کد خبر: 930628
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۹
با وجود افت ۱۵۰هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه سپتامبر، به‌دلیل رشد قیمت جهانی نفت درآمد نفتی ایران در این ماه نسبت به ماه قبل از آن تغییر معناداری نداشته است.
با وجود افت ۱۵۰هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه سپتامبر، به‌دلیل رشد قیمت جهانی نفت درآمد نفتی ایران در این ماه نسبت به ماه قبل از آن تغییر معناداری نداشته است.
به گزارش «تسنیم»، سازمان کشور‌های صادرکننده نفت خام (اوپک) در جدیدترین گزارش خود بر اساس آمار منابع ثانویه اعلام کرد تولید نفت ایران در سپتامبر ۲۰۱۸ با ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده و به ۴۴۷/۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. تولید نفت ایران در ماه اوت ۵۹۷/۳ میلیون بشکه در روز اعلام شده بود که بر این اساس تولید نفت ایران در ماه سپتامبر نسبت به ماه اوت ۴ درصد افت داشته است. با وجود افت ۴ درصدی تولید نفت ایران در ماه سپتامبر درآمد نفتی ایران در این ماه افزایش داشته که علت آن رشد قیمت نفت بوده است. قیمت نفت در این ماه ۸/۶ درصد افزایش داشته است. در ماه اوت متوسط قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران ۴۶/۷۰ دلار بوده که این رقم در ماه سپتامبر به ۲۸/۷۵ دلار در هر بشکه رسیده‌است، بر این اساس هر بشکه نفت ایران در ماه سپتامبر ۸۲/۴ دلار گران‌تر نسبت به ماه قبل فروخته شده‌است که این مسئله افت تولید نفت ایران را جبران کرده و حتی باعث افزایش درآمد نفتی ایران شده است. چنانچه مصرف روزانه نفت در کشور را ۸/۱ میلیون بشکه در روز در نظر بگیریم صادرات نفت ایران در ماه اوت ۷۹۷/۱ میلیون بشکه در روز و این رقم در ماه سپتامبر ۶۴۷/۱ میلیون بشکه در روز بوده‌است، بر این اساس با توجه به قیمت نفت در این دو ماه میزان درآمد روزانه نفتی ایران در ماه اوت ۱۲۶ میلیون دلار و در ماه سپتامبر ۱۲۴ میلیون دلار بوده‌است که با وجود افت ۱۵۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران تغییر معناداری در درآمد نفتی ایران طی ماه سپتامبر رخ نداده‌است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار