کد خبر: 929292
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
تبرئه کردن دولت از سوء مدیریتی که منجر به وضعیت کنونی اقتصاد کشور شده، پیش از این تلویحاً توسط حامیان دولت روی می‌داد، اما اخیراً صراحتاً می‌گویند این وضعیت اقتصادی بر عهده دولت نیست! محمدعلی ابطحی طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشته: «اتفاقات روزمره اقتصادی که در جامعه وجود دارد با اینکه با مسئولیت مستقیم دولت نیست یا دست‌کم همه مسئولیت آن به عهده دولت نیست، اما رقبا همه این مسئولیت را در غیاب «سخن گفتن» به گردن دولت می‌اندازند.»
روشن نیست پس مسئول وضعیت اقتصادی و تنظیم بازار ارز و طلا و مسکن و کالا‌های اساسی و لوازم خانگی و محصولات کشاورزی و ... با کیست اگر با دولت نیست!
این یادداشت البته در نقد سخنگو نداشتن دولت و حرف نزدن دولت با مردم و یا نامناسب حرف زدن دولتمردان نوشته شده، اما بیشتر به این پرداخته که دولت چه منتقدان بدی دارد و به خاطر خنثی کردن صدای بلند آنها، دولت باید حرف بزند. ابطحی البته اذعان دارد دولتمردان آنجایی هم که حرف می‌زنند، مناسب حرف نمی‌زنند: «دولت نه سخنگو دارد نه وزرا حاضرند صحبت بکنند و نه اگر صحبت می‌کنند، حرمت کافی برای مردم قائلند و در بعضی از موارد سخن گفتن‌شان هم مورد پذیرش مردم نیست. در مجموع باید گفت: کمترین نمره ارتباطی را دستگاه دولتی موجود می‌گیرد و این فضا را برای دستگاه‌های غیردولتی باز می‌کند.»
روزنامه ابتکار هم در مطلبی با عنوان «جای خالی سخنگو» به همین موضوع پرداخته و نوشته: «بیش از سه ماه است نوبخت از سخنگویی استعفا داده و حالا دولت یکی از بزرگ‌ترین ابزار‌های ارتباطی خود یعنی سخنگویی دولت را از دست داده است... خالی ماندن سه ماهه این سمت این شائبه را به ذهن می‌آورد که گویی کارکرد این پست آنچنان هم حیاتی نبود که سه ماه عدم حضور سخنگو، نگرانی برای کسی ایجاد نکرده است... یکی از جدی‌ترین انتقاداتی که به حسن روحانی رئیس‌جمهوری وارد می‌شود آن است که بسیاری معتقدند رئیس‌جمهوری با مردم صحبت نمی‌کند و همین موجب احساس یأس در بدنه جامعه شده است. اما این نقد امروز نه تنها به رئیس‌جمهوری بلکه به دولت وارد است زیرا ظاهراً دولت هم قصد رودررویی با خبرنگاران و سؤالات را ندارد و این اتفاق شائبه علاقه‌مندی دولت به دوری از رسانه‌ها را تقویت کرده است... آیا سخنگویی دولت تشریفاتی و بی‌اهمیت محسوب می‌شود که حدود سه ماه است هیچ فردی برای تصدی این پست انتخاب نشده است؟ یا نشان‌دهنده تعلل و سازمان‌دهی ضعیف دولت است؟»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
به ابطحی بگویید پس مقصر اصلی اقتصادی مملکت کیست؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار