کد خبر: 927820
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
اگر گروهک تروریستی الاحوازیه در میدان عمل چندتن از هموطنان ما را به شهادت رساند، تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در یک عملیات تروریستی‌مدرن در حال ایجاد احساس عدم امنیت در بین میلیون‌ها ایرانی است.
جوان آ‌نلاین: «تروریسم رسانه‌ای» ترکیب جدیدی است که گویا با فعالیت رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دشمنان ایران پررنگ‌تر از قبل در فضای خبری کشور مطرح خواهد شد. این شبکه‌های فارسی‌زبان که منابع مالیمجله مهر: «تروریسم رسانه‌ای» ترکیب جدیدی است که گویا با فعالیت رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به دشمنان ایران پررنگ‌تر از قبل در فضای خبری کشور مطرح خواهد شد. این شبکه‌های فارسی‌زبان که منابع مالی مشخصی ندارند و با هر حرکت تفرقه‌افکنانه، تجزیه‌طلبانه و آشوبگرانه بر ضد مردم ایران همراهی می‌کنند، هر روز بیش از روز قبل به تولید محتوای ضدایرانی می‌پردازند.

عبدالمطهر محمدخانی فعال رسانه‌ای، با اشاره به یکی از مواردی که توسط این رسانه‌ها اجرا می‌شود، در اینستاگرام خود درباره «تروریسم رسانه‌ای» نوشته است: «بی‌بی‌سی مهربون، برای هموطنان یک دوره مفصل «آموزش مقابله با #حملات_تروریستی» گذاشته. چقدر انسان‌دوستانه؟ چقدر دلسوز؟ چقدر حقوق بشر؟

اما بی‌بی‌سی فارسی با اون سابقه روشن در همراهی با تروریست‌های قاتلِ مردم ایران، از عبدالملک ریگی و گروهک منافقین تا همین گروهک الاحوازیه چرا داره اینکار رو می‌کنه؟ چطور از یک طرف از تروریست‌ها حمایت و به اون‌ها تریبون میده و از طرف دیگه به مردمی که هدف این حمله‌ها هستند، آموزش مقابله با همون تروریست‌ها رو میده؟ این دوتا چطور با هم جمع میشه؟

پاسخ ساده است: با این آموزش به ظاهر بشردوستانه، در واقع بی‌بی‌سی داره به صورت ناخودآگاه به من و شما این احساس رو منتقل می‌کنه که در ایران هر لحظه ممکنه دچار یک حمله تروریستی بشیم و باید برای اون اتفاق هولناک آماده باشیم.

نتیجه زیرپوستی این آموزش در مخاطب اینه: هر ایرانی هر لحظه و در هر جا باید منتظر افراد مسلح یا بمب‌گذار باشه و جون خودش، خانوادش و دوستانش در خطره. این دقیقا همون چیزیه که در ذهن ما بعد از خواندن این آموزش‌ها نقش می‌بنده.

شبیه آموزش‌های پرتکرار مقابله با زلزله در رسانه‌ها بلافاصله بعد از یک زلزله بزرگ، که به صورت ضمنی این احساس رو به مخاطب منتقل می‌کنه که همین حالا باید منتظر و آماده زلزله بعدی باشی؛ و این یعنی القای احساس‌ناامنی شدید در سطحی گسترده از مردم. یعنی کار گذاشتن یک بمب‌ساعتی روحی و فکری در لایه‌های عمیق روان همه مخاطبان این شبکه به صورت مستقیم و بخش دیگری از مردم‌ایران -که با مخاطبان این شبکه ارتباط دارند- به صورت غیرمستقیم. یعنی اضطراب دائمی و ترس عمیق در میان زنان، کودکان و حتی مردان بزرگسال؛ و شما بهتر از من می‌دونید که همیشه احساس عدم‌امنیت از خود ناامنی خطرناکتره. احساس ناامنی بیشتر فلج‌کننده و ویران‌کننده است. حتی احساس ناامنی، با از بین بردن پایه‌ها و ستون‌های پایدارکننده ثبات در جامعه، امنیت‌واقعی و عینی رو هم کاهش میده.

در واقع اگر الاحوازیه با عملیات خودش توانست چند ده نفر رو شهید و مجروح کنه، بی‌بی‌سی بالاتر از حامی رسانه‌ای تروریست‌ها، به عنوان یک گروه تروریستی‌مدرن، یعنی رسانه تروریستی؛ در حال انجام یک عملیات تروریستی، در یک میدان چند میلیون نفری، با ایجاد احساس عدم امنیت در میلیون‌ها ایرانی است.»

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار