کد خبر: 928627
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
همزمان با هفتمین روز هفته دفاع مقدس ، کنگره بزرگداشت 5250 شهید والامقام استان البرز در محل نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی و با حضور سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه ، استاندار البرز ، نماینده ولی فقیه در کرج و جمعی از مسئولین و مردم استان البرز و دیگر نقاط کشور برگزار شد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران در این مراسم گفت: از اینکه در این شب نورانی و مکان مقدس که معطر به رایحه معطر 5250 شهید والا مقام است، توفیق حضور در میان مردم فداکار، مومن، شهید پرور استان البرز یافته ام خداوند را سپاسگذارم.

سردار سلامی با اشاره به اینکه وقتی موج خروشان جمعیتی که به این کنگره می آمدند را دیدم خدارا سپاسگذاری کردم افزود: صمیمانه بگویم الهی که جان من به فدای شما و امیدوارم جان من خاک پای شما باشد.

وی اظهار داشت: ما مطمئن هستیم آنچه که امروز در کشور از شرف،آزادگی، حریت، عزت، سرافرازی، پیشرفت، استقلال و ... وجود دارد مدیون شهدای ماست،  شهدا استوانه های مستحکم امنیت و اقتدار جامعه  ما هستند، معمولا وقتی سوال می شود عوامل اصلی قدر ت جوامع چیست اشاره می کنند به قدرت سیاسی، اقتصادی، جغرافیایی و نظامی،  اما برای ما به گفته مقام معظم رهبری شهدا مظهر قدر ت ایران هستند.

وی گفت: من در اهواز و در تشییع جنازه شهیدان ترور بودم، اهوازی ها با قلب هایشان آمده بودند و مثل خانواده شهدا می گریستند و ما به نظرمان می رسید که شهدا را به عرش بدرقه می کنیم ولی این شهدا بودند که ما را می بردند لذا ملتی که شهدات دارد اسارت ندارد.

 

آمریکا اگر به اندازه ما در تحریم بود فرو می ریخت

 

جانشین فرمانده سپاه پاسداران افزود: شما ملت بزرگ ایران همه معادلات را تغییر دادید ملت ایران به رغم مشکلات اقتصادی به همه ملت های کوچک و بزرگ نه گفت!، این شگفت انگیز است که ملت ایران تحت فشارها هم عزت خود را با رفاه در ذلت عوض نمی کند .

ما پیش از قبل از انقلاب فقیر، ذلیل و عقب مانده بودیم تا اینکه اسلام آمد و ما پیش رفتیم و به این درجه از اقتدار رسیدیم. به فضا رفتیم، نیروگاه ها را ساختیم ، ما دریا و زمین و هوا را از یک قدرت متراکم شکل داده ایم.جامعه ما به رغم همه این فشار ها در علم و فنون رشد می کند به برکت ایمان و اسلام پیروز خواهد شد.

وی افزود: تنها راه دشمن امروز این است که با ما از دروازه جنگ اقتصاد وارد شود. البته سالهاست که در تحریم هستیم حتی آمریکا اگر به اندازه ما در تحریم بود فرو می ریخت.

آنچه مهم است این است که ملت ایران از این فشارهای اقتصادی نترسد، نلزرد، اعتماد داشته باشد. دشمنان ما مشکلاتشان از ما بیشتر است و می بینید که فتنه هایشان به خودشان برگشت. آمریکا می خواست مارا منزوی کند، خودشان منزوی شدند .قدرت های جهان و حتی اروپا با آمریکا در جنگ خفیف به سر می برد.

کانادا متحد ترین کشور با آمریکابود که امروز با آنها در چالش است، چین، ترکیه ، روسیه ، پاکستان و بقیه کشورها هم همینطور و امروز آمریکا خود منزوی و در آستانه تحریم است.

این عبارت امام جمله تاریخی است که "آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند" ، ممکن است این التهابات ارزی مارا نگران کند ولی جامعه ما سرشار از ثروت است، ما نفت، خاک، آب ، صنعت و فناوری داریم و از این مشکلات اقتصادی به سلامت عبور می کنیم.

سردار سلامی در پایان از مسئولین و خدمتگزارانی که برای تجلیل از شهدا در این مراسم زحمت کشیدند تشکر کرد.

 

 

عملیات بزرگ فرهنگی را در البرز باهمت مسئولان استان انجام داده‌ایم

 

فرمانده سپاه استان البرز نیز در ادامه بابیان اینکه البرز درراه دفاع مقدس یازده و هزار و پانصد و شانزده جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: این استان بیش از چهل هزار رزمنده تقدیم انقلاب کرده است.

سردار مولایی بیان کرد: استان البرز حدود 363شهید دانش‌آموز، 92شهید معلم، 92شهید روحانی و 103شهید مدافع حرام دارد و همچنین از افتخارات استان البرز حضور  207خانواده محترم شهدا در این استان است که از دو تا پنج شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

فرمانده سپاه استان البرز عنوان کرد: عملیات بزرگ فرهنگی را در البرز باهمت مسئولان استان انجام داده‌ایم که این کنگره و برگزاری آن ثمره این اقدامات است که در قالب آن بیش از  120برنامه فرهنگی تدوین و اجراشده است.

سردار مولایی در ادامه گفت: در استان، هشتصد هزار برگ اسناد و اطلاعات از شهدا و آثار و برکات جبهه‌های جنگ تهیه‌ شده و برای بیش از سه هزار شهید هم فرهنگ‌نامه آماده‌ شده است و یک هزار عکس هم از شهدای گرانقدر استان البرز تهیه‌کرده‌ایم.

فرمانده سپاه استان البرز اشاره کرد: ساخت هفت فیلم مستند دانستانی برای در خصوص شهدای البرز هم به ثمر رسیده و بیش از سه هزار و  200 یادواره شهدا و  124 اجلاسیه در سطح شهرستان‌های البرز برگزارشده است.

وی اضافه کرد: برای اولین بار در کشور بیش از پنج هزار یتیم به نیابت از یک شهید به سرپرستی گرفته می‌شوند.

در پایان این مراسم که با حضور خانواده معظم شهدا، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج، استاندار و دیگر مسئولان استان همراه بود  از تمبر، کتاب و تولیدات فرهنگی این کنگره نیز رونمایی شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار