کد خبر: 930780
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳
کبری فرشچی
یک‌سال گذشت؛ دوباره زمستان و دوباره باران و نازل‌شدن مهر آسمان بر زمین. اما این مهر به جای نوازش مردم زلزله‌زده کرمانشاه بر سرشان آوار می‌شود و سقف‌های چادری یا کانکس‌هایشان را خیس می‌کند، چراکه به‌رغم سپری‌شدن حدود یک‌سال از زلزله کرمانشاه هنوز بخشی از مردم دیار پهلوانان در کف خیابان زندگی می‌کنند و آن‌هایی هم که خانه‌دار شده‌اند از این ماه باید هزینه آب و برقشان را بپردازند.
آنطور که فرماندار سرپل‌ذهاب می‌گوید: حدود ۳۰درصد مستأجران خانه‌های تخریبی شهری در کرمانشاه کف خیابان زندگی می‌کنند، به این معنا که هنوز در اسکان موقت به سر می‌برند و در چادر و کانکس هستند. محبت جمالی‌نیا، فرماندار سرپل‌ذهاب در عین حال می‌افزاید: این روز‌ها همه مشغول مشارکت در ساخت‌وساز کرمانشاه هستند و درخصوص آماده‌نشدن همه خانه‌ها باید بگویم، فقط ۲۸روز بتن‌ریزی کف زمان می‌برد، بنابراین با یک حساب سرانگشتی می‌توان دریافت که ترمیم همه خانه‌ها زمان زیادی را نیاز دارد.
فرهاد تجری، نماینده قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی هم درباره وضعیت مردم در مناطق زلزله‌زده می‌گوید: تا به امروز برای آب و برق مناطق زلزله‌زده و سرپل‌ذهاب وجهی دریافت نشده، اما از ماه جاری قبض دریافت می‌کنند و باید مبالغ را بپردازند.
وی درخصوص اسکان افرادی که در حال حاضر و با وجود نزدیک‌شدن به سرمای هوا هنوز در چادر زندگی می‌کنند، معتقد است: هرکسی که مستحق دریافت کانکس بوده و باید از چادر خارج می‌شده، شرایط این کار برای او فراهم شده است.
بنا به تأکید وی، برخی به تمایل خودشان اسکان در چادر را انتخاب کرده‌اند، در واقع افرادی که در چادر اسکان دارند به جای دریافت کانکس، مبلغی را برای ترمیم خانه‌های خود دریافت کرده‌ا ند. برهمین اساس امکان دارد، هنوز افرادی وجود داشته باشند که در چادر زندگی کنند، بنابراین افرادی که در حال حاضر هنوز در چادر زندگی می‌کنند به خواست خود در این شرایط هستند.
پیش از این نیز شادمهر کاظم‌زاده عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفته بود: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در مجلس، جریمه دیرکرد و سود تسهیلات مناطق زلزله‌زده بخشیده می‌شود. بر همین اساس مصوب شده که جریمه دیرکرد و سود تسهیلات مناطق زلزله زده بخشیده و اصل وام آن‌ها هم به مدت سه سال تمدید شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار