کد خبر: 929946
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۳
مدير کل کميته امداد استان مرکزي عنوان کرد:
مدير کل کميته امداد استان مرکزي در همايش شجره طيبه شهرستان ساوه که با حضور مدير کل امور اجرايي زکات کشور ، باغداران ، کشاورزان و جمعي از مسئولان برگزار شد ، گزارشي از عملکرد زکات استان ارائه کرد.

مدير کل کميته امداد استان مرکزي در همايش شجره طيبه شهرستان ساوه که با حضور مدير کل امور اجرايي زکات کشور ، باغداران ، کشاورزان و جمعي از مسئولان برگزار شد ، گزارشي از عملکرد زکات استان ارائه کرد.

قنبر موسي نژاد  مدير کل کميته امداد و دبير شوراي زکات استان مرکزي با بيان اينکه خيران ، کشاورزان و باغدارن شهرستان ساوه با تدبير امام جمعه و اعضاي شوراي زکات برنامه‌ خوبي را با عنوان شجره طيبه اجرايي کردند ، گفت : طرح پلاک کوبي درختان در قالب طرح شجره طيبه به منظور اهداي محصولات اين درختان در قالب زکات مستحبي به نيازمندان و محرومان براي اولين بار در استان مرکزي توسط شوراي زکات شهرستان ساوه اجرايي شد.

وي با اشاره به اينکه در 6 ماهه نخست سال جاري حدود هفت ميليارد تومان زکات در استان مرکزي جمع آوري شده است ، گفت : از اين ميزان زکات جمع آوري شده 55 درصد در امور محرومان و 45 درصد در پروژه‌هاي عام المنفعه هزينه شده وبر اساس آمار شهرستان اراک و شهرستان خمين جزء شهرستان‌هاي پيشرو در بخش زکات هستند.

دبير شوراي زکات استان با بيان اينکه در شهرستان ساوه طي 6 ماهه اول سال 600 ميليون تومان به عنوان زکات جمع آوري شده است ، گفت : اجراي طرح شجره طيبه از اقدامات خوب در اين شهرستان است که اميدورايم اين تدبير به عنوان الگو در ساير شهرستان‌هاي استان نيز اجرا شود.

وي از تشکيل شوراي زکات در روستاهاي استان خبر داد و مطرح کرد : با تدابيرشوراي زکات به رياست نماينده مقام معظم رهبري در استان پيش بيني شده که در 500 روستا با حضور خيران و معتمدين شوراي زکات تشکيل و زکات جمع آوري شده توسط اين شوراها جمع آوري و بين نيازمندان در همان مناطق هزينه شود.

مدير کل کميته امداد استان مرکزي هدف گذاري براي جمع آوري زکات در سطح استان را طي سال جاري حدود 11 ميليارد تومان برشمرد و گفت : هيچ ابهامي در زمينه هزينه کرد زکات در استان وجود ندارد و به عنوان دبير شوراي زکات استان اعلام مي کنم که آماده پاسخگويي در زمينه هزينه کرد و ارائه مستندات زکات هزينه هستيم.

شايسته ذکر است ، در اين همايش بيش از دو هزارو 700 درخت توسط باغداران و کشاورزان شهرستان ساوه پلاک کوبي و قرار بر اين شد که محصولات اين درختان به عنوان زکات مستحبي به نيازمندان و محرومان اهداء شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار