کد خبر: 933043
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز گفت: متاسفانه اخیرا و به ویژه در دولت دکتر روحانی شاهد سهم‌خواهی برخی جریانات و حتی اشخاص از دولت بوده‌ایم که نتیجه آن حضور افرادی با رویکردهای کامل سیاسی و سیاسی‌کارانه در بدنه اجرایی کشور بوده است.
حجت محمدی در پاسخ به این سوال که چرا عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی با گلایه و طلبکارانه از سمت خود خداحافظی کرد؟، اظهار داشت: اخیراً بعد از کش و قوس‌های فراوان شاهد استعفای وزیر راه و شهرسازی بودیم که با لحنی طلبکارانه طرح و تقدیم دولت شد، در نگاه اول آنچه که می‌توان از این نامه برداشت کرد تمایل آخوندی به رفتن از دولت پیش از این‌ها بوده و گویا نیرویی غیر از انگیزه خدمت وی را بر این منصب نگه‌داشته است.‌

این فعال دانشجوی دانشگاه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه مسوولان و به ویژه وزرا در جریان باشند که با نگاه سیاست‌زده و بی‌برنامگی نمی‌توان کشور را اداره کرد، تصریح کرد: متاسفانه اخیراً و به ویژه در دولت آقای روحانی شاهد سهم‌خواهی برخی جریانات و حتی اشخاص از دولت بوده‌ایم که نتیجه آن حضور افرادی با رویکردهای کامل سیاسی و سیاسی‌کارانه در بدنه اجرایی کشور بوده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز اذعان کرد: پدیده‌ای که تمرکز دولت را از خدمت‌رسانی و فعالیت اجرایی به فعالیت‌های حزبی و جناحی منحرف ساخته است.

به گفته وی، جای بسی تعحب دارد، با وجود آگاهی رئیس دولت از این مقوله نامبارک بر صیانت از آن تاکید شده و با وجود همه ناکارآیی‌های موجود بر حفظ این افراد در بدنه دولت هزینه کرده است.

این فعال دانشجوی استان آذربایجان‌شرقی یادآور شد: از سویی دیگر در پی همین سیاسی‌بازی، مجلس که محل نظارت بر عملکرد قوه مجریه نیز به شمار می‌رود، بجای برخورد قاطع با این‌گونه عملکردها، آن را به عنوان فرصتی برای اخذ امتیاز بدل ساخته است.

 

مجلس مطالبه‌گر عملکرد وزرا باشد

وی اضافه کرد: هر چند عده‌ای ار نمایندگان مردمی چندین بار بر عملکرد وزارت راه و شهرسازی ایرادهای جدی وارد کردند، ولی متاسفانه شاهد عدم همراه و عزم کافی در مجموعه مجلس شورای اسلامی بوده‌ایم.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: براین اساس در درجه اول می‌توان سهم‌خواهی اشخاص و جریان‌های سیاسی را عامل بروز این‌گونه اتفاقات دانست و عوامل دیگر از قبیل نگرش لیبرالی به‌جای نگرش خدمت مآبانه و مدیریت جهادی، برخورد جناحی نهادهای نظارتی و عدم بهره‌گیری از نیروهای جوان را از عوامل این مشکلات دانست که متاسفانه به کرات در دولت حاضر شاهد آن بوده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر