کد خبر: 932946
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۵
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امریکا در توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد، گفت: آن‌ها قدم به قدم در حال عقب‌نشینی هستند
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه امریکا در توطئه جدید علیه ایران پیروز نخواهد شد، گفت: آن‌ها قدم به قدم در حال عقب‌نشینی هستند؛ اول گفتند صادرات نفت را به صفر می‌رسانیم؛ بعد گفتند که در نوامبر نمی‌شود که به صفر برسانیم، چند ماه بعد ممکن است و بعد کم کم گفتند نمی‌شود به صفر برسانیم و می‌خواهیم صادرات نفت را کم کنیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر روحانی روز گذشته در جلسه هیئت دولت، با تأکید بر اینکه مردم با قاطعیت بدانند که دولت از این تهدیدات امریکا هراسی ندارد، یادآور شد: ممکن است، در چند ماه گذشته مقداری بر مردم ما سخت گذشته باشد و در چند ماه آینده هم سخت بگذرد، اما دولت همه توان خود را برای کاهش مشکلات به کار خواهد بست و به حول و قوه الهی و با کمک مردم، تولیدکننده‌ها و صادرکننده‌ها و به کمک همه فعالان اقتصادی، نخواهیم گذاشت این روند ادامه پیدا کند.

فشار امریکا موقت است، فریادی می‌کنند و می‌روند
رئیس جمهور با تأکید بر اینکه در این شرایط همه باید دست به دست هم بدهیم و سه قوه در کنار هم باشیم تا از مشکلات عبور کنیم، گفت: بسیاری از کشور‌های بزرگ از جمله کشور‌های بزرگ در آسیا، اروپا و در قاره‌های دیگر در پیام‌هایشان در همین روز‌های اخیر، اعلام کردند که در کنار ایران خواهند ایستاد. رئیس جمهور با بیان اینکه امریکایی‌ها هیچ‌کدام از این اقدامات را نمی‌توانند انجام دهند، خطاب به آنان، اظهار داشت: شما نه می‌توانید نفت ایران را قطع کنید و نه می‌توانید به آن حدی که مورد نظرتان است، برسانید؛ شما می‌خواهید مردم ایران را عصبانی کنید؛ البته ملت ایران از امریکا و جنایت‌های امریکا عصبانی هستند نه از دولت و نظام خودشان. روحانی با تأکید بر اینکه مردم ایران به کشورشان عشق می‌ورزند و ما می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم، خاطرنشان کرد: به طرف‌های تجاری ایران هم می‌گوییم که این فشار امریکا، موقت است و روابط ما با شما، یک روابط دائمی است. امریکایی‌ها چند روزی فریادی می‌کشند و داد و فریادی می‌کنند و خواهند رفت. آن‌ها نمی‌توانند برای منطقه و ملت‌های بزرگ در این زمینه تصمیم‌گیری کنند.

۱۳ آبان روز جانی بودن امریکا در تاریخ است
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نزدیک شدن به ۱۳ آبان روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی، افزود: ۱۳ آبان برای مردم ما خاطرات فراوانی دارد؛ تبعید حضرت امام (ره) که در آن روز به دستور امریکایی‌ها انجام شد؛ در ماجرای زندان امام (ره)، در ۱۵ خرداد شاید دولت ایران تصمیم‌گیر بود و امریکایی‌ها تأییدکننده بودند، اما در ماجرای ۱۳ آبان به عکس بود. تصمیم‌گیر اصلی امریکایی‌ها بودند و دولت ایران اجراکننده بود. رئیس جمهوری ادامه داد: ۱۳ آبان اساساً برای مبارزه با کاپیتولاسیون و مبارزه برای استقلال ملت ایران و علیه تجاوز امریکا بود. روحانی خاطرنشان کرد: در ۱۳ آبان سال ۵۷ هم کشتار مردم صورت گرفت و در ایامی بود که امریکایی‌ها آمده بودند و می‌خواستند نگذارند این انقلاب به پیروزی برسد. تلاش امریکایی‌ها این بود که این انقلاب پیروز نشود و وقتی هم پیروز شد به صراحت گفتند که این انقلاب شش ماه بیشتر باقی نمی‌ماند؛ این را یکی از مقامات بلندپایه انگلیس در رسانه‌ها اعلام کرد که این یک طوفانی بود که ما نتوانستیم جلویش را بگیریم. حالا که پیروز شده این‌ها شش ماه بیشتر باقی نمی‌مانند. آرزوی آن‌ها این بود که طی چند ماه این انقلاب از بین برود و آن‌ها دوباره با جلال و جبروت به ایران برگردند و دوباره سلطه خودشان را در اینجا حفظ کنند. رئیس جمهور با بیان اینکه در سال ۵۸ هم امریکایی‌ها به خاطر توطئه‌ها و مداخلاتشان دانشجویان را عصبانی کردند و باعث شد که آن حوادث پیش بیاید، بیان کرد: همواره ۱۳ آبان روز مقصر بودن و جانی بودن امریکا در تاریخ بوده است و امسال هم ۱۳ آبان به معنای یک ظلم جدید از طرف آمریکایی‌هاست، ولی ملت ایران در همه مواقع ایستادگی کرده و در این ۱۳ آبان نیز ایستادگی خواهد کرد.

وزرای جدید بیشتر و فعال‌تر عمل کنند
رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از دلایل ترمیم کابینه در این ایام تلاش بیشتر در راستای حل مشکلات مردم بوده است، ضمن تقدیر مجدد از هیئت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: جلسه بسیار خوبی برگزار شد و با متانت، طبق قانون، مخالفین، موافقین، وزیران، صحبت کردند و چهار وزیر با رأی بسیار خوب بار مسئولیت را بردوش گرفتند و کار خودشان را آغاز کردند. روحانی اظهار داشت: همیشه وقتی نیروی جدید به تیمی که در میدان است، وارد می‌شود، تازه نفس بوده و از آن توقع بیشتری است که بیشتر بدود و فعال‌تر باشد؛ مردم چنین توقعی از تیم جدید دارند. مخصوصاً وزرایی که در زمینه اقتصادی بار اصلی اقتصاد بر دوش آنهاست، از جمله وزرای اقتصاد، صنعت، معدن، تجارت، راه و شهرسازی و کار، تعاون و رفاه اجتماعی، مسئولیت‌های بسیار سنگینی بر دوش دارند و ان شاء الله آثار حضور این نیرو‌های تازه‌نفس را مردم در هفته‌ها و ماه‌های آینده به خوبی مشاهده کنند. روحانی اظهار داشت: به حول و قوه الهی با کمک مردم می‌توانیم در انتظار روز‌های بهتری برای زندگی مادی و معنوی ملت ایران باشیم، همانطور که خدا برای زیارت اباعبدالله الحسین (ع) به مردم توفیق داد، در مسیر اجرای آرمان‌های امام حسین (ع) که همان آزادگی، ایستادگی و استقلال و مبارزه قاطع با ظلم است نیز توفیق می‌دهد و می‌توانیم هفته به هفته به سمت سالروز انقلاب اسلامی‌مان پیش برویم و جشن باشکوه عظیم و چهلمین سال انقلاب و آغاز چهل و یکمین سال پیروزی انقلاب را جشن بگیریم.

راهپیمایی اربعین قدرت نمایی برابر دشمنان اسلام
رئیس جمهور در ادامه حضور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی را یک قدرت‌نمایی در برابر دشمنان اسلام دانست و گفت: فواید معنوی، روحی، سیاسی، منطقه‌ای و جهانی بسیاری در کنار اربعین امام حسین (ع) است و همه باید در این راه فخر کرده و تلاش کنیم. رئیس جمهوری گفت: اربعین یک اجتماع پرشور مردمی برای احترام به عدالت، صلح، آزادگی و مبارزه با ظلم و ستم و ترور است و همه عاشقان آزادی و انسانیت باید به دنبال این پیام باشند. رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش‌های زیادی در سال‌های گذشته برای تسهیل شرایط در این ایام انجام گرفته تا مردم راحت‌تر تردد کنند و امسال نیز تلاش مضاعفی از سوی دولت انجام شد، افزود: اگر در این مسیر کمبودی بوده، این راه، راه زیارتی است و این سختی‌ها هم در پیشگاه خداوند محاسبه می‌شود، اما تلاش بر این است که این راه را تسهیل کنیم و بر این افتخار می‌کنیم. روحانی با بیان اینکه هر کاری در این زمینه انجام دهیم، افتخار ماست، اضافه کرد: بعضی‌ها نگویند، چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است؛ این تعبیرات، تعبیرات ناصحیحی است؛ همه‌اش برای خانه است؛ برای مسجد نیست. همه این‌ها برای خانه خودمان است، برای خانه دنیا و آخرت و معنویت خودمان است و تأثیرات این حضور می‌تواند روحیه مردم و قدرت مقاومت و استقامت مردم را بالا ببرد.
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
بله دقیقا
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۰
0
0
روحانی یادش رفت بگه اروبا هم عقب نشست و دلار امد زیر هزار توامان و بیکاری و گرانی هم رفع شد و یک تندیس دیگر اط ظریف و جهانگیری باید ساخته شود و در میادین نصب گردد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار