کد خبر: 930585
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷
مأموریت آستان قدس برای آب‌رسانی به بشاگرد
بشاگرد؛ منطقه‌ای کوهستانی در دل کوه‌های هرمزگان که این روز‌ها دربند خشکسالی شدید گرفتار است. فقدان منابع آبی زیرزمینی، کمبود شدید آب شیرین و شرب و کاهش بارش‌ها گلوی مردم این خطه را می‌فشارد.
حوريه ملكى
بشاگرد؛ منطقه‌ای کوهستانی در دل کوه‌های هرمزگان که این روز‌ها دربند خشکسالی شدید گرفتار است. فقدان منابع آبی زیرزمینی، کمبود شدید آب شیرین و شرب و کاهش بارش‌ها گلوی مردم این خطه را می‌فشارد. شرایط خاص جغرافیایی و اقلیمی در کنار محرومیت‌های امکاناتی مدت‌هاست که بشاگرد را در تشنگی غرق کرده و حالا آستان قدس رضوی ابزار و تجهیزات آب‌رسانی را به این منطقه فرستاده تا با برنامه‌ای مدون، پایانی بر بی‌آبی‌های بشاگرد باشد.

اردیبهشت ماه سال‌جاری بود که حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی در بازدید از مناطق محروم شهرستان بشاگرد در استان هرمزگان به بخش‌های امدادرسان آستان قدس دستور مساعدت و تلاش برای رفع مشکل آب شرب مناطق محروم این منطقه را صادر می‌کند و حالا پس از گذشت کمتر از پنج ماه مصطفی خاکسار قهرودی معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی از اهدای ادوات آب‌رسانی توسط این نهاد برای رفع مشکل آب شرب مناطق محروم این شهرستان خبر می‌دهد. خاکسار در گفت‌وگو با «جوان» کم آبی را یکی از مهم‌ترین مشکلات و معضلات شهرستان بشاگرد معرفی می‌کند و می‌گوید: «منابع آبی این شهرستان محدود به چشمه‌هاست و متأسفانه در سال‌های اخیر به علت کاهش نزولات آسمانی این منابع آبی خشک یا بسیار کم آب شده و تأمین آب روستا‌های این منطقه با مشکلات بسیاری مواجه بوده است.» وی ادامه می‌دهد: «تولیت آستان قدس رضوی در سفری که اردیبهشت ماه سال‌جاری به منطقه محروم بشاگرد داشتند، دستور امدادرسانی برای تأمین آب آشامیدنی مردم آن منطقه را صادر کردند که در این راستا ادوات آب‌رسانی از جمله تعدادی کامیون تانکردار برای انتقال آب به این مناطق محروم اهدا شد.» وی می‌افزاید: «در این سفر تجهیز مسجد جامع شهر بشاگرد نیز در دستور کار آستان مقدس رضوی قرار گرفت.»

ویزیت ۱۰ هزار نفر
حدود یکماه پیش بود که ۱۰۰ پزشک متخصص برای ارائه خدمات درمانی رایگان به مناطق محروم بشاگرد اعزام شدند. پزشکانی که در یک جهاد بزرگ سلامت و بهداشت را برای ساکنان مناطق محروم به ارمغان بردند. معاون امداد مستضعفان آستان قدس رضوی در این باره می‌گوید: «۱۰۰ دندانپزشک و پزشک متخصص با حمایت و پشتیبانی معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی اردو‌های جهادی سلامت خود را در این منطقه محروم برگزار کردند.» خاکسار با اشاره به اینکه این گروه پزشکی در بازه زمانی ۱۵ روز حضور خود در این منطقه به بیش از ۱۰ هزار نفر از محرومان این منطقه محروم خدمات رایگان درمانی ارائه کردند، ادامه می‌دهد: «در این اردوی جهادی بیش از یک هزار عینک رایگان بین نیازمندان و افراد کم بینا توزیع و ۶ معلول ناتوان جسمی نیز در این مناطق توسط گروه جهادی شناسایی و ویلچر‌هایی برای آن‌ها تهیه و اهدا شد. همچنین ۲۰ نیروی فرهنگی نیز با این گروه جهادی همراه شده و خدمات آموزشی مختلفی را در حوزه‎های علمی و سلامت به ویژه بهداشت دهان و دندان به کودکان این منطقه محروم ارائه دادند.» در همین رابطه ابوالقاسم جراره سرپرست دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان هرمزگان هم با اشاره به مشکل شدید مردم شهرستان بشاگرد در تأمین آب شرب سالم و بهداشتی، گفته: «اهدای ادوات آب‌رسانی به این منطقه محروم توسط آستان قدس، باعث رفع مشکلات آب شرب شهرستان بشاگرد و بخش‌های تابعه گافر، پارامون و گوهران این شهرستان خواهد شد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار