کد خبر: 931757
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل گفت: تا پایان امسال ۳۲۸ روستای استان در شهرستان‌های اردبیل، نیر، نمین و سرعین از اینترنت پرسرعت بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش جوان آنلاین از اردبیل، بهروز رزمی در جلسه شورای هماهنگی مدیران آی.سی.تی استان اردبیل اظهار داشت: اقدامات گسترده‌ای در حوزه ارتباطات در استان اردبیل انجام شده و تلاش و جدیت بر توسعه و گسترش این فعالیت‌ها و اقدامات برای خدمات‌رسانی مناسب به مردم است.

وی با اشاره به وضعیت ارتباطی در سال‌های گذشته گفت: در سطح حوزه انتخابیه اردبیل، نیر  نمین و سرعین تا پایان سال 94، از 368 روستای  واقع در این حوزه، در 80 روستا امکان استفاده از اینترنت پرسرعت روستایی مهیا بود که در حال حاضر این تعداد به 247 روستا رسیده است و تا پایان امسال این تعداد به 328 روستا خواهد رسید.

رزمی با اشاره به سفر اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان بیان کرد: در این سفر مقرر شد تا 35 روستا زیر پوشش تلفن همراه قرار گیرند که از این تعداد 12 روستا مختص شهرستان‌های اردبیل، نیر  نمین و سرعین است که علاوه بر این تعداد 10 روستا نیز شاهد ارتقای نسل تلفن همراه خواهند بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: 446 روستای استان که از خدمات همراه اول بهره‌مند بودند، از این پس می‌توانند از طریق رومینگ همراه اول از خدمات اپراتور ایرانسل نیز استفاده کنند که این امر اقدامی در راستای جلب رضایت مردمی و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر به مشترکان این اپراتورهاست.

وی با بیان اینکه رتبه IDI که شاخص توسعه آی.سی.تی بوده استان از 21 به 17 ارتقا یافته است، افزود: رتبه آی.سی.تی استان اردبیل نیز به 12 کشوری ارتقا یافته است و استان اردبیل در جایگاه سوم کشور از نظر توسعه شبکه ارتباطی روستایی قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر