کد خبر: 932048
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
پرسپولیس با غلبه بر السد قطر برای نخستین بار به فینال لیگ باشگاه‌های آسیا صعود کرد. دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان دیشب در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی برگزار شد و سرخپوشان با تساوی ۱-۱ و برد ۲-۱ (در مجموع بازی رفت و برگشت) رؤیای صعود به فینال آسیا را به واقعیت تبدیل کردند.
پرسپولیس با غلبه بر السد قطر برای نخستین بار به فینال لیگ باشگاه‌های آسیا صعود کرد. دیدار برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان دیشب در ورزشگاه مملو از جمعیت آزادی برگزار شد و سرخپوشان با تساوی ۱-۱ و برد ۲-۱ (در مجموع بازی رفت و برگشت) رؤیای صعود به فینال آسیا را به واقعیت تبدیل کردند.
 
یک اشتباه، یک گل
در شبی که هواداران پرسپولیس برای گلزنی بازیکنان تیم محبوبشان لحظه شماری می‌کردند برانکو ایوانکوویچ، علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، سید‌جلال حسینی، شایان مصلح، محمد انصاری، سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا، بشار رسن، احمد نوراللهی، علی علیپور و گادوین منشا را به زمین فرستاد تا این تیم در تهران هم دروازه السد را باز کند. پرسپولیس بازی را توفانی شروع کرد و در همان دقایق اول شوت نوراللهی ورزشگاه را به وجد آورد. اولین موقعیت جدی قرمز‌ها در دقیقه ۵ به دست آمد که قطری‌ها با دستپاچگی توپ را به کرنر فرستادند. حمایت همه‌جانبه هواداران تمرکز را از بازیکنان السد گرفته بود تا جایی که بازیکنان این تیم توانایی کنترل توپ و خلق موقعیت نداشتند. در حالی که تیم میزبان سعی در آرام کردن بازی داشت، بازی تهاجمی نماینده ایران ادامه پیدا کرد. حرکت روبه جلوی نوراللهی در دقیقه ۱۳ به کرنر رفت، کرنری که منشا نتوانست آن را به گل تبدیل کند. السدی‌ها در ادامه حرکت از کناره‌ها را تدارک دیدند. با توجه به پیروزی یک بر صفر قرمز‌ها در بازی رفت شاگردان فریرا تمام تلاششان را کردند تا در نیمه اول دروازه پرسپولیس را باز کنند که در دقیقه ۱۶ به هدف خود رسیدند؛ حرکت از جناح راست کار دست سرخپوشان داد و با اینکه توپ و میدان دست تیم برانکو بود بونجاح با یک ضربه زمینی دروازه بیرانوند را باز کرد. تعارف سید‌جلال حسینی و خلیل‌زاده در این صحنه تعجب‌برانگیز بود! پس از دریافت این گل شوت مصلح در دقیقه ۲۳ هم فایده‌ای برای ما نداشت. گادوین منشا در دقیقه ۲۹ موقعیت نصفه و نیمه‌ای در محوطه جریمه داشت که با دفاع السد همراه شد. خروج به موقع بیرانوند در دقیقه ۴۴ حسرت گل دوم را به دل السد گذاشت تا در نهایت بازی با نتیجه یک بر صفر در نیمه اول به پایان برسد.
 
نیمه سرنوشت‌ساز
نیمه مربیان با حمله پرسپولیس و سانتر بشار رسن آغاز شد که البته مدافعان السد با ضربه سر به موقع اجازه تهدید شدن دروازه‌شان را ندادند. تنها سه دقیقه از شروع نیمه دوم گذشته بود که سیامک نعمتی قدر پاس منشا را دانست و توپ را به تور دروازه السد چسباند. گل تساوی بازی تماشاگران را دوباره به وجد آورد و تشویق‌های بی‌امان آن‌ها جان دوباره‌ای به قرمز‌ها داد. پرسپولیسی‌ها در ادامه بازی منطقی و به دور از احساس را ارائه دادند و به خوبی بازیکنان حریف را مهار کردند. این در حالی بود که پرسپولیس علاوه بر کنترل بازی، حمله به دروازه السد را نیز فراموش نکرد. منشا و علیپور در دقیقه ۶۴ در محوطه جریمه موقعیت گل خلق کردند که دروازه‌بان السد با خوش شانسی آن را دفع کرد. حمله‌های السد تا پایان مسابقه با دفاع جانانه پرسپولیس راه به جایی نبرد و ضربه سر ژاوی در دقیقه ۸۶ نیز با سیو فوق‌العاده بیرانوند همراه شد تا در نهایت با تساوی ۱- ۱ بازی و در مجموع برتری ۲-۱ پرسپولیس نماینده فوتبال ایران به دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند و هواداران پرتعداد این تیم در آزادی جشن صعود به راه بیندازند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار