کد خبر: 931592
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متاسفانه در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته تصادفات جاده ای در استان اردبیل ۱۲۲ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادای در جلسه بررسی وضعیت تصادفات جاده‌ای استان اردبیل اظهار داشت: متاسفانه در کشور با 17 هزار کشته و 350 هزار مصدوم و مجروح یک جنگ تمام عیاری را در جاده‌ها شاهد هستیم اما به دلیل آنکه این تلفات تدریجی رخ می‌دهد زیاد به چشم نمی‌آید در حالی که اگر در یک سانحه هوایی یک هزارم این وضعیت رخ دهد وضعیت بحرانی را در کشور شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در استان اردبیل در اثر تصادفات سالانه حدود 160 کشته و چهار هزار مصدوم را شاهد هستیم که متاسفانه در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد افزایش 122 درصدی تصادفات جاده‌ای در استان هستیم.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل بیان کرد: در این شرایط وظیفه و رسالت اصلی تمامی دستگاه‌ها، نهادها و مسئولان کشور تامین امنیت و آسایش مردم است که با اتخاذ تدابیر لازم از بروز حوادث برای مردم که سبب صدمات جانی و مالی جبران ناپذیری می‌شود، پیشگیری شود.

خدادادی با انتقاد از عدم توجه مسئولان مربوطه به وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان به ویژه در سالیان گذشته گفت: متاسفانه  استان اردبیل از حیث توسعه بزرگراه جزو استان‌های محروم کشور و از میانگین کشوری بسیار پایین است و از  900 کیلومتر بزرگراه لازم در استان فقط 125 کیلومتر در استان بزرگراه وجود دارد به طوری که میانگین کشور از 100 کیلومتر جاده 19 کیلومتر بزرگراه است در حالی که این در استان اردبیل 9 کیلومتر است که باید مسئولان ما در این حوزه متمرکز شوند و به نوعی سعی و تلاش خود را به کار گیرند تا مشکل تامین اعتبار را در احداث بزرگراه برطرف کنند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و نقش رسانه‌ها در بحث فرهنگسازی و ارتقای ایمنی در جاده‌ها تصریح کرد: با توجه به اینکه در شمال استان بیشترین تصادفات یعنی حدود 70 درصد تصادفات در این جاده‌ها اتفاق می‌افتد باید برای کاهش حوادث جاده‌ای در این محورها برنامه‌ریزی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر