کد خبر: 932680
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
مدیرکل اوقاف استان اصفهان :
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از اقدامات اوقاف اصفهان برای خدمت‌رسانی شایسته به زائران حسینی در مرز و مسیر پیاده‌روی اربعین و برنامه‌های عزاداری ایام صفر در استان اصفهان.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف استان اصفهان حجت‌الاسلام رضا صادقی با اشاره به خدمات‌رسانی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به زائران حسینی در مرزهای میرجاوه و چذابه اظهار کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ایام اربعین حسینی در راستای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) در دو مرز میرجاوه و چذابه خدمات متنوعی ارائه داده است.
وی افزود: در مرز میرجاوه که ورودی زائران حضرت اباعبدالله(ع) از کشورهای هند و پاکستان به ایران است، 25 هزار بسته خشکبار اعم از آجیل، شکلات و دیگر محصولات به وزن 100 گرم ارسال و توزیع‌ شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تشریح خدمات‌رسانی در مرز چذابه تصریح کرد: در مرز چذابه 6 کانتیر که هر کدام شامل 5 چشمه سرویس بهداشتی و روشویی است به علاوه 2 کانتیر که هر کدام شامل 5 حمام مجهز به مواد شوینده، ارسال‌شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: همچنین یک موکب مشترک با استان یزد در مرز چذابه مستقر است که روزانه به پخت و توزیع 4 هزار قرص نان می‌پردازد.
صادقی با اشاره به 15 موکب مستقر در کشور عراق از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در مسیر نجف تا کربلا و همچنین در کربلای معلی 15 موکب متبرک به اسم امام‌زادگان استان اصفهان از جمله موکب هلال ابن علی، امام‌زاده هاشم بن علی، آقا علی عباس وجود دارد و همچنین موکب حضرت زینب در مسیر کربلا تا نجف 10 نقطه را به‌ منظور شست‌ و شوی لباس زائران حسینی مجهز به ماشین‌های لباس‌شویی کرده است.
وی در ادامه بیان کرد: کانتینرهای خریداری‌شده از محل نذورات مشخصی تهیه‌ شده است که فقط در ایام اربعین در مرزها مورداستفاده قرار می‌گیرند و بعد از آن در امام‌زاده‌ها و یا شرایط بحرانی در سطح استان اصفهان استفاده خواهند شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی در امام‌زاده جعفر استان اصفهان خاطرنشان کرد: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان مراسم اربعین اباعبدالله الحسین(ع) را در امام‌زاده جعفر جنب فرودگاه شهید بهشتی خواهد داشت که شامل عزاداری، همچنین اطعام نذری و اقامه نماز ظهر و عصر به امامت امام‌جمعه اصفهان، آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خواهد بود.
وی ابراز داشت: در امام‌زاده عبدالله خویا در بخش شرق استان اصفهان هیئات مذهبی به‌ منظور برگزاری مراسم عزاداری اربعین حسینی حضور خواهند داشت و همچنین در امام‌زاده هلال و آقا علی عباس به‌ صورت نمادین مراسم پیاده‌روی اجرا خواهد شد.
صادقی با اشاره به پخش زنده مراسم عزاداری اربعین حسینی در اصفهان از رسانه ملی بیان کرد: در این ایام پخش زنده مراسم عزاداری اربعین حسینی از امام‌زادگان آقا علی عباس و همچنین هلال بن علی را خواهیم داشت.
وی با اشاره به مراسم عزاداری 28 ماه صفر در امام‌زاده آقا علی عباس بادرود افزود: مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در 40 امامزاده استان اصفهان و به‌ صورت ویژه در امام‌زاده آقا علی عباس به همراه اقامه نماز توسط آیت‌الله امامی کاشانی برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد: در کنار مراسم عزاداری در 3 روز آخر ماه صفر در بقاع متبرکه استان اصفهان، برپایی خیمه‌های معرفت با موضوعات کودک و نوجوان، پاسخ‌گویی به مسائل شرعی و دینی و هم‌چنین ایستگاه‌های همه واقف باشیم را با حضور 400 نفر مبلغ اعزامی از قم را خواهیم داشت.
وی با بیان پیش رو بودن ایام وقف در طی چند روز آینده اذعان داشت: با توجه به‌ در پیش رو بودن ایام گرامیداشت فرهنگ وقف، تبلیغات محیطی با محوریت وقف در سطح استان اصفهان را خواهیم داشت.
صادقی ادامه داد: همچنین در دهه وقف سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه را در سراسر استان خواهیم داشت که به‌ منظور ترویج فرهنگ وقف در میان مردم برگزار می‌شود.
وی در پایان با بیان این‌که در طی 10 سال اخیر بر اساس میانگین کشوری هرسال 5 درصد به نذورات مردمی اضافه می‌شود، تاکید کرد: علی‌رغم خشک‌سالی‌های اخیر استان اصفهان هرساله نذورات بقاع، امام‌زادگان و حتی مال‌التجاره موقوفات 15 درصد افزایش داشته است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار