کد خبر: 932836
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۹
رئیس جهادکشاورزی استان خبر داد:
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از اجرای طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در هزار هکتار از اراضی ملی این استان خبر داد و گفت: با احرای این طرح، بالغ بر 90 میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی استان صورت می‌گیرد.

سید حسن میرعماد افزود: با اجرای طرح توسعه یک‌هزار هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان سمنان سالانه 160 هزار تن محصول تولید خواهد شد و تا سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: اجرای طرح یک هزار هکتاری کشت گلخانه ای در استان سمنان معادل 10 تا 15 میلیون متر مکعب آب مصرف خواهد شد، برای تولید همین مقدار محصول یعنی 160 هزار تن در فضای باز و اراضی زراعی 91 میلیون متر مکعب آب مصرف خواهد شد که با اجرای این طرح، معادل 90 میلیون متر مکعب در مصرف کشاورزی صرفه‌جویی می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان اظهار کرد: به طور متوسط برای راه‌اندازی یک گلخانه 27 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

میرعماد با بیان اینکه سالانه یک تا 3 متر آب‌های زیرزمینی استان سمنان افت پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 تا 12 گلخانه بالای 10 هکتاری برای اجرای طرح یک هزار هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان سمنان راه‌اندازی و آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در سفر اخیر وزیر جهادکشاورزی به استان سمنان مقرر شد توسعه هزار هکتار کشت گلخانه‌ای در استان سمنان عملیاتی شود، با توجه به وضعیت کمبود آب و خشکسالی، چاره‌ای جز تولید محصولات استراتژیک و گلخانه‌ای نداریم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان سمنان همچنین از عملیاتی شدن 97 درصد از طرح‌های بخش کشاورزی استان در حوزه اقصاد مقاومتی خبر داد و گفت: در اجرای طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در هزار هکتار از اراضی ملی به هیچ وجه مشکل ارائه تسهیلات نداریم، به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با کمک آنها، زمین‌های کشاورزی و اراضی آب و خاک را به گلخانه تبدیل کنیم، همچنین با ارائه تسهیلات لازم به دنبال ترغیب کشاورزان به کشت گلخانه‌ای هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر