کد خبر: 932665
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۳
تشدید رویارویی گروه‌های مقاومت با رژیم صهیونیستی
مقاومت فلسطین راهی مجزا از کشور‌های عربی حامی عادی‌سازی مناسبات با رژیم صهیونیستی در پیش گرفته و در حالی که سیاست عادی‌سازی تل‌آویو تا عمق جهان عربی به کشوری مانند عمان رسیده، جهاد اسلامی درباره تبعات ماجراجویی رژیم صهیونیستی هشدار می‌دهد. شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین دیروز اعلام کرد که در واکنش به جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه شرکت‌کنندگان در راهپیمایی بازگشت ۵۱ موشک و خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک کرده است.
بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که پنج شنبه شب در سفری غیرمنتظره به عمان رفت و مورد استقبال گرم سلطان قابوس قرار گرفت، در اولین اظهارنظر در این باره، مذاکرات خود با پادشاه این کشور را مهم قلمداد کرد و گفت: «من از یک سفر دیپلماتیک «تاریخی» بازگشته‌ام و در عمان با سطان قابوس بن سعید، پادشاه این کشور دیدار کردم.» نتانیاهو گفته است: «سلطان قابوس یک رهبر باتجربه و «شگفت‌انگیز» است.» این سفر نخستین سفر یک مقام اسرائیلی در طول ۲۲ سال گذشته به عمان بود که به دنبال تلاش‌های دیپلماتیکی صورت گرفت که در سال‌های اخیر با کشور‌های عرب انجام داده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: در دیدار طولانی‌مان با سلطان قابوس درباره چالش‌هایی که منطقه با آن مواجه است، گفت‌وگو کردیم. این گفت‌وگو‌ها برای اسرائیل و امنیت آن بسیار مهم بود و در آینده بیشتر خواهد شد. تزیپی لیونی، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی هم فاش کرد که قبلاً دیدار‌هایی با وزیر خارجه عمان داشته است. او در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با «قابوس بن‌سعید» سلطان عمان دیداری خوب بوده و از این رخداد خوشحال است. در ادامه موج عادی‌سازی مناسبات کشور‌های عربی با تل‌آویو، رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم گزارش کردند که وزیر ارتباطات این رژیم امروز (دوشنبه) به دبی سفر می‌کند. پیش‌تر «میری‌رِگِو» وزیر ورزش رژیم صهیونیستی هم جمعه به ابوظبی رفته بود. همزمان با عادی‌سازی مناسبات اسرائیل با کشور‌های عربی، دولت رژیم صهیونیستی در اقدامی تهاجمی با ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در طول سال‌های آتی در «معالیه ادومیم» در شرق قدس موافقت کرد. این واحد‌ها به تدریج در طول سال‌های آینده ساخته می‌شوند. این واحد‌ها براساس توافق امضا شده میان وزارت مسکن و شهرداری ادومیم ساخته می‌شود. به موجب این توافق طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ بازاریابی واحد‌های مسکونی و تجاری در ۱۵ منطقه در این شهرک انجام می‌شود. وزارت خارجه فلسطین در واکنش به این طرح رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن آن اعلام کرد که این اقدام اسرائیل تمامی فرصت‌های تحقق صلح بر اساس راه‌حل دو کشوری را از می‌برد و تمامی تلاش‌ها برای آغاز عملیات صلح حقیقی را به شکست خواهد کشاند. در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: «این طرح در راستای گسترش شهرک‌سازی در قدس شرقی و اطراف آن است که اسرائیل با این اقدام به دنبال ساخت سدی از شهرک است که ارتباط این منطقه را با محیط فلسطینی اطراف آن قطع می‌کند. این طرح همچنین به دنبال پی‌ریزی طرح استعماری موسوم به «قدس بزرگ» و جدا کردن قدس شرقی اشغالی از فلسطین است.»
هشدار حماس به تل‌آویو
به رغم روند عادی‌سازی دولت‌های عربی با تل‌آویو، مقاومت فلسطینی روندی معکوس را طی می‌کند. با ادامه محاصره غزه، «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه به تازگی از طریق مصر، پیام هشداری برای رژیم صهیونیستی فرستاده و اعلام کرده در صورتی که این رژیم اجازه ورود کمک مالی قطر به غزه را ندهد، باید منتظر اقدام نظامی باشد. السنوار در پیام خود مهلت زمانی نیز تعیین و اعلام کرده اگر رژیم صهیونیستی تا پنج شنبه هفته جاری اجازه ورود ۱۵ میلیون دلار کمک ماهانه قطر به نوار غزه را ندهد منتظر تشدید تنش‌ها باشد. «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه دیروز کابینه رژیم صهیونیستی به هشدار حماس واکنش نشان داد و گفت: «اسرائیل در هیچ مرحله‌ای نپذیرفته که از سوی حماس مورد هشدار قرار گیرد و هیچ زمانی این موضوع را نخواهد پذیرفت، ما بر اساس منافع امنیتی خود عمل می‌کنیم؛ اسرائیل هیچ شرطی را از طرف حماس قبول نخواهد کرد.» این در حالی است که «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد جمعه شب و صبح روز شنبه در عملیاتی به نام «ثأر تشرین» ۵۱ موشک به سمت شهرک‌های اسرائیلی مجاور غزه شلیک کرده است. بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، جهاد اسلامی اعلام کرد این اقدام را در واکنش به کشتار فلسطینی‌های شرکت‌کننده در راهپیمایی‌های بازگشت توسط رژیم صهیونیستی انجام داده است. در این بیانیه آمده ۳۳ موشک از نوع «۱۰۷»، ۱۰ موشک از نوع «گراد» و هشت خمپاره به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار