کد خبر: 932688
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰
معاون استاندار اردبیل:
معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: بزرگترین ظرفیت اشتغالزایی برای جوانان خلاق در حوزه فناوری اطلاعات است که متاسفانه این حوزه مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهمن حسین‌زاده در جلسه اشتغال در حوزه فناوری‌های نوین در استانداری اردبیل اظهار کرد: جای تاسف است که تاکنون حتی یک طرح نیز در حوزه فناوری اطلاعات به دست ما نرسیده در حالی که باید مدیران دلسوز ما در مراکز اجرایی و دانشگاه‌ها به فکر آگاهی‌بخشی جوانان و هدایت آنها به سمت اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات و ICT و IT باشند چرا که این کار جهادی بزرگ محسوب می‌‌شود.

وی افزود: استاندار اردبیل به بنده اختیار تام داده تا پیگیر تحول اشتغال در این حوزه باشیم که به دور از حاشیه‌سازی تلاش می‌کنیم فرماندهی این کار را برعهده گرفته و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها، پارک‌ها و مراکز رشد اشتغال جوانان را در حوزه فناوری‌های جدید پیگیری کنیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل ادامه داد: باید میدان را برای حضور جوانان و سرمایه گذاران در این حوزه فراهم کنیم تا به مانند بسیاری از کشورها با برندسازی و امنیت سرمایه انسانی در مسیر ایجاد مشاغل مرتبط با فناوری‌های جدید نظیر تولید اپلیکیشن‌ها و بخش‌های مختلف خدمات‌رسانی ورود پیدا کنیم.

حسین‌زاده اظهار کرد: ما اعتماد و اعتقاد راسخ به خلاقیت جوانان اردبیلی داریم و یقین داریم که در تولید آثار متنوع در بخش فناوری‌های جدید و اشتغال و درآمد کلان در این حوزه می‌توانند با ابتکار و خلاقیت ورود پیدا کرده و کار را به پیش برند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 230 نفر در حوزه استارت‌آپ استانی در بخش اکوسیستم مشغول بکار شده‌اند و ما همچنان با توجه به ضریب نفوذ بالای موبایل و تاثیر فناوری‌های جدید در حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری تلاش می‌کنیم تا به تشکیل کسب و کارهای جدید بر محور شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان اقدامی عامل انجام دهیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل افزود: به زودی جمعی از مدیران و فعالان حوزه فناوری‌های جدید از کارخانه نوآوری در تهران بازدید خواهند کرد تا بیشتر با تحولات و فرصت‌های اشتغال در این حوزه آشنایی پیدا کنند.

حسین‌زاده به برندهای موفق جهانی و ملی نظیر گیم و بازی‌های رایانه‌ای، دیجی کالا، کافه‌بازار و اسنپ اشاره کرد و گفت: ما در اردبیل با عدم تربیت بیزینس‌ من‌های خبره مواجهیم که ضرورت دارد در این حوزه با دقت نظر بیشتر عمل کنیم.

 وی با استقبال از راه‌اندازی شورای راهبری اقتصاد دانش بنیان در استان اردبیل تصریح کرد: با اختیار تام به مراکز رشد و پارک‌ها تلاش خواهیم کرد تا یک وحدت رویه را در صدور مجوزها و فعالیت منسجم شرکت‌های دانش بنیان شاهد باشیم.

معاون امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری اردبیل همچنین از تدوین بانک اطلاعات استارت‌آپ‌های استان با خدف برگزاری رویدادهای مهم خبر داد و افزود: کمیته‌ای راه شکل خواهیم داد تا ظرفیت حمایتی و پرداخت تسهیلات دستگاه‌های مختلف را در حوزه فناوری‌های نوین و برگزاری استارت‌آپ‌ها احصاء کرده و نسبت به یکپارچه کردن برنامه‌ریزی‌های و حرکت‌ها در این حوزه اقدام کنند.

حسین‌زاده در پایان بیان کرد: باید از جزیره‌ای عمل کردن در این حوزه پرهیز کنیم و در کنار این اقدمات ضرورت دارد در حمایت از جوانان کارآفرین در این حوزه به نمایندگی از صندوق نوآوری و شکوفایی راه‌اندازی شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر