کد خبر: 930785
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۲
کاروان ورزشی ایران مقام سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. کاروان «خودباوری و امید» با درخشش در این دوره، ضمن کسب ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز صعودی یک پله‌ای را در رده‌بندی تیم‌های قاره کهن به ارمغان آورد تا بهترین نتیجه ادوار ورزش جانبازان و معلولان کشورمان در این بازی‌ها به دست آ‌ید.
شيوا نوروزي
کاروان ورزشی ایران مقام سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ را از آن خود کرد. کاروان «خودباوری و امید» با درخشش در این دوره، ضمن کسب ۵۱ مدال طلا، ۴۲ نقره و ۴۳ برنز صعودی یک پله‌ای را در رده‌بندی تیم‌های قاره کهن به ارمغان آورد تا بهترین نتیجه ادوار ورزش جانبازان و معلولان کشورمان در این بازی‌ها به دست آ‌ید.
سومین دوره بازی‌های پاراآسیایی در حالی در جاکارتا به پایان رسید که ورزشکاران ایرانی شایسته ایستادن در جایگاه دوم آسیا هم بودند و تا آخرین لحظه رقابت تنگاتنگی با کره جنوبی داشتند، اما در نهایت با دو طلای کمتر رتبه سوم را تصاحب کردند. تعداد مدال‌های ایران در این دوره به شکل قابل‌توجهی افزایش داشته، به طوری که در دو دوره گذشته با ۲۷ مدال طلا، ۲۴ نقره و ۲۹ برنز (۲۰۱۰ گوانگژو) و با ۳۷ مدال طلا، ۵۲ نقره و ۳۱ برنز (۲۰۱۴ اینچئون) چهارم آسیا شده بودیم. در جاکارتا نیز چینی‌ها با فاصله زیاد از سایر تیم‌ها در رده اول قرار گرفتند.

آخرین طلایی ایران
قهرمانی تیم ملی بسکتبال با ویلچر آخرین مدال طلای ایران در پاراآسیایی اندونزی بود. روز گذشته بسکتبالیست‌های کشورمان در دیدار فینال به مصاف ژاپن رفتند و با نتیجه ۶۸ بر ۶۶ به برتری رسیدند. نکته جالب اینکه تیم ایران در کوارتر اول ۲۱ بر ۱۲ نتیجه را به ژاپن واگذار کرد، اما ملی‌پوشان بسکتبال با ویلچر خیلی زود به خود آمدند و با درخشش یک مدال طلای دیگر به جمع مدال‌های کاروان کشورمان اضافه کردند. عادل طرفی پس از قهرمانی تیم ملی ایران از داوری بازی فینال انتقاد کرد. کاپیتان کشورمان با اشاره به تلاش شبانه‌روزی تمام اعضای تیم اظهار داشت: «در طول یک سال و نیم گذشته اردو‌های فشرده‌ای داشتیم. هم‌تیمی‌هایم شاید یک ماه یا یک ماه و نیم به منزلشان نرفته بودند. هدفمان هم قهرمانی این بازی‌ها بود که خدا کمک کرد و توانستیم به آن دست پیدا کنیم. امیدوارم در آینده با برنامه‌ریزی‌هایی که رئیس فدراسیون انجام می‌دهد بار دیگر این قهرمانی را تکرار کنیم و نیم‌نگاهی هم به بازی‌های پارالمپیک داشته باشیم تا بتوانیم روی سکو بایستیم.»

نتیجه استقلال
هادی رضایی مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک را عامل مهمی در موفقیت کاروان ایران در پاراآسیایی جاکارتا دانست. سرپرست کاروان کشورمان در خصوص اعزام کیفی ورزشکاران به اندونزی اظهار داشت: «کاروانی کیفی را به این دوره از بازی‌های پاراآسیایی اعزام کردیم، کاروانی که مدال‌آور باشد. خوشبختانه این سیاست کمیته ملی پارالمپیک جواب داد و کاروان ایران عملکرد خوبی داشت. کاروان کشورمان در تمام رشته‌ها موفق به کسب مدال در پاراآسیایی ۲۰۱۸ شده است. ۱۲۰ مدال ما در اینچئون در حالی کسب شد که مسابقات در ۲۳ رشته برگزار می‌شد، این یعنی کیفی بودن کاروان جمهوری اسلامی ایران و بچه‌های جانباز، معلول، نابینا و کم‌بینا و اینکه ظرفیت ورزش جانبازان، معلولان، نابینایان و کم‌بینایان خیلی بالاست.» رضایی با تأکید بر استقلال کمیته پارالمپیک از کمیته المپیک گفت: «مستقل شدن کمیته ملی پارالمپیک نمودش دیده می‌شود. این استقلال در سال‌های آینده نمودش بیشتر مشخص می‌شود و افتخارآفرینی فرزندان ایران زیادتر خواهد شد.»

نگاه ویژه
سرپرست کاروان ایران در پاراآسیایی ۲۰۱۸ همه ورزشکاران اعزامی را قهرمان نامید و از مسئولان خواست تا نگاه ویژه‌ای به ورزش جانبازان و معلولان داشته باشند: «ورزشکاران و مربیان ما قهرمان هستند. همه ما دست به دست هم دادیم تا یک خاطره و شگفتی بسازیم. کره‌ای که از ما بالاتر است، ۱۲ مدال طلا در بولینگ و شش مدال در بولینگ روی چمن کسب کرده است. اگر این دو رشته را جدا کنیم، کره‌ای‌ها خیلی کمتر از ما مدال طلا گرفتند، این‌ها خیلی مهم است. باید در موقعیتی مناسب گزارشی به مردم ارائه کنیم تا آن‌ها بدانند ظرفیت ما در ورزش جانبازان، معلولان، نابینایان و کم‌بینایان خیلی بالاست. این همت مسئولان را می‌طلبد که نگاه حمایتی بیشتری از این بخش از ورزش داشته باشند. انتظار مردم بحق است، چون آن‌ها فرزندان ایران را می‌شناسند. ما از فردای بازی‌های آسیایی جاکارتا باید برای توکیو آماده شویم، چون باید این انتظار مردم را در پارالمپیک ۲۰۲۰ بیشتر جواب بدهیم.»

پاداش بر اساس آیین‌نامه
ژاله فرامرزیان، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش در حاشیه نمایشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی از پرداخت پاداش مدال‌آوران پاراآسیایی بر اساس آیین‌نامه خبر داد: «مطمئناً بر اساس آیین‌نامه پاداش‌ها پرداخت خواهد شد. ما قول داده بودیم به ورزشکاران سکه بدهیم و این کار را نیز انجام خواهیم داد. در خصوص افرادی که در یک رشته ورزشی موفق به کسب چند مدال می‌شوند هم در آیین‌نامه به صورت مشخص صحبت شده است. به شاهین ایزدیار نیز طبق این آیین‌نامه پاداش داده می‌شود. متأسفانه قیمت سکه افزایش داشته، ولی اعتبارات ما هیچ افزایشی نداشته است. امید داریم با حمایت دولت در مراسم تجلیل از قهرمانان بتوانیم از زیر دین این ورزشکاران خارج شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار