کد خبر: 930500
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
روز پرمدال کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی و صعود به رده سوم جدول رقابت‌ها
‌ کاروان کشورمان در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی در حالی با کسب مدال‌های رنگارنگ به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرد که شاهین ایزدیار، شناگر کشورمان پنجمین مدال طلایش را برای ایران کسب کرد.
سعید احمدیان
‌ کاروان کشورمان در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی در حالی با کسب مدال‌های رنگارنگ به رده سوم جدول رده‌بندی صعود کرد که شاهین ایزدیار، شناگر کشورمان پنجمین مدال طلایش را برای ایران کسب کرد.
کارنامه ملی‌پوش معلول و جانباز کشورمان در روز چهارم بازی‌های پاراآسیایی پرمدال‌تر از بقیه روز‌ها بود. در رقابت‌های روز چهارم، شاهین ایزدیار در شنا (دو مدال)، هاشمیه متقیان، مهدی اولادعارف و حسین خرسندامیری در پرتاب دیسک، امید کریمی در شطرنج نابینایان، عاطفه نقوی در شطرنج بانوان، مدال طلای تیمی شطرنج استاندارد بانوان، علیرضا مختاری و عارف بهاروند در پرتاب وزنه، محمدرضا زندی در تیروکمان، وحید نوری و احسان موسی‌نژاد در جودوی نابینایان و مهناز امینی در پرتاب نیزه طلایی‌های ایران در روز چهارم بودند.
صالح فرج‌زاده و اسدالله عظیمی در پرتاب وزنه، فریبا زنده‌بودی در شطرنج نابینایان، تیم شطرنج تیمی آقایان شامل امید کریمی، مجید باقری و علیرضا قورچی‌بیگی، تیم شطرنج بانوان نابینای ایران شامل ملیحه صفایی، لیلا زارع‌زاده و زهرا محمدی‌راد، نادر مرادی در دسته ۸۰ کیلوگرم وزنه‌برداری، محمدرضا خیرالله‌زاده در دو نابینایان، هاشم رستگاری در دو ۴۰۰ متر و اسدالله عظیمی در پرتاب دیسک نیز برای کشورمان به مدال نقره رسیدند.
شیلا حدادی در پرتاب دیسک، احمد اجاقلو  و هاجر صفرزاده در دو ۱۰۰ متر، آرین لطفی و علیرضا مختاری در پرتاب دیسک، قاسمی و فرهاد کهریزی در دو ۴۰۰ متر، فاطمه برقول و لیلا زارع‌زاده در شطرنج نابینایان و مجید کاکوش در تیراندازی باکمان برای کشورمان مدال برنز کسب کردند.

اعجوبه شنای ایران
شاهین ایزدیار در رقابت‌های شنای پاراآسیایی همچنان در حال درو کردن خوش‌رنگ‌ترین مدال برای ایران است. ایزدیار که تا پیش از این سه مدال طلا کسب کرده بود، دیروز هم در ادامه رقابت‌های شنای بازی‌های پاراآسیایی در ماده قورباغه ۱۰۰ متر بار دیگر قهرمان شد تا چهارمین مدال طلای خود را برای کاروان ایران در جاکارتا به دست آورد.
ایزدیار در ادامه رقابت‌های دیروز در شنای ۵۰ متر هم موفق به کسب مدال طلا شد. با این مدال تعداد مدال‌های طلای ایزدیار که می‌گوید مایکل فلپس ایران است به عدد ۵ رسید تا رکوردار کاروان کشورمان باشد. اعجوبه شنای ایران پس از کسب مدال طلای پنجم برای کسب مدال در دو ماده دیگر شنا عزمش را جزم کرده، البته می‌گوید کار آسانی نیست: «در ماده ۴۰۰ متر آزاد که پنج‌شنبه رقابت دارم، بهترین رکورد ممکن متعلق به شناگر قزاقستانی است، اما تلاشم را می‌کنم که بتوانم او را شکست بدهم. البته این را هم بگویم که، چون دو روز پشت سر هم دو ماده سخت را باید پشت سر بگذارم، شاید انرژی‌ام را برای هر دو شنا ذخیره کنم. به هر حال طلای فردا برای من ۵۰ – ۵۰ است.» این شناگر طلایی کشورمان در نهایت به شوخی با تعداد طلاهایش پرداخت: «البته خودم هم دوست دارم به خاطر پرسپولیس صاحب شش مدال طلا شوم، نه هفت مدال!»

تیر نعمتی طلایی نشد
بازگشت دوباره زهرا نعمتی به جاکارتا برای جبران بود، جبران حذف عجیب و غریبش در بازی‌های آسیایی، آن هم به دلیل عدم اطلاع‌رسانی ساعت مسابقه‌اش که باعث شده بود او در زمان مسابقه به سالن ناهار برود و خیلی راحت حذف شود. نعمتی که چند هفته بعد از بازی‌های آسیایی برای شرکت در بازی‌های پاراآسیایی به اندونزی برگشته، یکی از شانس‌های طلایی کاروان کشورمان بود.
با این حال کماندار معلول کشورمان دیروز در فینال رقابت‌های ریکرو در مسابقه نهایی با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب وون از کشور چین شد و به مدال نقره بسنده کرد. این نتیجه برای کماندار طلایی پارالمپیک و پاراآسیایی نمی‌تواند نتیجه موفقی باشد، به خصوص که به گفته خودش حریفش را پیش از این دو بار شکست داده بود: «دو بار با این کماندار بازی کرده‌ام که در بازی‌های پارالمپیک ریو او را شکست دادم و در بازی دیروز هم رقابت خوب و تنگاتنگی داشتیم. ورزش باد روی عملکرد ما تیراندازان تأثیرگذار است و تمرکز من را از بین می‌برد، اما می‌پذیرم که در رقابت ورزشی چنین اتفاقی می‌توانست رخ دهد و می‌توانست بهتر باشد.»

مدال می‌دهم، اورژانس بدهید!
در بین مدال‌آوران دیروز کشورمان در بازی‌های پاراآسیایی، علیرضا مختاری که تا امروز در مسابقات دوومیدانی توانسته یک مدال طلا و یک برنز برای کاروان ایران به ارمغان بیاورد، درخواست جالبی از وزیر بهداشت داشت. مختاری در پایان گفت‌وگویش با خبرنگاران با اینکه درخواستی از دکتر قاضی‌زاده‌هاشمی دارد، گفت: «اصلیتم اصفهانی است و از توابع شهرستان زرین‌شهر، اما متأسفانه این منطقه به لحاظ تجهیزات پزشکی و داشتن آمبولانس با سختی روبه‌رو است. به همین دلیل در خواستی از وزیر بهداشت دارم. در این دوره دو مدال گرفتم که هر دو مدال را می‌دهم و می‌خواهم که به جای آن دو، آمبولانس به روستای همام از توابع شهرستان زرین‌شهر بدهند تا وضعیت اورژانس بهبود پیدا کند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار