کد خبر: 930159
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که استفاده از یورو در مبادلات تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شود.

جوان آنلاین: اخیراً ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته بود واشنگتن با کاهش اعتماد بین‌المللی به دلار یک اشتباه بزرگ استراتژیک مرتکب شده است، به همین دلیل روسیه در حال کاهش وابستگی اقتصاد خود به دلار آمریکاست.

ولادیمیر کولیچف، معاون وزیر اقتصاد روسیه گفت: وزارت اقتصاد این کشور در حال بررسی امکان تغییر ارز مبنای مبادلات این کشور با اتحادیه اروپا از دلار به یورو است که این مبادلات شامل صادرات منابع انرژی به این اتحادیه نیز می‌شود.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی ما حداقل شاهد کلید خوردن قدم‌های نخست که می‌تواند فرصتی در کوتاه و بلندمدت باشد، هستیم که ازجمله آن تغییر مبنای ارزی به ارزهای ملی با شرکای اروپایی شامل استفاده از یورو در مبادلات و صادرات انرژی به آنها خواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد روسیه معتقد است: این گونه اقدامات از چند جهت به نفع شرکای اروپایی روسیه خواهد بود.

کولیچف می‌گوید: از طرفی این مسئله جایگاه یورو را به عنوان ارز ذخیره خارجی تقویت می‌کند و از طرف دیگر برای آنها به نوعی امنیت انرژی در شرایطی که آمریکا بخواهد برای دسترسی بانک‌های ما به دلار تصمیمی بگیرد فراهم می‌کند.

وی معتقد است: تغییر مبنای ارزی به یورو ساده‌تر از دیگر ارزهاست؛ چراکه همین حالا یورو یک ارز ذخیره خارجی است و از طرف دیگر منطقی به نظر می‌رسد که شرکت‌های اروپایی نیز آن را قبول کنند.

منبع: اسپوتنیک

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار