کد خبر: 930379
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶
در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان مطرح شد
فرماندار بناب گفت: اقداماتی که در خصوص پیشگیری از مسائل اجتماعی انجام می شود، قطعاً در کاهش هزینه های مبارزه با مفاسد اجتماعی تأثیرگذار است.

امین رفیعی  در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با تبریک هفته نیروی انتظامی و ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی این عزیزان و همکاری سایر دستگاه‌ها در مبارزه با مواد مخدر و قاچاقچیان مواد مخدر اظهار کرد: باید در بحث پیشگیری تلاش‌های خود را افزایش دهیم.

وی با اشاره به لزوم برگزاری کلاس‌های آموزشی در راستای آگاه‌سازی مردم، دانش‌آموزان، دانشجویان، کارکنان ادارات و سایر قشرهای جامعه بر پرهیز از انجام اقدامات جزیره‌ای از سوی دستگاه‌ها و متولیان امر در برگزاری کلاس‌های آموزشی تأکید کرد.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بناب با بیان اینکه نحوه بودجه‌دهی و بودجه‌ریزی در بحث مبارزه با مواد مخدر در کشور دارای معایبی است، از مسئولان ادارات شهرستان خواست در کنار سایر بودجه‌ها از دستگاه‌های استانی خود نیز پیگیر جذب اعتبارات فرهنگی نیز باشند.

دستگیری  242 نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر 

رفیعی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های صورت گرفته از سوی نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های اطلاعاتی و بسیج در مبارزه با مواد مخدر اذعان کرد: طی 7 ماه گذشته بیش از 91 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان بناب کشف، 36 دستگاه خودرو و موتورسیکلت توقیف و 242 نفر قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر دستگیر شده‌اند.

دستگیری 561 نفر معتاد و اجرای 71 طرح پاکسازی در نقاط آلوده شهری و روستایی بناب

وی همچنین از دستگیری 561 نفر معتاد و اجرای 71 طرح پاکسازی در نقاط آلوده شهری و روستایی بناب خبر داد و افزود: مبارزه با مواد مخدر وظیفه همگانی است و از این رو در بحث اطلاع رسانی و تبلیغات شهرداری نبایستی بابت نصب بنر هزینه ای دریافت کند و کلیه این امورات باید بصورت رایگان انجام شود.

فرماندار بناب خاطرنشان کرد: طی 7 ماه گذشته 119 جلسه آموزشی در سطح شهرستان برگزار و تعداد 3 هزار و 442 نفر از این کلاس‌ها استفاده کردند.

افزایش 21 درصدی کشف مواد مخدر در بناب

فرمانده نیروی انتظامی بناب نیز در این نشست با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر گفت: کشور ما به علت قرار گرفتن در همسایگی کشورهای پاکستان و افغانستان همواره در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار گرفته و این موضوع سبب شده که نیروهای نظامی و انتظامی درگیر این موضوع شوند.

سهراب شفقی سپس با ارائه گزارشی از عملکرد کشفیات نیروی انتظامی شهرستان از افزایش 21 درصدی کشف مواد مخدر در ۶ ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد و افزود: 16 درصد نیز آمار معتادان دستگیر شده افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: برخورد با قاچاقچیان و معتادان پرخطر همواره در دستور کار پلیس شهرستان قرار گرفته و روزانه این کار صورت می گیرد و این امر باعث شده شهرستان بناب جزو سالم ترین شهرهای استان در این خصوص تلقی شود.

این افسر انتظامی از همکاری مسئولان دستگاه قضایی و همچنین سایر نیروهای اطلاعاتی و بسیج که در امر مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیروی انتظامی را کمک می کنند، تقدیر و تشکر کرد. 

مسابقات ورزشی، جشنواره‌ها و همایش‌ها را به مناطق و محلات آسیب‌پذیر ببریم 

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب نیز در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: با وجود آنکه از لحاظ ساختار اداری از جمله اداراتی هستیم که تعداد کارمندان آن کمتر است ولی از لحاظ وسعت فضاهای ورزشی و تعداد ورزشکاران فعالیت ما جزو ادارات پرتردد و پرکار شناخته می شود.

سیدمجید یزدانی با اشاره به نقش پررنگ اداره ورزش و جوانان در جامعه اذعان کرد: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی تلاش خواهیم کرد برگزاری مسابقات ورزشی، جشنواره‌ها و همایش‌ها را به مناطق و محلات آسیب‌پذیر ببریم تا در راستای کاهش سوق یافتن مردم و جوانان به سمت اعتیاد قدم برداریم.

وی اضافه کرد: شعار مبارزه با مواد مخدر جزو سرلوحه تمام مسابقات، جشنواره ها و همایش‌های ورزشی است و محور برگزاری مسابقات محلات آسیب‌پذیر خواهد بود.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر