کد خبر: 929245
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، از کشت گیاهان مقاوم به شوری در اراضی بیابانی استان خبر داد.
مصطفی شاه حسینی با بیان اینکه کشت گیاهان مقاوم به شوری در اراضی بیابانی استان سمنان، رویکرد مقابله با خشکسالی است، گفت: در همین راستا کشت گیاه خارشتر که تا پیش از این به صورت خود رو در مناطق بیابانی استان رویش داشته در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
وی با اشاره به اهمیت علوفه خارشتر در تغذیه دام افزود: استفاده از علوفه خارشتر موجود در مزارع برای تغذیه دام و برنامه‌ریزی برای کشت خارشتر در مراتع بیابانی استان در دستور کار قرار گرفته است.
معاون جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: خارشتر یک گیاه مقاوم به کم‌آبی است که دارای ارزش غذایی نزدیک به یونجه است.
شاه حسینی با بیان اینکه در حال حاضر این علوفه به صورت خود رو در اراضی کشاورزی استان سمنان می‌روید، گفت: برنامه‌ریزی برای کشت این علوفه در مراتع بیابانی و همچنین استفاده بهینه از شرایط موجود در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه استان سمنان از دیرباز محل پرورش دام‌های مقاوم به خشکی و از جمله شتر، گوسفند سنگسری و… بوده افزود: در سال‌های اخیر اگرچه صنعت پرورش گاو شیری در این استان متناسب با سایر نقاط کشور توسعه پیدا کرده است ولی تولید شیر و استفاده از دام‌های سبک پربازده همراه با واردات علوفه از سایر نقاط کشور و خارج از آن به استان سمنان بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار