کد خبر: 931080
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
به دنبال تشدید تنش‌ها در پی ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

جوان آنلاین: به دنبال تشدید تنش‌ها در پی ناپدید شدن جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در استانبول، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با افزایش همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام برنت (شاخص بین‌المللی) با ۱ دلار و ۴۹ سنت افزایش به ۸۱ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) با ۴۰ سنت افزایش، ۷۱ دلار و ۷۴ سنت در هر بشکه معامله شد.

از زمان ناپدید شدن خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد رژیم سعودی، عربستان تحت فشار قرار گرفته است. خاشقجی در تاریخ دوم اکتبر پس از ورود به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. مقامات ترکیه اعلام کرده اند که فیلم‌ها و نوار‌های صوتی در اختیار دارند که نشان می‌دهد یک تیم امنیتی سعودی پس از ربودن خاشقچی، او را داخل کنسولگری بازجویی و شکنجه کرده و در نهایت به قتل رسانده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده است در صورتی که مشخص شود خاشقچی در داخل کنسولگری به قتل رسیده است، مجازات سختی در انتظار عربستان خواهد بود.

یک کارشناس حوزه نفت اعلام کرد: این مسئله نگرانی‌هایی را بوجود آورده است درباره اینکه سعودی‌ها ممکن است از نفت به عنوان ابزاری برای تلافی هرگونه تحریم یا اقدام در ارتباط با خاشقچی استفاده کنند.

این درحالی است که تحلیلگران بر این باورند تصور اینکه عربستان سعودی از اقدامی استفاده کند که به ذخایر نفت جهان ضربه بزند، دشوار است.

اعضای اوپک، روسیه و همچنین آمریکا از بیم تأثیر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران بر بازار نفت، سطح تولیدات نفتی خود را از ماه مه تاکنون به شدت افزایش داده اند. تحریم‌های آمریکا علیه حوزه نفت ایران قرار است از ۴ نوامبر سال جاری میلادی اعمال شود.

به دنبال کاهش شاخص سهام آسیا و جنگ تجاری ایجاد شده میان آمریکا و چین، بهای طلا هم امروز (دوشنبه) با ۱ درصد افزایش همراه بود و به بالاترین سطح در طول ۱۲ هفته اخیر رسید. بهای هر اونس طلا با ۰.۹ درصد افزایش به ۱۲۲۸.۲۴ دلار رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار