کد خبر: 932984
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵
شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: امسال شعار جهانی برای روز شهرها،"شهرهای تاب آور و پایدار" است و ساخت چنین شهرهایی با خواندن و نوشتن محقق خواهد شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان، قدرت الله نوروزی عصر چهارشنبه در افتتاحيه سیزدهمین نمایشگاه کتاب اصفهان با بیان اینکه بنابر مصوبه سازمان ملل امروز، روز شهرهای جهان است و شعار این روز "شهر بهتر، زندگی بهتر" انتخاب شده است، اظهار داشت: شعار این مناسبت جهانی در سال 2018 از سوی سازمان ملل "شهرهای تاب آور و پایدار" نامگذاری شده است.
وی ادامه داد: ساختن شهر تاب آور با خواندن و نوشتن شدنی است و در قرآن هم بر خواندن و نوشتن با دو عنوان "یقرا" و "قلم" تاکید شده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه نمایشگاه کتاب مظهر هر دو اینهاست، افزود: نمایشگاه کتاب تجلی گاه به ظهور رساندن انسانهایی است که توان نوشتن دارند.
وی تصریح کرد: امیدوارم سیزدهمین نمایشگاه کتاب با تعداد بالای عناوین عرضه شده و ناشران، جامعه را به وجد آورده و جوانان و کسانی که اهل خواندن هستند را به این سو جلب کند و افراد کتابخوان بیشتری به جامعه تحویل دهد.
نوروزی با اشاره به اینکه هنر عرضه شده در نمایشگاه کتاب، نوشتن و خواندن است، اظهار داشت: مشکل جامعه ما نخواندن و ننوشتن است و اینجا باید محلی برای ارج نهادن به کسانی باشد که هم میخوانند و هم می نویسند تا همه اصحاب اهل مطالعه از این فرصت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: امیدواریم ناشران و متولیان امر برگزاری به گونه ای تدبیر کنند تا کتابفروشی ها هم از نمایشگاه استقبال کنند تا نمایشگاه محلی برای افزایش سرانه مطالعه و نیز رونق کسب و کار حوزه کتاب باشد.
شهردار اصفهان تصریح کرد: دستاوردهای نمایشگاه باید به گونه ای باشد تا با برگزاری نمایشگاه دیگر شاهد کسادی در کتابفروشی ها نباشیم.
وی ادامه داد: 60 کتابخانه و فرهنگسرا هم اکنون در اختیار شهرداری است که ما در اختیار مردم قرار داده ایم و انتظار داریم نمایشگاه کتاب به تجلی گاهی برای تقویت چنین مکان هایی تبدیل شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر