کد خبر: 930307
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
در همایش نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی عنوان دارد
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از حضور ایران در جمع هفت قدرت برتر پهپادی دنیا و پیشرفت‌های وسیع ایران در این حوزه خبر داده است.
مهدی پورصفا
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح از حضور ایران در جمع هفت قدرت برتر پهپادی دنیا و پیشرفت‌های وسیع ایران در این حوزه خبر داده است.
برتری هوایی در سال‌های اخیر تبدیل به رکن اصلی در پیروزی در هر نبردی شده است. از سال ۱۹۹۱ و جنگ خلیج فارس، امریکا و کشور‌های غربی به لطف تکنولوژی برتر خود تبدیل به قدرت مهم هوایی دنیا شده‌اند. با این حال سایر کشور‌ها نیز تماشاچی صرف نبوده‌اند. ایران در طول سال‌های اخیر تبدیل به قدرتی مهم در حوزه پهپادی و موشکی شده است. با اتکا به همین قدرت در حوزه پهپادی است که نیرو‌های مسلح ایران در منطقه خاورمیانه در حال ایفای مأموریت با هواپیما‌های بدون سرنشین بوده‌اند.
در کنار این توان موشکی ایران به لطف همین قدرت پهپادی توانسته است دقتی فراتر از حد معمول داشته باشد. این دقت بالا در عملیات اخیر در هدف قرار دادن مواضع تروریست‌ها در منطقه شرق فرات به کار آمد و توانست «ضربت محرم» را دقیق‌تر بر سر دشمن فرود آورد. وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران دیروز میزبان نشستی بود که در آن کارشناسان و فرماندهان نیرو‌های مسلح کشورمان به بررسی نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی پرداختند. قدرتی که البته با وجود توانمندی‌های موجود مسیر درازی برای رسیدن به نقطه ایده‌آل در پیش است.

جزو ۷ کشور اول دنیا در حوزه پهپاد‌ها هستیم
به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح دراین مراسم ضمن قدردانی از ایثارگران و جهادگران عرصه‌های هوایی در سطوح مختلف عملیاتی و تعمیراتی، گفت: در این ایام حوادث مهمی در پیش روی داشتیم از جمله تلاش ارزشمند و مقتدرانه عملیات ضربت محرم که توسط نیروی هوافضای سپاه با موشک‌های ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به قلب تروریست‌ها صورت گرفت و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در برابر تجاوز و ظلم ساکت نمی‌نشیند و امنیت کشور را خط قرمز خود می‌داند و بدین وسیله از تروریست‌ها انتقام سختی گرفت.
باقری با بیان اینکه قدرت هوایی به عنوان بخشی از قدرت کشور که با هدف ارائه اراده ملی متجلی می‌شود در راستای منافع کشور است، گفت: برگزاری اولین همایش «نقش قدرت هوایی در اقتدار ملی» از اهمیت و ارزش بسیاری برخوردار است و باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به تجارب موجود در نبرد‌های مختلف دنیا از جمله جنگ ۳۳ روزه گفت: بحث ریز پرنده‌ها و تجهیزات نوین هوایی در حال پیشرفت است و هواپیما‌های بدون سرنشین رادارگریز مسیر پیشرفت خود را طی می‌کند و خوشبختانه ریز‌پرنده‌ها و تجهیزات نوین هوایی در دسترس کشور‌هایی مانند ایران اسلامی قرار دارد، به‌گونه‌ای که هزینه کمتر و کارآمدی بالایی دارد. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به اینکه پهپاد‌ها امروزه چه در جبهه استکبار و چه در کشور عزیز ما در حال توسعه است، عنوان کرد: ما خوشبختانه در این مسیر توسعه متوازن و خوبی را داشته‌ایم و این توسعه به سال‌های دفاع مقدس برمی گردد که از سال ۱۳۶۳ آغاز شد و امروز ایران اسلامی جزو هفت قدرت اول جهانی در این زمینه محسوب می‌شود.
باقری افزود: در مسئله توسعه قدرت هوایی نظامی کشور هیچ تردیدی وجود ندارد و این پیشرفت باید به گونه‌ای باشد که در صورت درگیری با دشمن به آن‌ها اجازه ندهیم حاکمیت هوایی ما را به مخاطره بیندازند و نیرو‌های هوایی بتوانند عملیات خود را انجام داده و از نیرو‌های دریایی و زمینی پشتیبانی نزدیک کنند.

آماده سازی جت آموزشی کوثر ۸۸ در آینده نزدیک
امیر سرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع نیز در این همایش گفت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به رغم همه تحریم‌های به عمل آمده بر ملت بزرگ ایران اسلامی، تحریم‌های ویژه‌ای در حوزه نیروی هوایی و صنعت هوایی اعمال شد که با خروج مستشاران نظامی خارجی از کشور، تصور داشتند که نیروی هوایی، زمینگیر و مضمحل خواهد شد و امروز در شرایطی هستیم که امکانات صنعت دفاعی شرکت‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌های بزرگ کشور با همدلی و هماهنگی دست در دست هم داده و در یک سنگر در حال تقویت و پیشرفت حوزه هوایی کشور هستند. وی افزود: پیشرفت‌های صنعت هوایی به گونه‌ای است که در حال حاضر صنعت هوایی ما موفق شد، جت جنگنده کوثر را با تکیه بر توانمندی‌های داخلی و بومی با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران رونمایی کند و این در حالی است که تمام تست‌های آزمایشی این جت با موفقیت پشت سر گذاشته شده است و امروز صنعت دفاعی آماده است که در صورت تأمین منابع مالی، تولید این جت جنگنده را در دستور کار قرار داده و در اختیار سازمان رزم نیروی هوایی قرار دهد.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح از آماده‌سازی جت آموزشی کوثر ۸۸ با طراحی، ساخت و فناوری بومی و داخلی در آینده نزدیک خبر داد و نظرات راهبردی متخصصان، صاحب نظران و اندیشمندان حوزه هوایی را دریافت کرده و آن را در مسیر رشد و پیشرفت صنعت هوایی استفاده کنیم.
وزیر دفاع در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه قدرت هوایی بخشی مهم و تعیین کننده از قدرت دفاعی کشورمان محسوب می‌شود تصریح کرد: در این حوزه، بخش‌های راداری، پدافندی، پهپادی و نیروی هوایی از جمله مؤلفه‌های قدرت هوایی ایران اسلامی است که در طول ۴۰ سال عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای در تمام زمینه‌ها، به‌خصوص حوزه پهپادی دست یافته‌ایم و در این خصوص جزو کشور‌های اول دنیا محسوب می‌شویم.

باید برنامه ۱۰ ساله در حوزه پهپاد‌ها تدوین کنیم
سردار احمد وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی نیز در این همایش با اشاره به اضلاع گوناگون دستاورد‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: در میان دستاورد‌های عظیم انقلاب و نظام اسلامی اگر تنها قدرت دفاعی و به تبع آن تنها قدرت هوایی را مدنظر قرار دهیم، برای بالیدن به این نظام مقدس و انقلاب اسلامی کفایت می‌کند. قدرت هوایی امروز نه تنها بخشی از مؤلفه قدرت ملی بلکه بخشی از قدرت سیاسی کشور‌ها به حساب می‌آید. در واقع قدرت هوایی ما جولانگاه و نشان‌دهنده قدرت علمی ما است.
وحیدی تأکید کرد: بعد از انقلاب اسلامی کار‌های بزرگی در صنایع هوایی ما انجام شده است، به گونه‌ای که تعمیر و نگهداری ۴۰ ساله هواپیما‌ها کاری بسیار عظیم محسوب می‌شود، نظام لجستیکی در صنایع هوایی بسیار مهم است و این نهضت توانست بخشی از قدرت هوایی را حفظ کند و این کار با یک برنامه منسجم در حوزه علمی و فناوری انجام شد.
وی گفت: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت‌های بومی توانایی ساخت و تولید هواپیما از مرحله طراحی تا تولید را داراست.
وزیر اسبق دفاع با اشاره به ساخت انواع پهپاد‌ها در داخل کشور تصریح کرد: در حوزه پهپاد‌ها ما یک کشور قدرتمند هستیم و توانمندی عملیات شناسایی و تهاجمی برون مرزی را داریم.
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در پایان گفت: کشور ما دکترین مختص به خود را دارد و این موضوع بسیار حائز اهمیت است و باید به اهداف بلندتری بنگریم و طرح ۱۰ ساله در حوزه بازدارندگی و تهاجمی پهپاد را در نظر بگیریم و نقشه‌های جامع علمی خود را طرح کنیم و قدرت هوایی بخش مهمی از این طرح محسوب می‌شود که باید به سرعت در این زمینه پیشرفت کنیم.
امیر عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز در این همایش ایجاد ظرفیت بهره برداری نظامی از کلیه زیرساخت‌های قدرت هوایی، ایجاد ظرفیت ساختاری جهت جذب علائق عموم مردم به هوانوردی، افزایش یکپارچگی و هم افزایی توان تحقیقاتی و پژوهشی، تدوین و روزآمد کردن آیین نامه‌ها و دکترین‌های سطوح مختلف، متجلی کردن اندیشه‌های دفاعی، تشکیل شورای عالی هوانوردی، راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی، تشکیل دفتر آینده‌پژوهی به منظور اهداف آینده و استفاده از ظرفیت‌های فناوری با تکیه بر پتانسیل‌های بومی و ملی را از مهم‌ترین مسائل حائز اهمیت اقتدار هوایی در راستای تأمین منافع ملی عنوان کرد.
امیر عبدالکریم بنی طرفی، مدیر عامل سازمان صنایع هوایی نیز ابراز امیدواری کرد با برپایی این همایش راهبردی که با حضور جمع کثیری از متخصصان و صاحب نظران حوزه هوایی نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود بتوان راهبرد‌های کلان تقویت و توسعه اقتدار هوایی در بخش‌های نظامی و تجاری را طراحی و تبیین کرد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
0
0
به نظرم سپاه باید درتمامی حوزه های اقتصادی ورود کند. دولت وسپاه باید درکنار همدیگر باشندتا دیگر شاهد گران شدن رب گوجه آب معدنی بخاطر قوطیهای آن نباشیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار