کد خبر: 932055
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱
5 گورخری هم که در انتقال به پارک کویر جان سالم به در برده بودند، فرار کردند
سازمان محیط‌زیست مدت‌هاست که با خبرسازی‌هایش از حاشیه‌ها عقب نمانده است. از اعلام مرگ دریاچه هامون توسط رئیس این سازمان گرفته تا مرگ پنج گورخری که از سایت تکثیر و پرورش توران به قرنطینه کویر منتقل شدند.
سازمان محیط‌زیست مدت‌هاست که با خبرسازی‌هایش از حاشیه‌ها عقب نمانده است. از اعلام مرگ دریاچه هامون توسط رئیس این سازمان گرفته تا مرگ پنج گورخری که از سایت تکثیر و پرورش توران به قرنطینه کویر منتقل شدند. اما روزگذشته خبر دیگری به حاشیه‌های این سازمان اضافه شد؛ فرار دراماتیک پنج گورخری که از حمل‌و‌نقل مرگبار قبلی جان سالم به در برده بودند!
چندی پیش که نحوه انتقال گوسفندوار و عجیب گورخر‌ها منتشر شد، بسیاری تصور می‌کردند خبر واقعی نیست، طنز و شایعه است؛ اما عذرخواهی مدیرکل محیط‌زیست سمنان به دلیل قصور و کوتاهی در پروژه انتقال گورخر ایرانی نشان می‌داد ماجرا فراتر از یک شوخی باشد. ماجرا از این قرار بود که در یک عملیات «زنده‌گیری» توسط متخصصان سازمان محیط‌زیست! قرار بود ۱۰ رأس گورخر با روش تخصصی زنده‌گیری به گرمسار منتقل شوند و برای این کار متخصصان محیط‌زیست وارد عمل می‌شوند تا گورخر‌ها را بگیرند. گورخر اولی موقع انتقال پس از تزریق دارو، به علت حساسیت دارویی تلف می‌شود؛ دو گورخر دیگر در قفسی که پشت ماشین بوده، به‌خاطر تکان‌ها آنقدر سرشان به میله‌ها می‌خورد که بر اثر همین موضوع تلف می‌شوند! دو گورخر دیگر هم برای انتقال بیهوش می‌شوند، اما دیگر به هوش نمی‌آیند و تلف می‌شوند تا در اقدامی عجیب رکورد کشتن حیوانات توسط سازمان محافظ حیوانات زده شود! در نهایت پنج گورخری که از حمل‌ونقل مرگبار جان سالم به در برده و به منظور رهاسازی در قرنطینه‌ای واقع در کویر مستقر شده بودند، روز گذشته فرار کردند تا کمدی تلخ طرح احیای گورخر در پارک ملی کویر توسط سازمان حفاظت محیط‌زیست را به پایان برسانند. جالب اینکه طی روز‌های گذشته، تیمی از کارشناسان و دامپزشکان معتمد سازمان حفاظت محیط‌زیست از تهران به منظور بررسی وضعیت سلامت گورخر‌ها عازم کویر شده بودند.
سازمان حفاظت محیط‌زیست باید به موضوع آموزش‌های تخصصی میان پرسنل و محیط‌بانان بیش از پیش توجه کند، موضوعی که متأسفانه به شدت به آن بی‌توجهی شده است. در حال حاضر محیط‌بانانی در این سازمان حضور دارند که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، اما آموزش ضمن خدمت ندیده‌اند! همانطور که نگاه دولت به محیط‌زیست یک نگاه تحقیرانه است، نگاه سازمان محیط‌زیست هم به معاونت آموزش‌و‌پژوهش، یک نگاه حقیرانه بوده است. به همین دلیل همیشه کمترین بودجه‌ها و هزینه‌ها را به معاونت آموزش محیط‌زیست داده‌اند و همین مشکلات هم باعث بروز اتفاقاتی می‌شود که خروجی‌اش هر از چند گاهی حاشیه‌هایی طنزگونه خواهد بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار