کد خبر: 932499
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کشاورزان شرق اصفهان ؛
رئیس جمهور ،وزیر نیرو واستاندار و بقیه مسئولین حقابه های کشاورزان را برگردانند و مسئولین ،مصوبات شورای عالی آب و قانون را اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، شورای میراب های حوضه زاینده رود طی بیانیه ایی اعلام داشتند ،ما کشاورزان بارها و بارها اعلام کرده ایم که حقابه های ما را به ما برگردانند و مسئولین ،مصوبات شورای عالی آب و قانون را اجرا نکنند، کشاورزان  به دنبال رودخانه زاینده رود  حرکت کرده و پس از بازدید از بالادست رودخانه، طرح غیرقانونی بن- بروجن را متوقف کرده و بقیه خواسته ها این قشر توسط رئیس جمهور ،وزیر نیرو ، استاندار و بقیه مسئولین اجرا نشد به نوبت بقیه اقدامات خود را انجام داده و خواسته های قانونی که از قرار زیر است به اجرا در خواهد آمد .
*بارگذاری های جدید کشاورزی ، صنعت ، شرب و ... بر رودخانه زاینده رود متوقف و تعطیل گردد و خسارت کسانی که  حقابه های ما را به آنها فروخته اند و آب ندارند به آنها بدهند را پرداخت کنند و برداشت آنها را متوقف کنند.
*آب رودخانه و تونل اول کوهرنگ که متعلق به حقابه داران ، محیط زیست و تالاب گاوخونی هست را  به آنها برگردانند و سهم اشتراکی ها را هم معین کرده و تحویل شود.
*خسارت وارده به حقابه داران پرداخت شود
* انجام شبکه های آبیاری در بالادست و پایین دست سد زاینده رود مانند شبکههای نکو آباد، آبشارو مروان و ساماندهی رودخانه ، هیچ برداشت مستقیمی از رودخانه و سرشاخههای آن انجام نشود تا در هنگام توزیع آب امکان رسیدن آب به همه مناطق و بخصوص پایین دست فراهم شود.
*طرح های تأمین آب مثل سد تونل سوم و بهشت آباد و جمع آوری و تصفیه تکمیلی پساب فاضلاب شهرها و صنایع انجام شده و برای جایگزینی حقابه های فروخته شده مصرف شود.
*سایر مصوبات شورای عالی آب در مورد زاینده رود در جلسههای دهم ، سیزدهم و بیست و چهارم به طور کامل اجرا شود.
*ستاد احیای زاینده رود در استان اصفهان با هدف اجرای مصوبات شورای عالی آب تشکیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر