کد خبر: 930611
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۳
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر یک فروند ناو جنگی ائتلاف سعودی را در سواحل این کشور هدف قرار داد. این دومین ناو سعودی است که در ماه اخیر منهدم می‌شود.
ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بار دیگر یک فروند ناو جنگی ائتلاف سعودی را در سواحل این کشور هدف قرار داد. این دومین ناو سعودی است که در ماه اخیر منهدم می‌شود.
در پاسخ به جنایات عربستان سعودی و متحدانش به مردم یمن، جنبش انصارالله و ارتش یمن با استفاده از تکنولوژی پهپاد‌ها توانستند یک ناو دیگر ائتلاف سعودی را منهدم کنند. منابع خبری نزدیک به جنبش انصارالله روز پنج شنبه با اعلام این خبر، گفتند که تمامی نیرو‌های مزدور و نظامیان ائتلاف که در این ناو جنگی حضور داشتند، کشته شده‌اند. منابع وابسته به ائتلاف سعودی واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. به گزارش شبکه المسیره، یک منبع نظامی در نیروی دریایی یمن اعلام کرد که این حمله خسارات زیادی به نیرو‌های سعودی وارد کرد و در اثر آن شماری از کشتی‌های گارد مرزی این کشور در داخل بندر به آتش کشیده شد. یمنی‌ها دو ماه پیش هم موفق شدند یک ناو جنگی عربستان با نام «الدمام» را در دریای سرخ هدف قرار دهند و خسارات زیادی به آن وارد کنند. دو هفته پیش پس از حمله موفق پهپاد‌های ارتش و کمیته‌های مردمی به فرودگاه دبی، نیروی دریایی و دفاع ساحلی یمن یک عملیات موفق دیگر علیه کشتی‌های جنگی سعودی در بندر جیزان انجام دادند. در این عملیات شماری از کشتی‌های نیرو‌های گارد مرزی عربستان هدف قرار گرفت. عزیز راشد، معاون سخنگوی ارتش یمن پیش‌تر با اشاره به توانمندی‌های نظامی ارتش به ویژه در نیروی دریایی اعلام کرد: «این حملات در آینده هم ادامه خواهد یافت.» پس از موشک‌های بالستیک یمن که ترس و نگرانی را در بین مقامات عربستان سعودی و مزدورانش ایجاد کرده بود، الآن یمنی‌ها با تولید پهپاد‌ها زنگ خطر را برای سعودی‌ها به صدا درآورده‌اند. از سوی دیگر، انصارالله و متحدانش پنج شنبه شب موشک بالستیک «زلزال-۱» را به سمت مواضع شبه‌نظامیان ائتلاف سعودی در منطقه عسیر واقع در جنوب عربستان شلیک کردند. همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از مین‌های دریایی دست ساز رونمایی کرد که با دقت بسیار زیاد عمل می‌کنند. به گزارش العالم، منابع نیروی دریایی یمن اعلام کردند این مین‌ها تحول مهمی در مدیریت جنگ با متجاوزان به وجود می‌آورند و عاملی بازدارنده به شمار می‌روند که به کمک سامانه موشک‌های دریایی تحول مهمی در توازن قوا ایجاد خواهند کرد. این منابع درباره بستن بنادر، به متجاوزان اماراتی و سعودی هشدار دادند و افزودند کشتی‌های متجاوزان از جمله اهداف نیرو‌های یمنی خواهند بود و حملات دریایی گسترش خواهد یافت و اهداف بیشتری را شامل خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
0
0
تجهیز یمن به سلاحها وموشکهایی پیشرفته باید سرعت گیرد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار