کد خبر: 928334
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کودکان با یک دوست بهتر می‌آموزند. آن‌ها زمانی که با یک همراه در موضوعی درگیر می‌شوند بیشتر مشتاق بوده و درک بالاتری خواهند داشت، اما اگر این همراه، مصنوعی باشد چه؟
مترجم: نادر غلامی

کودکان با یک دوست بهتر می‌آموزند. آن‌ها زمانی که با یک همراه در موضوعی درگیر می‌شوند بیشتر مشتاق بوده و درک بالاتری خواهند داشت، اما اگر این همراه، مصنوعی باشد چه؟
محققان روباتی به نام Minnie ساخته‌اند که به‌عنوان دوست خواندن برای بچه‌های مدرسه متوسطه استفاده می‌شود و دوستان جدید Minnie بیشتر در مورد کتاب‌ها هیجان‌زده و مشتاق شده‌اند و پس از دو هفته خواندن با یکدیگر بسیار به روبات علاقه‌مند شده‌اند.
چیزی که برایم بسیار جالب است این است که می‌دانیم یادگیری اجتماعی، علاقه‌مندی و انگیزه را تقویت می‌کند.

محققان معتقدند بسیاری از بچه‌ها که خواندن را دوست ندارند، به خصوص به این نکته اشاره می‌کنند که این یک فعالیت فردی و جداگانه است و مردم فقط به نوعی این انزوا را می‌پذیرند، اما می‌تواند غیرانگیزشی بوده و یادگیری و فهم را در این وضعیت سخت‌تر کند.
ما بر این باوریم که روبات‌های همراه به زودی یکی از اسباب‌های ثابت در خانه‌ها می‌شوند و اطمینان ندارند که آیا این روبات‌ها می‌توانند به عنوان همراهان یادگیری اجتماعی برای بچه‌ها باشند.

هدف تلاش این است که تا حد امکان آن را عملیاتی کنیم. اگر شما برای من کتابی را می‌خواندید و من شگفت‌زده می‌شدم، چیزی شبیه این جمله می‌گفتم: اوه، نمی‌دانستم اینطور جالب است، زمانی که بخش ترسناک کتاب باشد، روبات می‌گوید: اوه، وای، واقعاً ترسیدم. روبات طوری واکنش نشان می‌دهد که انگار یک شخصیت واقعی است.
ارتباط از اینجا رشد می‌کند. تعداد بچه‌هایی که به محققان می‌گفتند روبات یک شخصیت یا احساسات دارد در مدت دو هفته خواندن با Minnie بیش از چهاربرابر شد.

این تعداد نشان می‌دهد انگیزه ایشان برای خواندن نیز برپایه این برنامه خواندن افزایش یافته است- و از گروه کنترل در این مقاله پیشی گرفت-؛ و کودکانی که با Minnie می‌خواندند اینطور بیان می‌کردند که احساس می‌کنند درباره کتاب‌های خوانده شده بیشتر می‌دانند و به خاطر می‌آورند.
او این موفقیت را به توجهی که در توسعه برنامه گفتاری Minnie صورت گرفته است نسبت می‌دهد و همچنین به نقش جذابی که روبات‌ها در این گروه سنی مورد مطالعه دارند؛ گروهی که ممکن است از نظر احساسی برای برقراری ارتباط پیچیده باشند، اما برای تجربه موضوع جدید نگران و بی‌میل نیستند.

نه اینکه سایر اعضای خانواده کنار گذاشته شوند. تعامل خانوادگی با Minnie باید بسیار راحت باشد در حالی روبات و اعضای خانواده روی زمین نشسته باشند یا روی تختخواب‌ها و در میان بالش‌ها باشند.
محققان امیدوارند دوره‌های تعاملی حتی بیشتر از دو هفته را برگزار کنند. یک تعامل مداوم با روبات، اما به منظور پیشرفت کودک. این ایده در مرحله ابتدایی است، اما حالا می‌دانیم که اگر بسیار با دقت طراحی شود می‌تواند تعامل پایدار به وجود آورده و تجربه احساسی کودک با خواندن را افزایش دهد و این یک دستاورد بسیار بزرگ است.
منبع:AP
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر