کد خبر: 929154
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
مدیرکل تعزیرات حکومتی کردستان:
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کردستان گفت: ورود دام‌های زنده که بدون مجوز دامپزشکی وارد استان شود قاچاق محسوب شده و طبق قانون توقیف می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، سیدنجیم حسینی در کارگروه ستاد تنظیم بازار استان کردستان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ورود یا خروج کالا بدون رعایت تشریفات گمرکی  قاچاق محسوب می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود افزود: زمانی که کالاهای داخلی در حین خروج از کشور کشف شود، مقوله قاچاق مصداق عینی پیدا می‌کند.

مدیر کل تعزیرات کردستان  در خصوص  قاچاق دام زنده که از طریق مرزهای استان کشف می‌شود، بیان کرد: دام‌هایی که مالک مشخصی نداشته و اغلب دام از روستاهای مرزی به صورت چرا از کشور خارج می‌شوند، از جمله کشفیات هنگ مرزی است.  

حسینی با اعلام  اینکه برخورد با قاچاق احشام در خصوص دام‌هایی است  که از استان‌های دیگر به استان کردستان حمل می‌شود، تاکید کرد: آنچه در داخل استان کشف شود اگر بدون مجوز سازمان دامپزشکی حمل و در داخل استان کردستان توقیف شود به استناد بند (ر) ماده (۲) قانون مبارزه با قاچاق با آن برخورد می‌شود.

وی با اشاره  به کشفیات هفته گذشته در خصوص مبارزه با قاچاق احشام  خاطرنشان کرد: اگر دام زنده‌ای از استان‌های دیگر به کردستان حمل و مجوز سازمان دامپزشکی نداشته باشد، به عنوان جرم قاچاق با آن برخورد خواهد شد، لذا  این مهم می‌تواند مانع گسترش قاچاق در حوزه دام سبک و سنگین شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر