کد خبر: 930935
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰
حاشیه‌ای بر توهین دستیار کارلوس کرش به مدیر ایرانی تیم امید
در حالی دستیـار کرش در عبـاراتـی توهین‌آمیز، تیم امید را به خرس و سیرک تشبیه کرده که به نظر می‌رسد با توجه به اهمال فدراسیون، فوتبال ایران با توجه به رفتار تمامیت خواهانه کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به سیرک پرتغالی‌ها در کشورمان تبدیل شده است.
سعيد احمديان
در حالی دستیـار کرش در عبـاراتـی توهین‌آمیز، تیم امید را به خرس و سیرک تشبیه کرده که به نظر می‌رسد با توجه به اهمال فدراسیون، فوتبال ایران با توجه به رفتار تمامیت خواهانه کادر فنی تیم ملی بزرگسالان به سیرک پرتغالی‌ها در کشورمان تبدیل شده است.
فوتبال انگار حاشیه نداشته باشد، شب آن روز نمی‌شود، مانند این روز‌ها که دوباره دعوای جدیدی بالا گرفته، یک پای ثابت آن مانند خیلی از وقت‌ها در سال‌های اخیر کارلوس کرش است و یک پای دیگر آن است که تغییر می‌کند، یک روز پای برانکو در میان است و یک روز مانند امروز تیم امید یک طرف ماجرا است، آن هم در شرایطی که قرار بود تیم ملی بزرگسالان و امید‌ها طوری جلو بروند که دیگر اختلافات تلخ گذشته تکرار نشود. بزرگسالان با کرش حواس‌شان به هدف‌شان یعنی قهرمانی در جام ملت‌ها باشد و آن سو هم کرانچار و شاگردانش تمام هم و غمشان را بگذارند پای شکست طلسم المپیک تا بعد از چهاردهه این رؤیا برای توکیو ۲۰۲۰ محقق شود. ماه‌های ابتدایی هر چند همه چیز خوب پیش می‌رفت و خبری از دعوای‌های حاشیه‌ای نبود، اما هر چقدر انگار جام ملت‌ها نزدیک می‌شود و آن طرف مأموریت امید‌ها برای رسیدن به المپیک، همه آن اتحاد وعده داده شده کناری گذاشته شده و شمشیر‌های غلاف شده بیرون کشیده می‌شود و تنها چیزی که اهمیت پیدا نمی‌کند قهرمانی در جام ملت هاست و صعود به المپیک!

ساختمان خبرساز
این بار در ماجرای دعوای کرش و تیم امید، ماجرای ساختمان پک و زمین شماره‌۲ کمپ تیم‌های ملی در میان است، همان ساختمان معروف کمپ تیم‌های ملی در مجموعه ورزشی آزادی که تا امروز کرش به خاطر آن با خیلی‌ها درگیر شده است. مرکز PEC یک‌سالن بزرگ دارد که امکانات تمرین‌های فیتنس و بازیابی ریکاوری در آن قرار دارد. کف زمین در بخشی از این سالن را با چمن مصنوعی پوشانده‌اند که بازیکنان بتوانند تمرین‌های ریکاوری را در آن‌ها انجام دهند، یک رختکن شیک و استخر و سونا را هم به دیگر امکانات پک اضافه کنید تا دستتان بیاید که این ساختمان مجهز چقدر می‌تواند به درد تیم‌های ملی بخورد. با این حال کرش که نقش زیادی در سر و پا کردن این ساختمان داشته، اجازه استفاده از آن را فقط به بزرگسالان می‌دهد و بقیه ملی‌پوشان رده‌های سنی پشت در آن مانده‌اند. کرش هم تأکید می‌کند به خاطر این ساختمان دشمنانی هم پیدا کرده است.
ساختمان پک در دو‌سال اخیر حاشیه‌های زیادی را از سر گذرانده‌است، مانند دعوا و اختلاف کرش با زهره هراتیان که قرار بود تجهیزات پزشکی ارسالی از طرف فیفا را در این ساختمان مستقر کند، اما در پایان زور سرمربی پرتغالی بر مسئول مرکز پزشکی فوتبال ایران ایفمارک چربید تا هراتیان این مرکز را در ساختمان دیگر بنا کند یا ماجرای درگیری اوسیانو دستیار برزیلی کرش که دی‌ماه گذشته اجازه بازدید از پک را به جیم هانسن، نماینده دانمارکی فیفا که ۲۶‌سال دبیرکل فدراسیون فوتبال دانمارک بوده‌است و در حال حاضر نایب رئیس کمیته انضباطی فیفا و مشاور برنامه‌ریزی فیفاست، نداد و با وی درگیر شد.

انکار کرش
با چنین موضع‌گیری‌هایی به نظر می‌رسد مجموعه پک آن قدر برای کرش مهم است که امروز طبیعی باشد اجازه استفاده از آن را به تیم امید هم ندهد تا میانه تیم بزرگسالان با شاگردان کرانچار شکراب شود، تا جایی که کار حتی به توهین زشت کمک‌مربی تیم ملی به مدیر تیم امید هم بکشد، مسئله‌ای که با انتقاد شدید اهالی فوتبال روبه‌رو شده که مدعی هستند در سایه سکوت مسئولان فدراسیون فوتبال، کرش و همکارانش هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و کسی به آن‌ها کاری ندارد. این بار ماجرا به مصاحبه حمید استیلی، مدیر تیم امید بر می‌گردد که وی عنوان کرد تا به حال به او اجازه داده نشده حتی از این مجموعه دیدن کند. مربیان تیم امید هم تأکید کردند به آن‌ها فرصت استفاده از PEC داده نشده است و گفته شد که کرش شخصاً با حضور تیم امید در این مجموعه مدرن و حرفه‌ای مخالف است.
با این حال سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال پاسخ کنایه‌آمیزی به استیلی داد و مدعی شد امید‌ها از این مرکز استفاده کرده‌اند: «شاید سر آقای استیلی شلوغ بوده که تا حالا به زمین پک نیامده است، ولی ایشان وقت داشتند به روسیه بیایند و از بازی‌های تیم ملی لذت ببرند، وقت داشتند به هتل تیم ملی بیایند و با بازیکنان و کادرفنی دیدار کنند ولی وقت نداشته‌اند از ساختمان پک دیدار کنند. ما مدارکی داریم که ثابت می‌کند اعضای تیم امید از این امکانات استفاده کرده‌اند. من با کسی مشکلی ندارم و افرادی که دروغ می‌گویند را دوست ندارم.» با این حال مدیر تیم امید با تکذیب صحبت‌های کرش تأکید کرد که به فدراسیون برای استفاده از خدمات این ساختمان نامه زده‌اند و هنوز فدراسیون پاسخی به آن‌ها نداده است. در حالی اجازه استفاده از ساختمان مجهز پک به امید‌ها داده نمی‌شود که شاگردان کرانچار با مشکل زمین تمرین هم روبه‌رو هستند و از این ورزشگاه به آن ورزشگاه در حال تغییر محل تمرین هستند!

توهین دستیار کرش به امید‌ها
نقطه اوج اختلاف کادر فنی تیم ملی بزرگسالان و امیدها، واکنش میک مک‌درمورت دستیار کرش به درخواست حمید استیلی برای استفاده تیم امید از ساختمان پک بود، واکنشی که اعتراض‌های زیادی را به همراه داشت. درموت خطاب به استیلی گفته است: «به نظر می‌رسد آقای استیلی تیم ملی را با سیرک اشتباه گرفته است. اگر شما (استیلی) به دنبال استفاده از خرس برای سیرک هستید، بهتر است خرس‌هایی که در میانمار جا گذاشته‌اید را استفاده کنید.» خداداد عزیزی در این باره گفته است: «اگر امروز مقابل این رفتار‌ها واکنشی نشان ندهیم، دفعه بعد تدارکات تیم پورتو علیه علی پروین و آبدارچی بنفیکا علیه احمدرضا عابدزاده صحبت می‌کند.» بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال کشورمان هم اینطور پاسخ دستیارکرش را داده است: «سیرک، همان تیم ملی بزرگسالان است که بازیکنی بدون دعوت در تمرینات شرکت می‌کند.» در این میان فدراسیون فوتبال سکوت کرده‌است، سکوتی که خیلی‌ها می‌گویند آتش حاشیه‌ها را شعله‌ورتر می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار