کد خبر: 930791
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
۱۱ عضو یک شبکه سرقت که با ایجاد تصادف ساختگی از رانندگان خودرو‌های عبوری سرقت می‌کردند یک به یک بازداشت شدند.
۱۱ عضو یک شبکه سرقت که با ایجاد تصادف ساختگی از رانندگان خودرو‌های عبوری سرقت می‌کردند یک به یک بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، این پرونده ۲۶‌بهمن‌سال گذشته روی میز کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکی که مردی جوان بود شکایت خود را این طور شرح داد: ساعت ۷:۳۰‌صبح با خودروی پراید در حال عبور از لاین کندرو بزرگراه آزادگان حوالی چیتگر بودم که ناگهان مردی رهگذر خودش را به خودروی من نزدیک کرد به طوری که آینه خودرو به او برخورد کرد. من هم توقف کردم و خواستم وضعیت او را بررسی کنم که مرد رهگذر با علامت دست به من فهماند که اتفاقی برایش نیفتاده است و خواست که به مسیرم ادامه دهم. من هم با اطمینان از اینکه برایش اتفاقی نیفتاده به مسیرم ادامه دادم. هنوز مسیر زیادی را طی نکرده بودم که متوجه شدم یک خودروی پراید که پشت سرم حرکت می‌کند مدام برایم چراغ و بوق می‌زند که مجبور به توقف شدم. لحظاتی بعد راننده پراید و سرنشین جلو از خودروی‌شان پیاده شدند و خودشان را به من رساندند. آن‌ها من را به کنار ماشین خودشان بردند و مردی را که در صندلی عقب خوابیده بود و از ناحیه دستش احساس درد می‌کرد را به من نشان دادند. آن‌ها مدعی شدند که من با مردی که روی صندلی خوابیده تصادف و سپس فرار کرده‌ام. راننده و سرنشین پراید گفتند که قصد دارند مرد مصدوم را به بیمارستان منتقل کنند و برای درمان او به ۳‌میلیون تومان پول نیاز دارند. آن‌ها خواستند من پول را به حسابشان واریز کنم که قبول کردم. بعد از واریز کردن پول آن‌ها گفتند که خودشان مصدوم را به بیمارستان منتقل می‌کنند. بعد سوار ماشین شده و از محل دور شدند. آنجا بود که به رفتارشان مظنون شدم و احتمال دادم که آن‌ها سارق باشند برای همین با پلیس تماس گرفتم.

طرح شکایت‌های جدید
در حالی که بررسی‌های کارآگاهان پلیس برای بازداشت سارقان در جریان بود شکایت‌های مشابهی به پلیس گزارش شد. در بررسی این شکایت‌ها مشخص شد که خیلی از شاکیان متوجه نیت سارقان شده‌بودند و زمانی که با پلیس تماس گرفته بودند از سوی سارقان هدف ضرب و جرح قرار گرفته بودند. یکی از آن‌ها در شرح ماجرا گفت: در حال عبور از بزرگراه همت بودم که ناگهان مردی رهگذر به صورت عمد خودش را به خودروی من رساند و با آیینه بغل برخورد کرد. وقتی پیاده شدم گفت که چیز مهمی نیست، اما اصرار کرد که چند میلیون تومان به حسابش واریز کنم تا خودش را درمان کند! من به رفتارش مظنون شدم و خواستم با پلیس ۱۱۰‌تماس بگیرم که چند نفر دیگر به او ملحق شدند و با چاقو به من حمله کردند. آن‌ها با تهدید کارت عابربانک و رمز آن را گرفتند و موجودی حسابم را خالی کردند.

سرنخ
با اطلاعاتی که شاکیان در اختیار پلیس گذاشتند کارآگاهان موفق شدند یکی از خودرو‌های استفاده شده در سرقت‌ها را شناسایی کنند. در بررسی‌های بیشتر مالک خودرو که مجرم سابقه‌داری به نام محسن ۲۷‌ساله بود شناسایی شد. وقتی تصویر محسن به شاکیان نشان داده‌شد آن‌ها او را به عنوان یکی از سارقان شناسایی کردند. در شاخه دیگری از تحقیقات پلیس مخفیگاه محسن در منطقه خادم‌آباد شهرستان شهریار شناسایی شد. بعد از به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان با هماهنگی بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای ناحیه‌۳۴ تهران با در دست داشتن نیابت قضایی راهی شهرستان شهریار شدند و محسن را در جریان یک عملیات غافلگیرانه بازداشت کردند.
محسن در بازجویی‌های اولیه به ده‌ها سرقت‌اعتراف کرد و ۱۰ عضو باند خود را هم به پلیس معرفی کرد. او گفت: ما به این شیوه در گروه‌های دو یا سه نفره با خودرو‌های مختلف راهی بزرگراه‌ها و خیابان‌های خلوت شهر می‌شدیم و با ایجاد تصادف ساختگی اقدام به سرقت از رانندگان می‌کردیم.

بازداشت ۱۰ عضو دیگر باند
با اطلاعاتی که محسن از اعضای باندش در اختیار پلیس گذاشت ۱۰ عضو دیگر باند که ساکن خادم‌آباد و از مجرمان سابقه‌دار بودند در جریان عملیات‌های همزمان بازداشت شدند. از مخفیگاه متهمان تعداد زیادی عابربانک متعلق به افراد غیر کشف شد. یکی از اعضای باند گفت: ما کارت‌های عابربانک را از معتادان متجاهر به قیمت ۱۰۰ هزار تومان می‌خریدیم. بعد پول‌های کارت‌های سرقت شده را به کارت‌هایی که از معتادان خریده بودیم منتقل می‌کردیم. کارآگاهان پلیس در بررسی‌کارت‌های کشف شده از مخفیگاه متهمان متوجه شدند که موجودی یکی از کارت‌ها بیش از ۲۰۰‌میلیون تومان است. آن‌ها همچنین در تحقیق از اعضای باند متوجه شدند که سارقان با مقداری از پول‌های سرقت شده برای خودشان خانه‌ای مجلل هم خریده‌اند که به دستور قاضی توقیف شد.
سرهنگ کارآگاه احمـد نجفی، معاون مبارزه با سرقت‌های خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان دستور انتشار تصاویر بدون پوشش آن‌ها از سوی قاضی صادر شده است، بنابراین کسانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شده‌اند، می‌توانند برای طرح شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار