کد خبر: 930962
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی اعلام کرد:
معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی گفت: بیش از 5 هزار کودک معلول در استان شناسایی شده است.

ایرج عبدالله پور اظهار داشت: بیش از 5 هزار کودک معلول زیر 13 سال در استان شناسایی و تحت حمایت های بهزیستی استان قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر اینکه حمایت از معلولان از وظایف بهزیستی است، تصریح کرد: بیش از 2 هزار نفر از معلولان استان با درجات مختلف معلولیت به دنبال شغل هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مراکز نگهداری معلولین استان به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند، خاطرنشان کرد: 9 مرکز نگهداری معلولین در استان فعال است که 8 مرکز برای نگهداری معلولین ذهنی و یک مرکز برای معلولین جسمی _حرکتی است.

وی اظهار کرد: عوامل متعددی از قبیل ژنتیک، بیماری و حوادث از جمله عوامل به وجودآمدن معلولیت و عقب ماندگی ذهنی در افراد است.

عبدالله پور ادامه داد: خدمات مراقبتی، حمایتی، مستمری و توانبخشی ، ترویج فرهنگ روحیه کار و تلاش، افزایش عزت نفس،استقلال فردی و ایجاد امنیت روانی برای معلولین با برگزاری دوره های مهارت زندگی و کارآفرینی از جمله خدمات ارائه شده از سوی سازمان بهزیستی برای معلولین استان است.

وی در پایان به نامناسب بودن معابر و فضای شهری برای استفاده معلولین اشاره کرد و گفت: دسترسی نداشتن به اماکن و امکانات عمومی،مناسب نبودن پیاده رو ها، فضاهای شهری و حمل ونقل عمومی برای سهولت در تردد معلولین از مهمترین دغدغه های این قشر جامعه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر