریستی اهواز است! طبق آخرین اخبار، در این عملیات تروریستی حدود ۳۰ نفر شهید و ۶۰ تن مجروح شدند که بسیاری از آنان خانواده‌هایی هستند که برای تماشای رژه در دو سوی خیابان جمع شده بودند. تعدادی از خبرنگاران هم که برای پوشش خبری رژه در محل حضور داشتند، از جمله دو خبرنگار صداوسیما جزو مجروحین هستند. به مسئولان حاضر در جایگاه هم آسیبی نرسیده است. بسیاری از نظامیان شهید یا مجروح هم نه نیروی رسمی و درجه‌دار بلکه سرباز هستند. حالا چطور می‌شود گفت: شهروندان عادی هدف قرار نگرفته‌اند؟!
این میانه عوامل داعش با سوءاستفاده از فضا در صدد بر عهده گرفتن مسئولیت حادثه برآمدند، اما به اشتباه عملیات را در رژه‌ای با حضور رئیس جمهور ایران توصیف کردند که همین اشتباه نشان می‌داد چقدر راست می‌گویند! شاید هم دست این تروریست‌ها با عوامل داعش در یک کاسه باشد و هر دو راست بگویند. به نظر می‌رسد اثبات موضوع نیازمند تحقیقات بیشتر و گذر زمان است.
در هر ترور ما دوبار کشته می‌شویم!
ساعتی از حمله تروریستی اهواز نگذشته بود که رسانه‌های حامی تروریسم علیه مردم ایران صف کشیدند. بی‌بی‌سی و رویترز از به کار بردن «حمله تروریستی» برای توصیف حادثه اهواز خودداری کردند و تلویزیون اینترنشنال که گفته می‌شود وابسته به عربستان سعودی است و پیشتر همایش تروریست‌های مجاهدین خلق را زنده پخش کرده بود، رسماً میزبان سخنگوی تروریست‌ها شد و حضورش در برنامه را خوشامد گفت: تا او بگوید صرفاً به نظامیان حمله شده و راهی جز حمله نداشته‌اند و ... فرض کنید تلویزیون ایران پس از یک حمله تروریستی در پاریس یا نیویورک یا لندن میزبان سخنگوی تروریست‌ها باشد؛ مثلاً پس از حمله القاعده به برج‌های دوقلوی امریکا، تریبون صداوسیما در اختیار اسامه بن‌لادن قرار می‌گرفت! دویچه وله از حمله به «یگان سپاه» می‌گوید و العربیه که رسانه سعودی‌هاست و تکلیفش روشن! سرکرده گروهک تروریستی مذکور پیشتر مهمان تلویزیون پان ترک‌ها بود که از امریکا پخش می‌شود و ... خون زن و کودک ایرانی بر زمین ریخته و بی‌بی‌سی اصرار دارد که بگوید به جایگاه مسئولان حمله شده است و بعد هم مطلب منتشر می‌کند که نیرو‌های نظامی فرار کردند! مجری بی‌بی‌سی اصرار دارد قول تروریست‌ها را معتبر بداند که راهی جز حمله مسلحانه ندارند و اگر تروری هم هست، مقصر ایران است... در هر ترور، مردم ایران دوبار کشته می‌شوند؛ یک‌بار با گلوله تروریست‌ها و بار دیگر با قلم و تصویر رسانه‌های ضد ایران... پیوند تروریسم رسانه‌ای و تروریسم میدانی علیه ملتی که هیچ‌گاه حامی هیچ تروریسم و آغازکننده هیچ جنگی نبوده است؛ قربانیان مظلوم و سرافراز تروریسم.
حسن روحانی، رئیس‌جمهور پس از حمله تروریستی به مردم اهواز، در تماسی تلفنی با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، در جریان تازه‌ترین گزارش اقدام تروریستی در اهواز و روند شناسایی و رسیدگی به وضعیت مجروحان این استان قرار گرفت و ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های شهیدان، دستور داد تمام امکانات در جهت اقدامات فوری و امدادی برای رسیدگی به وضعیت مجروحان این حادثه تروریستی به‌کار گرفته شود. او همچنین دستورات لازم را به وزارت اطلاعات برای بسیج همه امکانات دستگاه‌ها و نهاد‌های امنیتی و نظامی جهت شناسایی سریع تروریست‌ها و سرشاخه‌های ارتباطی آنان و برخورد قاطع و عبرت‌آموز با مرتبطان این جنایت صادر کرد. روحانی تأکید کرد: «پاسخ جمهوری اسلامی ایران به کوچک‌ترین تهدید، کوبنده خواهد بود، اما کسانی که از این تروریست‌ها پشتیبانی تبلیغاتی و اطلاعاتی می‌کنند، باید پاسخگو باشند.»
از آل سعود نخواهیم گذشت...
دیروز که گروهک تروریستی تحت حمایت آل سعود در رژه اهواز خون به راه انداخت، برای بسیاری از سیاسیون و تحلیلگران یادآور جمله بن سلمان، ولیعهد دربار سعودی بود که گفته بود جنگ را به داخل ایران می‌کشانیم. سعودی‌ها بار اول‌شان نیست که دست‌شان به خون مردم منطقه آلوده می‌شود، همچون حج خونین ۶۶ یا حمله به یمن که مستقیماً مردم را می‌کشند یا، چون حمایت از دارودسته رجوی و سلطنت‌طلب‌های دوره‌افتاده پی رضا پهلوی از گروه‌های تروریستی حمایت می‌کنند. فرقی هم ندارد و در هر حال برای ملت ایران دیروز هم یادآور بخشی از جملات پیام امام خمینی (ره) به مناسبت حج خونین بود: «اگر از صدام بگذریم، اگر مسئله قدس را فراموش کنیم، اگر از جنایت‌های امریکا بگذریم از آل سعود نخواهیم گذشت. ان‌شاءالله اندوه دلمان را در وقت مناسب با انتقام از امریکا و آل‌سعود برطرف خواهیم کرد و داغ و حسرت حلاوت این جنایت بزرگ را بر دل‌شان خواهیم گذاشت و با برپایی جشن پیروزی حق بر جنود کفر و نفاق و آزادی کعبه از دست نااهلان و نامحرمان به مسجدالحرام وارد خواهیم شد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
یا حیدر کرار زند نقش به زودی
بر پرچم سبز عربستان سعودی
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار