کد خبر: 932520
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
مدیرکل بهزیستی:
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: از سال 92 تاکنون حدود 12 هزار نفر در این استان در مرکزهای امور آسیب دیدگان اجتماعی پذیرش شدند و 92 هزار و 691 نفر از مراجعه کنندگان در مرکزهای فوریت های اجتماعی خدمات دریافت کردند.

علیرضا ایزدپور افزود: کودکان و همسران آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند یا اقدام به خودکشی کردند، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق و افراد دارای اختلافات خانوادگی حاد از جمله گروه های هدف در مراجعه به مرکزهای آسیب دیدگان اجنماعی هستند.
وی با بیان این که کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اهداف مرکزهای امور آسیب دیدگان اجتماعی است ادامه داد: ارتقای سطح دانش و آگاهی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی درباره مسایل و مشکلات اجتماعی و کمک به درک موقعیت خود در شرایط بحرانی از دیگر اهداف این مرکزها است.
وی اظهار داشت: ارتقای آگاهی و شناخت خانواده ها و اجتماع درباره مسایل و مشکلاتی که منجر به آسیب اجتماعی می شود عامل بازدارنده و تسهیل کننده در مواجهه با شرایط بحرانی است.
ایزدپور تصریح کرد: مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد نقش موثری در جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمه بر قشرهای در معرض خطر جامعه دارد.
وی خاطر نشان کرد: بیکاری و مشکلات اقتصادی منشاء بسیاری از آسیب های اجتماعی است و اشتغالزایی برای مددجویان بهزیستی در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی اضافه کرد: از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون بهزیستی استان زمینه اشتغال یک هزار و 92 نفر از مددجویان را فراهم کرده است.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در استان سمنان 20 هزار و 610 نفر از مددجویان این سازمان مستمری بگیر هستند.
از جمعیت بیش از 702 هزار نفری سمنان 65 هزار و 416 نفر از بهزیستی خدمات دریافت می کنند و مددجوی این سازمان تلقی می شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر