کد خبر: 930793
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
زن جوانی که شش‌سال قبل راز قتل برادرشوهرش را برملا کرده بود این بار خودش به اتهام معاونت در قتل پای میز محاکمه ایستاد. شوهر این زن سال گذشته به اتهام قتل پدر و برادرش محاکمه و به دوبار قصاص محکوم شده است.
زن جوانی که شش‌سال قبل راز قتل برادرشوهرش را برملا کرده بود این بار خودش به اتهام معاونت در قتل پای میز محاکمه ایستاد. شوهر این زن سال گذشته به اتهام قتل پدر و برادرش محاکمه و به دوبار قصاص محکوم شده است.
به گزارش خبرنگار ما، اوایل‌سال‌۹۱، زنی به نام مانا، مأموران پلیس پایتخت را از قتل برادر شوهرش باخبر کرد و گفت: «هفته گذشته شوهرم –‌پویان‌– برادرش را به قتل رساند و جسدش را در ساحل یکی از شهر‌های شمالی دفن کرد. او مرا تهدید کرد با کسی حرف نزنم تا اینکه توانستم موضوع را گزارش دهم.»

دستگیری متهم و اقرار به قتل پدر
با اظهارات عروس خانواده، شوهر او پویان ۲۸ ساله بازداشت شد و گفت: «محمد را کشتم، چون می‌خواست راز بزرگی را فاش کند.» او گفت: «دو سال قبل مادرم با من درد دل کرد و گفت: پدرم با زنان زیادی ارتباط دارد و این موضوع او را ناراحت کرده‌است. همین موضوع باعث شد تا مادرم خودکشی کند. با این اتفاق من، پدرم را در مرگ مادرم مقصر می‌دانستم به همین دلیل تصمیم گرفتم انتقام بگیرم. یک شب که پدرم خوابید شیر گاز را باز کردم و شیلنگ را زیر رختخواب او گذاشتم که دچار گاز گرفتگی شد و فوت کرد.»

درباره قتل برادر
متهم در خصوص قتل برادرش گفت: «چند ماه بعد از قتل پدرم با مانا ازدواج کردم. آن زمان محمد زندان بود که بعد از مراسم عروسی‌مان آزاد شد و، چون جایی برای زندگی نداشت به خانه ما آمد. ما در خانه پدری زندگی می‌کردیم و، چون محمد سهم داشت مدام ارثیه‌اش را طلب می‌کرد. از آنجائیکه اجاره خانه برایم سخت بود مجبور بودم کنایه‌های او را تحمل کنم تا اینکه روزی از محمد شنیدم که گفت: تو پدرمان را کشتی. ترسیدم قتل پدرم لو برود به همین خاطر تصمیم به قتل او گرفتم.»
متهم ادامه داد: «قرار بود محمد را بیهوش کنیم و بعد به قتل برسانیم. به همین خاطر همسرم او را با شیرینی مسموم بیهوش کرد و سپس او را با ضربات چاقو به قتل رساندم و جسد را در چمدان جاسازی کردیم و در ساحل یکی از شهر‌های شمالی دفن کردیم.»

اولین محاکمه
با اقرار‌های متهم پرونده بعد از صدور کیفرخواست به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در آن جلسه اولیای‌دم درخواست قصاص کردند و سپس پویان در جایگاه قرار گرفت و با اقرار به جرمش گفت: «قتل اول به خاطر وابستگی به مادرم بود. بعد از مرگش از پدرم تنفر داشتم. قتل دوم هم فقط به خاطر ترس لو رفتن قتل اول بود وگرنه با برادرم اختلافی نداشتم.» در پایان متهم بعد از آخرین دفاع به دوبار قصاص محکوم شد که رأی در مورد پویان، مورد تأیید قضات دیوان عالی کشور قرار گرفت، اما در تحقیقات دادسرا همسر او به معاونت در قتل متهم شد.

معاونت در قتل برای همسر متهم
دیروز پرونده روی میز هیئت قضایی به ریاست قاضی قربان‌زاده قرار گرفت. ابتدای جلسه زن جوان با انکار جرمش گفت: «زمان قتل اول هنوز با پویان ازدواج نکرده بودم حتی بعد از ازدواج هم فکرمی‌کردم پدرش با مرگ طبیعی از دنیا رفته است. شش‌ماه از زندگی مشترکمان گذشت که برادر شوهرم از زندان آزاد شد و به خانه ما آمد. ما در خانه پدرشوهرم زندگی می‌کردیم که محمد مدعی سهم خودش شد. این گذشت تا اینکه روزی شوهرم گفت: فردا عید است و خواست شیرینی بخرم. قبول کردم و وقتی به خانه آمدم، دیدم محمد هم در خانه است. به آشپزخانه رفتم و چند چایی ریختم و آوردم. شوهرم به برادرش شیرینی تعارف کرد. محمد بعد از خوردن چای و شیرینی بیهوش شد. شوهرم بلافاصله از جا بلند شد و مرا تهدید کرد حرفی نزنم. سپس خواست یک چاقو بیاورم. محمد همیشه زیر بالشش یک چاقو داشت من همان چاقو را آوردم و به شوهرم دادم. او با ضربات متعدد برادرش را به قتل رساند.»
متهم در ادامه گفت: «شوکه و بهت زده به آن‌ها نگاه می‌کردم که ناگهان شوهرم چاقو را به سمتم گرفت و خواست ساکت باشم. او مدارک محمد را برداشت و مرا به خانه مادرم برد. فردای آن روز دنبالم آمد و هر جا می‌رفت مرا با خودش می‌برد. ابتدا چمدانی خرید. سپس به بانک رفتیم و با مدارک جعلی پول‌های مقتول را به حساب من ریخت. سپس با چمدان به خانه رفتیم و او مرا داخل اتاق حبس کرد. بعد از دقایقی در اتاق را باز کرد که دیدم چمدان خونی است. از ترس حرفی نزدم تا اینکه باربری آمد و چمدان را در وانت گذاشت. برای من نیز آژانس گرفت و تلفن همراهم را نیز گرفته بود و تا مبادا با کسی تماس بگیرم. مدام می‌گفت: حرف بزنی خانواده‌ات را می‌کشم و روی خودت اسید می‌پاشم. با هم به شمال رفتیم و او کنار ساحلی جسد برادرش را دفن کرد. وقتی به تهران آمدیم به شدت کتکم زد و گفت: حق‌نداری جایی بروی تا اینکه روزی در خیابان از فرصت استفاده کردم و خودم را به کلانتری رساندم.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار