کد خبر: 932348
تعداد نظرات: ۲ نظر
لحظه به لحظه با جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی
جلسه بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در حال برگزاری است.

جوان آنلاین: جلسه بررسی رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تا ساعاتی دیگر در مجلس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفته گذشته، طی نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، محمد شریعتمداری، فرهاد دژپسند، محمد اسلامی و رضا رحمانی را به‌ترتیب به‌عنوان وزرای پیشنهادی جهت تصدی وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت به مجلس معرفی کرده بود.

۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۲:۱۱

فرهاد دژپسند با 200 رای موافق،‌50 مخالف،‌ 15 ممتنع از جمع 265 آرای ماخوذه به وزارت اقتصاد رفت.

محمد اسلامی با 151 رای موافق، 98 رای مخالف، 8 رای ممتنع وزیر راه و شهرسازی شد.

محمد شریعتمداری با 196 رای موافق، ‌63 رای مخالف، 5 رای ممتنع از مجموع 264 رای ماخوذه وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی شد.

رضا رحمانی با 203 رای موافق،‌49 رای مخالف و 13 رای ممتنع از مجموع 265 رای ماخوذه به وزارت صمت رفت.

 

پایان جلسه بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۵۲

جلسه بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی به پایان رسید و تا دقایقی دیگر رای‌گیری برای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انجام و نتایج آن اعلام می‌شود.

رضا رحمانی: ایرادهای مخالفان عموماً علمی بود
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۴۹

رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به عنوان آخرین وزیر پیشنهادی دولت، در دفاع از برنامه پیشنهادی خود گفت: مهمترین کاری که باید پیگیری کنیم، تثبیت تولید و اشتغال است. اتاق بحران را به اتاق پیشگیری و درمان تبدیل می‌کنیم. مردم از ما توقع معجزه ندارند،‌ مردم انتظار دارند از تنش جلوگیری کنیم

لحظه به لحظه با جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی/  فرهاد دژپسند: می‌توانیم جنگ اقتصادی را با تعامل پشت سر بگذاریم/  شریعتمداری: واعظی خواست جابه‌جا شوم وگرنه خودم ترجیح می‌دادم در صنعت بمانم/  نظر نهایی ۳ فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی

مخالفان به گونه‌ای صحبت کردند که گویی رحمانی باید مشکلات کشور را حل کند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۳۱

حسینعلی شهریاری در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت: مخالفان به گونه‌ای صحبت کردند که گویی تنها همین یک وزارت‌خانه باید مشکلات کشور را حل کند. تعهد و تخصص و برنامه‌های روشن رحمانی، باعث دلگرمی فعالان حوزه صنعت خواهد بود. خوشبختانه سکان هدایت وزارت صنعت به کسی سپرده می‌شود که هم در تولید و هم در تجارت، تجربه دارد.

شوخی علی لاریجانی با حسینعلی شهریاری
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۲۱

با توجه به طولانی شدن جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، علی لاریجانی خطاب به حسینعلی شهریاری که به عنوان آخرین نماینده سخنران در موافقت با رضا رحمانی سخن می‌گفت، به شوخی گفت: به قیافه شما می‌آید می‌خواهید مختصر صحبت کنید.

نظر نهایی 3 فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۱:۰۱

نظر نهایی 3 فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی دولت اعلام شد.

لحظه به لحظه با جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی/ روحانی: اَبَرتورم نداریم؛ وزیر باید روزی ۱۴ ساعت کار کند/ نمایندگان: آقای روحانی آمار را «گِرد» نکنید/  نظر نهایی ۳ فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی

نماینده اصلاح‌طلب:‌ آقای روحانی به وعده‌هایتان پشت پا می‌زنید
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۵۰

محمود صادقی نماینده اصلاح‌طلب مجلس در ادامه سخنان خود در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت خطاب به رئیس‌جمهور گفت: ترمیم کابینه در شرایط فعلی با چه هدفی انجام می‌شود؟ به نظر می‌رسد هدف از تغییرات فعلی افزایش کارامدی دولت، ایجاد شفافیت بیشتر و مبارزه با فساد، جلب اعتماد از دست رفته عمومی و بازسازی سرمایه عمومی رئیس جمهور با 24 میلیون رای باشد. اما متاسفانه حدود یک سال بعد از این رای سرمایه اجتماعی این رای رو به افول است

وی اضافه کرد: روحانی گفت که سخنان انتخاباتی نگویید. باید به او بگوییم که زمان انتخابات هزار وعده می‌دهید و بعد به همان وعده پشت پا می‌زنید.

انتقادهای محمود صادقی به عملکرد رضا رحمانی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۳۴

محمود صادقی در مخالفت با رضا رحمانی وزیر پیشنهادی صنعت معدن و تجارت گفت: شما (رحمانی)در دوره نعمت زاده و در دوره شریعتمداری در آن وزارتخانه ، هم معاون وزیر و هم قائم مقام وزیر بودید، نقش شما در فسادهای گسترده ادوار قبل چیست؟ در مورد ثبت سفارش خودروها چه توضیحی دارید؟ چرا فرار رو به جلو می‌کنید؟ شما ابتدا باید پاسخگوی عملکرد گذشته باشید.

مشاوران رئیس‌جمهور به وی آمار غلط می‌دهند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۱۹

مقصودی نماینده مردم سبزوار با اشاره به آمارهای امروز روحانی در مجلس گفت: آقای رئیس‌جمهور در زمان سخنرانی خود اعلام کرد که آموزش و پرورش کشورمان از رایگان‌ترین آموزش و پرورش‌های جهان است و رشد اشتغال در این دولت افزایش یافته است.بنده به آمارهایی که آقای روحانی اعلام کرد و خلاف واقع بود، اعتراض کردم. این موضوع باعث وقفه در صحبت‌های رئیس‌جمهور شد. مشاوران آقای روحانی به وی آمار غلط می دهند، از آقای رئیس‌جمهور می‌خواهیم پیش از اینکه آماری را اعلام کند از صحت و سقم آن یقین پیدا کند.

وعده هایی که وزیر پیشنهادی راه به نمایندگان داد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۱۰

محمد اسلامی وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در صحن علنی مجلس با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار رفع موانع تولید، اجرای اسناد بالادستی، انضباط فکری و رفتاری باید در پیکره مدیریتی عملیاتی شود، اظهار داشت: در تحول ساختاری مطالبات مردمی آنچه که در پژوهش‌های مجلس و وزارت راه و شهرسازی به آن توجه شده بحث مسکن است و در قانون اساسی و برنامه ششم توسعه هم تامین مسکن اقشار کم‌درآمد بر عهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی با بیان اینکه ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی در برنامه ششم توسعه آمده است، گفت: ۹۰۰ هزار واحد برای اقشار کم‌درآمد، ۵۰۰ هزار واحد برای روستائی‌ها و طرح مسکن حمایتی باید ساخته شود و در دستور کار ما قرار بگیرد.

اسلامی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی مسئول ایجاد تعادل در بازار مسکن است، گفت: باید اطمینان حاصل شود که مسکن در جریان تولید قرار گرفته و مهمترین برنامه وزارت راه و شهرسازی بحث تولید مسکن است که به صورت شهرستان‌محوری این موضوع پیگیری می‌شود.

اسلامی افزود: تامین مسکن اقشار کم‌درآمد یکی از ماموریت‌های وزارت راه و شهرسازی است که تولید آن باید در اختیار افراد واجد شرایط و نه سوداگران قرار بگیرد.

لحظه به لحظه با جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی/  فرهاد دژپسند: می‌توانیم جنگ اقتصادی را با تعامل پشت سر بگذاریم/  شریعتمداری: واعظی خواست جابه‌جا شوم وگرنه خودم ترجیح می‌دادم در صنعت بمانم/  نظر نهایی ۳ فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی

نماینده موافق:‌ اسلامی لابی نداشته است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۲۰:۰۶

قاسم احمدی، نماینده موافق اسلامی، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی نیز در سخنان خود گفت:‌ به دست پاکی ایشان ایمان دارم .امروز ما برای وزارتخانه بزرگی تصمیم می‌گیریم که 17 معاون و بیش از 65 هزار نفر پرسنل دارد. اسلامی به عنوان فردی خارج از وزارت راه و سرپرست انتخاب می‌شود یعنی لابی نداشته است، سوال شده عضویت در هیات مدیره شرکت‌های خصوصی و دولتی که نوشته عضو نیستم. اشتغال در شرکت خصوصی ندارد و در هیات مدیره تشکل های صنفی عضو نیست، حتی آدرس منزلش را نوشته؛ شفافیت بیش‌تر از این ؟

مخالفت نجفی خوشرودی با وزیر پیشنهادی وزیر راه با پخش یک کلیپ
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۹:۳۴

نجفی‌خوشرودی نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی خطاب به وی گفت:‌ آقای اسلامی، ما را یاد بعضی از دولتمردان سابق می‌اندازد. برچه اساس می‌گویید یک سال از استانداری مازندران به ازای 15 سال کار کردید؟ از دیگر رویکردهای شما ضعف در مدیریت منابع انسانی است. شما فضای ناامنی و بی ثباتی را در استان به وجود آوردید

نجفی سپس کلیپی انتقادی در صحن مجلس پخش کرد که اسلامی در آن گفته بود من حرف نمایندگان را با یک گوش، می‌شنوم و از گوشی دیگر بیرون می‌کنم. بعد از پخش این کلیپ نمایندگان فریاد احسنت احسنت سر دادند.

خوشرودی در ادامه گفت شما اصل 84 و 86 قانون اساسی را مطالعه کنید. چطور در عرض یک ساعت برنامه نوشتید؟ شما حتی یک بار نسخه اصلاح برنامه را هم ارائه دادید.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی: شک نداریم که اسلامی یک شبه انتخاب شده‌ است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۹:۲۱

محمد فیضی نماینده اردبیل در مخالفت با وزیر راه وشهرسازی گفت: شما به سفارش بعضی از وزرا نزد رئیس جمهور رفتید و یک شبه به ایشان برنامه دادید. آیا شما نیازمندی‌های کشور از نظر خدمات خاکشناسی را می‌شناسید؟ برنامه شما برای شناسایی مسائل مصالح ساختمانی چیست؟ آیا شما برای نیازمندی‌های شهری و آسایش معلولان برنامه‌ای دارید؟

وی افزود: شما اگر به آموزش معتقد هستید چرا برای افزایش آموزش برای مبارزه با سوانح طبیعی برنامه‌ای ندادید؟ شما برای حاشیه‌نشینان و رفاه حال آن ها برنامه‌ای دارید؟ ما که در برنامه شما چیزی ندیدیم. شما هیچ توجهی به رویکرد جنسیتی در برنامه‌تان ندارید. شما با داشتن فوق لیسانس چطوری راهنمای دانشجوی دکتری شدید؟

آغاز بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۹:۰۳

نمایندگان پس از پایان بررسی صلاحیت شریعتمداری برای وزارت کار، کارنامه و برنامه پیشنهادی اسلامی را مورد بررسی قرار دادند.

شریعتمداری: ترجیح می‌دادم در صنعت بمانم
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۸:۵۵

محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه پیشنهادی خود گفت: ترجیح می‌دادم در وزارت‌خانه صمت به کارم ادامه می‌دادم اما رئیس جمهور و آقای واعظی گفتند که تغییر در ارکان اقتصادی کشور خواست نمایندگان است.

لحظه به لحظه با جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی/ روحانی: اَبَرتورم نداریم؛ وزیر باید روزی ۱۴ ساعت کار کند/ نمایندگان: آقای روحانی آمار را «گِرد» نکنید/  نظر نهایی ۳ فراکسیون سیاسی کشور درباره وزرای پیشنهادی

پرونده استیضاح "شریعتمداری" در مجلس مفتوح است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۸:۴۳

شهاب نادری، نماینده مردم پاوه در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در صحن علنی در مخالفت با محمد شریعتمداری، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی با خطاب قرار دادن روحانی تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور آیا خبر داری طرح استیضاح آقای شریعتمداری از سوی نمایندگان به دلیل عملکردش در مسئولیت قبلی مطرح است و و پرونده استیضاح وی کماکان در مجلس مفتوح است؟ آیا خبر دارید که وی در هیچ کدام از جلسات کمیسیون صنایع برای بررسی استیضاح حاضر نشد؟ چرا وی به استیضاح نمایندگان پاسخ نداد؟

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصاد مجلس در همین راستا ادامه داد: شخصی که به قانون احترام نگذارد و عمل نکند، آیا قانون‌گذار می‌تواند به وی اعتماد کند؟

وی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور به این سوال بنده به صراحت پاسخ دهید که وی در وزارت صنعت چه گُلی به سر تولید، صادرات و اشتغال زده که نمایندگان باید مجددا به وی رأی مثبت دهند؟

جلسه شامگاهی مجلس آغاز شد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۸:۱۸

جلسه علنی شامگاهی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی آغاز شد.

موافقت نمایندگان با برگزاری جلسه شامگاهی مجلس
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۷:۵۰

مسعود پزشکیان، نایب رئیس‌ مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (شنبه 5 آبان) قوه مقننه و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت گفت: باید برای برگزاری جلسه بررسی صلاحیت وزرا در نوبت شامگاهی از نمایندگان رای‌گیری شود.

پس از این اظهارنظر پزشکیان این موضوع به رای نمایندگان گذاشته شد، که نمایندگان با 160 رای موافق، 55 رای مخالف، 4 رای ممتنع از مجموع 242 نماینده حاضر در صحن علنی پارلمان با برگزاری جلسه در نوبت شامگاهی موافقت کردند.

پس از موافقت نمایندگان نایب رئیس مجلس تنفس اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی ساعت 18:15 دقیقه با دستورکار بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی برگزار می‌شود.

جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با وزیر کار: شریعتمداری در شرایط جنگی امروز یک چریک است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۷:۳۲

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت:   اکنون دشمن به دنبال قرار دادن مردم ایران در تنگناست و آقای شریعتمداری کسی است که می‌تواند با تجارب خودش کمک کند.

یک نماینده مجلس اظهار کرد: امروز در شرایط جنگ قرار داریم و نیازمند فرد جنگی هستیم، شریعتمداری در شرایط فعلی یک چریک است.

وی ادامه داد: در شرایطی که ما ۱۳۰۰ مدیر دولتی را با توجه به قانون بازنشسته کردیم دو وزیر استیضاح و دو وزیر کناره گیری کردند باید کمک کنیم که دولت شکل بگیرد تا به مردم خدمت کند.

ایمن‌آبادی ادامه داد: برنامه‌های آقای شریعتمداری را با برنامه‌های بالا دستی تطبیق دادیم و فهمیدیم که درست است.

نماینده موافق: شریعتمداری با فساد مبارزه می‌کند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۶:۵۴

بابایی، نماینده موافق شریعتمداری وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با بیان اینکه شریعتمداری با فساد مبارزه می‌کند، گفت:‌ بیماری از معضلات جدی ماست و وزیر کار می‌تواند هماهنگی را بین دستگاه‌ها ایجاد کند و‌ شریعتمداری این امکان را داراست. او فردی با قاطعیت لازم در مبارزه با فساد به ویژه فساد سازمان‌یافته است. در موضوع ثبت سفارش خودرو ،آنچه در زمان وزیر سابق اتفاق افتاده بود، برملا کرد. در صندوق تأمین اجتماعی نیز می‌تواند مانع حضور ذی‌نفودان شود.

نماینده مخالف: اگر شریعتمداری برای صنعت ناکارآمد بود برای کار هم ناکارآمد است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۶:۴۹

شهاب نادری نماینده مخالف وزیر پیشنهادی کار گفت:‌ اگر شریعتمداری برای وزارت صنعت ناکارآمد بود برای کار هم ناکارآمد است.

ولی‌ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار: برنامه شریعتمداری با اسنادبالادستی منطبق نیست
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۶:۲۸

ولی ملکی در مخالفت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مخالفت با وزیری به معنای سیاه دیدن همه چیز نیست. شریعتمداری آدم اخلاق‌مداری و اهل تعامل است اما نتوانست اقتصاد بیمار را درمان کند. همه می‌دانند که ما در حال عادی نیستیم و در شرایط جنگی اقتصادی هستیم. در زمان جنگ همه باید حالت جنگی بگیرند.

وی با بیان اینکه 48 درصد برنامه پیشنهادی آقای شریعتمداری با اسنادبالادستی منطبق نیست، تصریح کرد: چگونه یک زن سرپرست خانوار با 150 هزار تومان زندگیش را بگذارند؟ وعده ندهیم. نامه‌هایی که از وزرا می‌گیریم چند درصدش اجرایی می‌شود؟ به خاطر اینکه رودربایستی دارند ولی در عمل بودجه ندارند

او تصریح کرد: شستا را دست کم نگیرید. چرا بنگاه‌های شستا کارایی ندارند؟ ما در این مسائل باید شاخص داشته باشیم. در قانون کار مشخص کنید می‌خواهید چه کنید. نه کارگر امنیت شغلی دارد نه بنگاه‌دار می‌تواند کارش را پیش ببرد.

آغاز بررسی صلاحیت محمد شریعتمداری برای وزارت کار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۶:۰۹

پس از پایان بررسی صلاحیت فرهاد دژپسند برای وزرات اقتصاد، هم‌اکنون کار بررسی صلاحیت محمد شریعتمداری برای وزرات کار آغاز شده است. ولی ملکی اولین مخالف شریعتمداری است که سخن می‌گوید.

فرهاد دژپسند: می‌توانیم جنگ اقتصادی را با تعامل پشت سر بگذاریم
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۶:۰۳

آغاز جلسه بررسی رای اعتماد به ۴ وزیر پیشنهادی/ روحانی: اَبَرتورم نداریم؛ وزیر باید روزی ۱۴ ساعت کار کند/ نمایندگان: آقای روحانی آمار را «گِرد» نکنید/ مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی مشخص شدند

فرهاد دژپسند وزیر پیشنهادی اقتصاد در صحن علنی مجلس در دفاع از برنامه خود گفت: جنگ اقتصادی را که با آن مواجه هستیم می‌توانیم با تعامل هم پشت سر بگذاریم بدون اینکه یک سانت از خاک مقدس را به دشمن بدهیم. این سرمایه اجتماعی بود که به کمک ما رسید، الان هم برای عبور از جنگ اقتصادی باید همین رویه را داشته باشیم. من برنامه اقتصاد بدون نفت را مدنظر دارم و برنامه‌اش را تدوین کرده‌ام. در گذشته توانستیم برنامه تحقق عدالت اجتماعی را تدوین کنیم.

علیجانی در موافقت با وزیر اقتصاد: دژپسند برای چالش‌های وزارت اقتصاد برنامه دارد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۵۸

محسن علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در موافقت وزیر اقتصاد گفت: بزرگترین قدرت اقتصادی به میدان آمده و می‌خواهد اقتصاد ما را زمین‌گیر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دژپسند انسانی پاکدست و متخصص است، تصریح کرد: وزیر پیشنهادی اقتصاد برای چالش‌های وزارت اقتصاد برنامه دارد.

وی ادامه داد: برنامه‌های دژپسند با ۵۰ درصد برنامه ششم منطبق و با ۳۴ درصد آن همسو است او به دنبال ارتقاء عملکرد نظام گمرکی است. او به دنبال توانمندسازی، اصلاح نظام بانکی و پرداختن به کارپولی و بانکی در وزارت اقتصاد است.

ولی ملکی: آقای جهانگیری به حرف‌های من می‌خندد! حق هم دارد بخندد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۴۵

ولی ملکی نماینده مشکین شهر در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز می‌خواهیم سرنوشت ایران را مشخص کنیم و شرایط جنگی همه باید آرایش جنگی بگیرند. بحث رای آوریی نیست، امروز بحث این است که برنامه‌هایی که ارائه می‌شود عملیاتی خواهد شود؟

ملکی با بیان این پرسش مبنی بر اینکه اطمینان از تامین کالای اساسی مردم با چه مکانیزیمی صورت می‌‌گیرد، خاطرنشان کرد: وقتی تولید ناخالص ملی پایین است، با چه پشتوانه‌ای میخواهد آن را بالا ببرید؟

این نماینده مجلس در ادامه سخنان خودخطاب به جهانگیری که نمایندگان دور او جمع شدند، تصریح کرد: آقای جهانگیری به حرف‌های من می‌خندد! حق هم دارد که بخندد! وقتی نمی‌تواند رئیس دفترش را عوض کند، طبیعی است که در چنین شرایطی نتوانیم موانع تولید را برطرف کنیم.

کمالی پور در مخالفت با وزیر پیشنهادی اقتصاد: بخشی از مشکلات امروز کشور به عملکرد دژپسند و دوستانش برمی‌گردد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۴۲

 یحیی کمالی پور، نماینده جیرفت در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با فرهاد دژپسند، وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس شورای اسلامی گفت:  همه ما می‌دانیم که گذشته چراغ راه آینده ماست. بیاییم کارنامه دژپسند را در برنامه و بودجه مدنظر قراردهیم. 

وی ادامه داد: به عنوان یک نیروی مستقل اعلام می‌کنم که دژپسند نمی‌تواند گره‌های کور اقتصاد را باز کند و دوای درد این اقتصاد بیمار باشد. من به شما اطمینان خواهم داد که اگر وضع اقتصاد به این صورت است، قسمتی از آن به عملکرد دژپسند و دوستانش بر می‌گردد.

نماینده موافق: دژپسند با تیم اقتصادی کابینه هماهنگ است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۷

سبحانی‌فر، نماینده موافق با فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی: دژپسند خود یکی از بنیانگذاران اقتصاد شفاف و اقتصاد ای تی از 15 سال پیش بوده و با تیم اقتصادی کابینه هماهنگ است.

کاتب دیگر نماینده موافق فرهاد دژپسند نیز گفت:‌ شاخصه تصمیم‌گیری باید فقط منافع ملی باشد؛ به همکاران توصیه می‌کنم با دقت انتخاب کنید تا مجبور نشوید دوباره استیضاح کنید و به وزرا نیز توصیه می‌کنم عهد ببندید آنچه می‌گویید را عملی کنید.

نماینده مخالف: برنامه‌های دژپسند تکراری است
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۵:۰۲

علی ساری، نماینده اهواز و مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد اولین مخالف وزیر پیشنهادی اقتصاد گفت:‌ برنامه‌های ارائه شده از سوی آقای دژپسند اکثرا تکراری است. برنامه به نظر می‌رسد مشابه کتاب‌ها و مقالات تالیفی برای ارائه‌های نظری است.

نمایندگان: آقای روحانی آمار اشتغال را گرد نکنید
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۴:۵۶

بعد از اینکه رئیس‌جمهور در میان اظهاراتش در مجلس درباره آمار اشتغال صحبت می‌کرد و گفت من اعداد را گرد می‌کنم، بعضی از نمایندگان خطاب به او گفتند گرد نکن! این سروصدای نمایندگان با تذکر علی لاریجانی رئیس مجلس مواجه شد. همچنین زمانی که حسن روحانی از رضا رحمانی دفاع می‌کرد چند تن از نمایندگان با فریاد دو دو و چهار چهار می‌کردند

روحانی مجلس را ترک کرد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۴:۴۱

حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور دقایقی پس از پایان سخنرانی‌ خود، جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را ترک کرد.

حلقه "امیدی‌ها" دور عارف
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۴:۲۰

درحالیکه حسن روحانی درحال سخنرانی در دفاع از 4 وزیر پیشنهادی‌اش است، صندلی عارف از پررفت و آمدترین صندلی‌ها در مجلس است. احمدمازنی، محمدعلی وکیلی، فرید موسوی، غلامرضاحیدری، جلال میرزایی، ابوالفضل سروش، بهرام پارسایی و فاطمه حسینی از جمله نمایندگانی هستند که در گعده اعضای فراکسیون امید دور صندلی محمدرضا عارف حضور دارند.

مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی مشخص شدند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۴:۱۰

مخالفان و موافقان وزرای پیشنهادی هر کدام 15 دقیقه زمان دارند تا به ایراد سخنان خود بپردازند. رئیس جمهور نیز یک ساعت زمان دارد تا از وزرای پیشنهادی دفاع کند. وزرا نیز در فرصتی 30 دقیقه‌ای می‌توانند از برنامه‌های خود دفاع کنند. سوالات موافقان و مخالفانی که به صورت کتبی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود، از طریق رئیس مجلس به رئیس‌جمهور یا وزیر پیشنهادی اعطا می‌شود.

براساس حروف الفبا ابتدا صلاحیت فرهاد دژپسند برای تصدی وزارت اقتصاد و پس از آن صلاحیت محمد شریعتمداری به عنوان وزیر کار و پس از این دو محمد اسلامی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی و در انتها نیز صلاحیت رضا رحمانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت بررسی می‌شود.

طبق قرعه‌کشی سبحانی فر و علیجانی به عنوان موافق، علی ساری و یحیی کمالی پور به عنوان مخالفت فرهاد دژپسند به ایراد نظرات خود خواهند پرداخت.

شهریاری و یوسف‌نژاد به عنوان موافق و محمود صادقی و بیگدلی به عنوان مخالفان محمد شریعتمداری به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی صحبت خواهند کرد.

محمدعلی پورمختار و حسن سلیمانی به عنوان موافق و سهراب گیلانی و محمد فیضی به عنوان مخالف محمد اسلامی وزیر پیشنهاد راه و شهرسازی صحبت خواهند کرد.

بابایی صالح و محمد علی ظاهری به عنوان موافق و ولی ملکی و شهاب نادری به عنوان مخالف رضا رحمانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت صحبت خواهند کرد.

مخالفت فراکسیون نمایندگان ولایی با حضور شریتعمداری در وزارت کار
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۴۵

صبح امروز (شنبه 5 آبان) مجمع عمومی فراکسیون نمایندگان ولایی، برای بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی دولت برگزار شد. در این جلسه مقرر شد به محمد شریعتمداری به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی رای منفی داده شود.

همچنین در این جلسه درباره فرهاد دژپسند به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد و محمد اسلامی به عنوان وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی رای گیری انجام و قرار شد رای مثبت به این دو نفر داده شود.

در این جلسه همچنین نظرات درباره رضا رحمانی چندان مساعد نبوده و قرار بر این شده که هر نماینده عضو این فراکسیون آتش به اختیار و به صلاحدید خود به وزیر پیشنهادی صنعت و معدن و تجارت رای دهد.

حاجی‌دلیگانی:‌روحانی در موضوع صحبت کند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۲۵

درحالیکه حسن روحانی رئیس‌جمهوری در حال سخنرانی در صحن علنی مجلس است، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصولگرای مجلس درخواست دادن تذکر دارد. احتمالا دلیل این درخواست او در موضوع حرف نزدن حسن روحانی برای دفاع از 4 وزیر پیشنهادی است

دژپسند؛ اولین در بررسی صلاحیت
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۲۳

بر اساس اعلام یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه ابتدا صلاحیت فرهاد دژپسند برای وزارت اقتصاد مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد. سپس به ترتیب کارنامه وزرای پیشنهادی کار،  راه و صنعت بررسی می‌شود.

آغاز سخنرانی روحانی در مجلس
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۲۱

روحانی در صحن علنی مجلس در دفاع از وزرای پیشنهادی:

ملت ما از لحاظ سیاسی دست برتر را دارد، از لحاظ افکار عمومی جهان ایران را کشوری متعهد به تعهدات خود و آمریکا را به عنوان کشوری که هم وفای به عهد ندارد و هم مقررات بین‌المللی را زیرپا می‌گذارد، می‌دانند.

ما نیازمند دو موفقیت هستیم؛ از لحاظ سیاسی و اقتصادی. تمام برنامه‌ها برای این بوده که مردم ایران در مشکل اقتصادی قرار بگیرند و مردم به ستوه بیایند و در برابر آمریکا سر فرود بیاورند و در موضوع دیگر یعنی موضوع روانی و اجتماعی مردم را به آینده ناامید کنند.

بدون حمایت قوه قضاییه و نیروهای مسلح و بدون هدایت مقام معظم رهبری نمی‌توانیم پیروز شویم.

ما نمی‌توانیم به مردم بگوییم چون در فروش نفت و روابط بانکی مشکل داریم پس نمی‌توانیم زندگی مردم را اراده کنیم مردم از ما می‌خواهند و ما وظیفه داریم کشور را اداره کنیم البته مردم باید شرایط کشور را بدانند.

ما با وحدت و اتحاد و با استقامت ملت می‌توانیم در زمان کوتاه بر مشکلات غلبه می‌کنیم.

ما ابر تورم نخواهیم داشت هرچند ما از اقتصاد تک رقمی عبور کردیم اما حتما می‌توانیم تورم را مهار کنیم

حسن روحانی وارد مجلس شد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۱۶

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور دقایقی پس از آغاز نشست علنی با استقبال مسعود پزشکیان و علی مطهری نایب رئیس اول و دوم مجلس وارد صحن شد و تا چند دقیقه پس از ورود مشغول پاسخگویی به سوالات نمایندگانی شد که پیرامون صندلی‌اش حلقه زده بودند. عده دیگری از نمایندگان نیز به هنگام قرائت اسامی موافقان و مخالفان وزرای پیشنهاد‌ی به دور صندلی علی اصغر یوسف نژاد عضو هیأت رئیسه مجلس حلقه زده بودند تا از نزدیک ببینند اسمشان در قرعه برای نطق آمده است یا خیر.

آغاز جلسه علنی مجلس
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۱۵

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست علی لایجانی و با حضور 201 نفر از وکلای ملت آغاز شد.

دو جلسه در یک روز برای رای یا عدم رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی مجلس
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۱۳

وکلای ملت در جلسه علنی امروز خود، به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی در دو نوبت عصر و شب خواهند پرداخت.

رای مثبت فراکسیون مستقلان ولایی به 4 وزیر پیشنهادی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۳:۰۹

صبح امروز ( شنبه 5 آبان) مجمع عمومی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی، برای بررسی رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی، صنعت معدن تجارت، اقتصاد و راه و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

در این جلسه اعضای فراکسیون با رای اعتماد به 4 وزیر پیشنهادی موافقت کردند.

حضور روحانی برای دفاع از وزرای پیشنهادی در مجلس قطعی شد
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۰:۵۸

علی اصغر یوسف‌نژاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی، در جلسه علنی امروز مجلس برای دفاع از 4 وزیر پیشنهادی دولت خبر داد.

امروز؛ بررسی صلاحیت 4 وزیر پیشنهادی در صحن علنی پارلمانی
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۰:۴۵

احمد امیرآبادی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظهر امروز (شنبه 5 آبان) بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت، در صحن علنی پارلمان آغاز می‌شود، گفت: نوبت اول بررسی صلاحیت وزرا از ساعت 13 آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه می‌یابد.

فراکسیون امید تا ساعتی دیگر درباره رای اعتماد به وزرا تصمیم‌گیری می‌کند
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۰:۱۵

فراکسیون امید مجلس ساعت 10 تا 11 و نیم امروز برای تصمیم‌گیری نهایی در خصوص رای به 4 وزیر پیشنهادی دولت برای وزارتخانه‌های کار، راه، اقتصاد و صنعت تصمیم‌گیری می‌کند. این خبر را سیده فاطمه‌ ذوالقدر عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس اعلام کرد و گفت: پیش از این شورای مرکزی فراکسیون کمیته‌هایی را مامور بررسی برنامه‌های وزرای پیشنهادی کرده بود که در جلسه امروز گزارش این کمیته‌ها درباره وزرای پیشنهادی به فراکسیون ارائه و تصمیم‌گیری نهایی درباره رای به این وزرا انجام می‌شود.

نقوی حسینی: اعلام نظر فراکسیون نمایندگان ولایی درباره 4 وزیر پیشنهادی تا ساعاتی دیگر
۱۳۹۷/۰۸/۰۵ - ۱۰:۱۳

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس درباره نظر نهایی این فراکسیون درباره نظر این فراکسیون در خصوص 4 وزیر پیشنهادی گفت: ساعت 10:30 صبح امروز جلسه مجمع عمومی این فراکسیون برگزار و آخرین جمع‌بندی درباره این موضوع انجام می‌شود.

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
سید جواد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۵
0
0
آدم نمی داند به این نماینده های محترم چی بگه!!!! این همه ما را منتظر گذاشتید و آخر هم به هر چهارتا رای دادید! خب شما که میخواستید رای بدید چرا این همه حرف زدید همون اول رای میدادید و تمام!
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
0
0
اینها نماینده مردم نبودند و نیستند و بیخودی انها را به مردم گره نزنید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار