کد خبر: 929334
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان عنوان کرد
رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان گفت: از آنجایی که روسای دانشگاه‌ها بدون توجه به نیازها و دغدغه‌های دانشجویان اقدام به برنامه‌ریزی برای آنها می‌کنند، اجرای طرح «نیازسنجی فرهنگی دانشجویان» در دانشگاه‌های کردستان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، چیا سهراب‌نژاد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، اظهار کرد: توجه به مساله فرهنگ در کنار مباحث علمی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی در سطح کشور و استان است.

به گفته وی، دانشجویان بیشترین آمار جامعه هدف جهاد دانشگاهی را به خود اختصاص داده است به همین دلیل مرکز افکارسنجی ایسپا به عنوان یکی از مراکز زیر مجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی کردستان، «طرح نیازسنجی فرهنگی دانشجویان» را آماده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مشابه این طرح در برخی استان‌های دیگر هم اجرا شده است و جهاد دانشگاهی کردستان نیز با توجه به نیازی که در این راستا احساس می‌شد «طرح نیازسنجی فرهنگی دانشجویان» را در دستور کار قرار داد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان اضافه کرد: دانشجویان امروزه با نسل‌های گذشته تفاوت دارند و حتی مسائلی که امروز این قشر در دانشگاه‌ها با آن مواجه هستند با گذشته تفاوت دارد.

وی گفت: از آنجایی که روسای دانشگاه‌ها بدون توجه به نیازها و دغدغه‌های دانشجویان اقدام به برنامه‌ریزی برای آنها می‌کنند، اجرای طرح «نیازسنجی فرهنگی دانشجویان» در دانشگاه‌های کردستان ضروری است.

وی از طراحی پرسشنامه‌ای با عنوان «نیازسنجی فرهنگی دانشجویان» از سوی جهاد دانشگاهی خبر داد و افزود: در صددیم این طرح را در تمامی دانشگاه‌های استان اجرا کنیم تا بتوانیم آمار صحیحی از نیازهای امروز دانشجویان بدست آوریم.

به گفته سهراب‌نژاد، پرسشنامه این طرح از فیلترهای مختلف مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ایسپا که یکی از معتبرترین مراکز آماری و افکارسنجی کشور است عبور کرده و در نهایت با روش‌های مختلف یک نتیجه‌گیری صحیح را از نیازهای فرهنگی دانشجویان ارائه می‌دهد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان کردستان خاطرنشان کرد: البته این پرسشنامه‌ها با هدف دستیابی به بهترین خروجی از انعطاف پذیری زیادی برخوردار بوده و ظرفیت بهره گیری از نظرات روسای دانشگاه‌ها و اساتید و صاحب نظران در آن فراهم است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر