کد خبر: 930304
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز گذشته در مصلای امام خمینی (ره) از کاروان سلامت احسان با ظرفیت ۱۴۰ تخت بیمار با توجه به نزدیکی اربعین حسینی رونمایی کرد.
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) روز گذشته در مصلای امام خمینی (ره) از کاروان سلامت احسان با ظرفیت ۱۴۰ تخت بیمار با توجه به نزدیکی اربعین حسینی رونمایی کرد.
«کاروان سلامت احسان» شامل ۱۴۰ تخت بیمار است و در آن به‌جز ملزومات جراحی سایر امکانات پزشکی برای زائران کربلای حسینی فراهم است.
در این کاروان‌ها از فناوری تله مدیسین (جهان ارتباط از راه دور سلامت) برای بیمارانی که با مشکلات حاد روبه‌رو هستند، استفاده شده است که بیماران از طریق پزشک مبدأ با پزشکان متخصص مقصد که در تهران یا موکب‌های کربلا حضور دارند، ارتباط برقرار می‌کنند و تشخیص لازم درخصوص بیماری افراد به پزشکی که در آن واحد کنار بیمار و در مبدأ است پیام مخابره می‌شود.
قرار است این کاروان‌ها در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه آماده امدادرسانی به زائران اربعین حسینی باشند.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در این مراسم با اشاره به شروع به کاربنیاد برکت احسان برای حل برخی از مشکلات مردم مناطق محروم گفت: اهدای جهیزیه به نیازمندان و کاشت حلزون گوش با همین هدف انجام شد و با کمک این ستاد هیچ کودکی به دلیل مشکل مالی از این درمان بی‌نصیب نمی‌ماند.
وی با بیان اینکه پیش از انقلاب ایرانیان مشکلات فوق‌العاده‌ای در حوزه سلامت روبه‌رو بودند، اظهار داشت: پزشکان بنگلادشی و هندی با کمترین سطح تحصیلات پزشکی در شهر‌های بزرگ کشور طبابت می‌کردند و ۷۸ درصد شهر‌های کشور آب و برق نداشت.
مخبر ادامه داد: این در حالی است که پس از انقلاب، کشور پیشرفت قابل توجهی در حوزه پزشکی داشته؛ عمده روستا‌ها صاحب امکانات اولیه و آب و برق شده و سن امید به زندگی به ۷۵ سال رسیده است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از ساخت۱۵۴ خانه بهداشت، تأمین هزینه درمان ۵۰ هزار بیمار سرطانی، بیمه درمانی مردم مناطق محروم و اعطای وام قرض‌الحسنه درمانی از سوی بنیاد برکت خبر داد و گفت: امروزه ۹۶ درصد از دارو‌های مورد نیاز کشور در داخل تولید می‌شود و ۴درصد دارو‌های مصرفی ایرانیان خارجی است. این ۴ درصد دارو، ۳۰ درصد هزینه‌های دارویی کشور را شامل می‌شود و ۱۵۰ میلیارد تومان از جیب بیماران صعب العلاج برمی دارد.
وی از آغاز فعالیت یک شهرک دارویی در اطراف تهران خبر داد و گفت: تمرکز ما به تولید این دارو‌های وارداتی بوده و تمام افرادی که می‌توانند برای تولید این دارو‌ها اقدام کنند در این شهرک امکاناتی به آن‌ها داده می‌شود.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام همچنین از ارائه یک پکیج کامل خدمات پزشکی برای ۷ هزار و ۵۰۰ بیمار در استان‌های محروم کشور از سوی بنیاد برکت احسان خبر داد و گفت: این مجموعه خدمات پزشکی، بستری تحت نظر، تزریقات و پانسمان، داروخانه‌ای با تنوع ۱۳۰ قلم دارو، آزمایشگاهی و تله مدیسین را به مردم مناطق محروم با حضور ۱۳۲ نفر کادر درمانی ارائه خواهد داد. همچنین این مجموعه قابلیت بسیار خوبی را برای ارائه خدمات در شرایط بحران دارد و به عنوان اولین مأموریت به مناطق سیل زده شمال کشور اعزام خواهند شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار