کد خبر: 929999
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
مدیرجهاد کشاورزی اشنویه:
مدیرجهاد کشاورزی اشنویه گفت: سیب تولیدی اشنویه به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد علاوه بر سایر استان های کشور به کشورهای همسایه از جمله روسیه، عراق و پاکستان نیز صادر می شود.

سیدانور حسینی با بیان اینکه برداشت این محصول از 25 شهریور آغاز شده است، اظهار داشت: سال گذشته 125 هزار تن سیب از باغ های اشنویه برداشت شد که امسال به علت سرمازدگی پیش بینی می شود محصول سیب این شهرستان با 40 هزار تن کاهش همراه باشد.

وی افزود: امسال 85 هزار تن انواع سیب درختی از 5000 هکتار از باغ های بارور این شهرستان برداشت می شود.
مدیر جهاد کشاورزی اشنویه با بیان اینکه پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت حدود 55 هزار تن محصول در سطح سردخانه های این شهرستان ذخیره سازی و نگهداری شود، افزود: با احداث 15 واحد سردخانه جدید، در چند سال اخیر ظرفیت ذخیره سازی سیب درختی از 30 هزار تن به 90 هزار تن افزایش یافته است.

حسینی سطح باغ های این شهرستان را 11 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: از این میزان 7 هزار و 500 هکتار را باغ های سیب بارده و غیربارده با ارقام غالب رد و گلدن دلیشیز تشکیل می دهد.

وی با اشاره به اینکه این شهرستان رتبه چهارم در تولید محصول سیب درختی را در آذربایجان غربی داراست، افزود: هم اکنون 28 واحد سردخانه با ظرفیت 90 هزار تن آماده ذخیره سازی محصول سیب باغداران است و پنج واحد سردخانه دیگر با ظرفیت 20 هزار تن نیز درسطح شهرستان در حال احداث است.

مدیر جهاد کشاورزی اشنویه تصریح کرد: بخشی از سیب تولیدی اشنویه به دلیل کیفیت بالا و ماندگاری خوبی که دارد علاوه بر سایر استان های کشور به کشورهای همسایه از جمله روسیه، عراق و پاکستان نیز صادر می شود.

وی در پایان افزود: شرایط ویژه آب و هوایی، اشنویه را به یکی از قطب های مهم باغداری آذربایجان غربی تبدیل کرده است به طوری که علاوه بر محصول با کیفیت سیب این شهرستان، محصول گیلاس آن نیز در داخل و خارج از کشور مشتریان فراوانی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر